• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Denna dyker upp i mitt flöde hela tiden och det är lite irriterande. Den är ju dock ganska snygg med hyfsade specs. Ronda quartz, safir med ar, 5atm, solida länkar, GMT, 41mm i diameter och under centimetern tjock för 2400kr. Någon som har någon koll?
05A60785-F304-4C5D-88BC-C64903E4F4E5.jpeg
 

Akerhage

Cartier
Ni som slänger ut alla bilder på klockor här, kan ni inte lägga ut länk på vart man köper dessa klockor. Samt även pris på dem så man vet.
Det vattnas ju i munnen på många av dessa senare bilder. Traska etc var ju hur snygg som helst!
Nu hittade jag Traska visserligen, men det underlättar alltid med länkar och mer info.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Denna dyker upp i mitt flöde hela tiden och det är lite irriterande. Den är ju dock ganska snygg med hyfsade specs. Ronda quartz, safir med ar, 5atm, solida länkar, GMT, 41mm i diameter och under centimetern tjock för 2400kr. Någon som har någon koll?
05A60785-F304-4C5D-88BC-C64903E4F4E5.jpeg

Trodde det var en farer först...
Ingen koll men trevligt med färg och avskalad design :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ni som slänger ut alla bilder på klockor här, kan ni inte lägga ut länk på vart man köper dessa klockor. Samt även pris på dem så man vet.
Det vattnas ju i munnen på många av dessa senare bilder. Traska etc var ju hur snygg som helst!
Nu hittade jag Traska visserligen, men det underlättar alltid med länkar och mer info.
Traskan på bilderna säljs ju inte längre och nog knappast någon som kommer att sälja sina heller ;)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ni som slänger ut alla bilder på klockor här, kan ni inte lägga ut länk på vart man köper dessa klockor. Samt även pris på dem så man vet.
Det vattnas ju i munnen på många av dessa senare bilder. Traska etc var ju hur snygg som helst!
Nu hittade jag Traska visserligen, men det underlättar alltid med länkar och mer info.
Något särskilt utöver Traska du suktar efter? :)
Det som är lite tråkigt/skoj med populära mikromärken är att de oftast säljs i kraftigt begränsade upplagor så när de är slutsålda så är det begagnatmarknaden man får hoppas på.
 

Hjelm

Rolex
Jag gillar inte ens GMT men den här var riktigt fräsch. Zelos verkar vara rätt populära som microbrand men hur snabb måste man vara vid såna här släpp? Brukar man behöva hänga på låset samma minut som de öppnar upp för beställningar eller kan man lugnt lägga en beställning senare samma dag?
Brukar räcka att köpa inom en vecka :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar inte ens GMT men den här var riktigt fräsch. Zelos verkar vara rätt populära som microbrand men hur snabb måste man vara vid såna här släpp? Brukar man behöva hänga på låset samma minut som de öppnar upp för beställningar eller kan man lugnt lägga en beställning senare samma dag?
Du behöver kanske inte hänga på låset, men ofta kan du göra en bra deal om du är riktigt, riktigt snabb. Däremot kan du med hyfsat stor sannolikhet beställa en i lugn och ro senare samma dag.
 
  • Like
Reactions: HSK

midikem

Cartier
Brukar räcka att köpa inom en vecka :)
Det beror lite på vilket märke, modell och färg. Den blå Zelos Swordfishen jag har tog ju i princip slut samma dag som den kom. Hade själv tur att det droppade in några eftersläntare. Halios är ett annat sådant märke där en modeller kan försvinna väldigt fort. Försökte få tag på den grå Halios Laguna och den hade man behövt hänga på låset för att få.
 

Hjelm

Rolex
Det beror lite på vilket märke, modell och färg. Den blå Zelos Swordfishen jag har tog ju i princip slut samma dag som den kom. Hade själv tur att det droppade in några eftersläntare. Halios är ett annat sådant märke där en modeller kan försvinna väldigt fort. Försökte få tag på den grå Halios Laguna och den hade man behövt hänga på låset för att få.
Absolut. Halios är ju helt sjukt.
 
Topp