• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Eternalis

Cartier
Tror inte den postats här än? Anomino Nautilus Vintage, hej och hå vilken stänkare
Screenshot_20190321-230959__01.jpg

Screenshot_20190321-230648__01.jpg

42mm/11.8mm
Grymt fin
 

Waldorf

Audemars
Kul och snygg orient! Aldrig sett den på forumet innan.
Tack, gillar den starkt, haft den ett tag. Finns nog ett antal bilder på den tidigare i denna tråden...men tråden börjar bli riktigt stor så det är nog svårt att hitta. Indexen är läckra, här blev de blåaktiga på bilderna idag, har fått dem guldiga på andra bilder, i verkligheten är de silverfärgade. Och visarna är is-blå i vissa ljus. Modellen heter polaris GMT. Några gamla bilder från tråden här som visar på ljusspelet.
IMG_20180809_114639_1.jpg

IMG_20180831_143148_4.jpg

IMG_20190214_123737_3.jpg
 
Ja, jag klassar nog den som ett av mina bästa klockköp hittills. Pröjsade 250:- för den head only på eBay och tillverkade bandet själv. Väldigt värd pengarna haha
Haha ja det låter ju som den bästa affären någonsin! Antagligen de mest charmiga klockorna som finns. Tror faktiskt att min lilla scuba äntligen kommit till Sverige nu med så ska bli paketöppning snarast. Grymt taggad!

Woa! Grymt sjyst! Att tillverka sina egna band känns ju drömmigt
 

M26

Rolex
2-Faktor
Damaskus och gravering är ju två roliga ting men resten är väll bara är väldigt intetsägande?
Jag gillar att den är minimalistisk, damascus stålet är ju huvudnumret och då ska inget annat ta uppmärksamheten ifrån det i min mening :)

Edit: Det jag kan anmärka på är att kronan är i det minsta laget.
 
Topp