• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Funderar lite på om det finns intresse för passaround innan sommaren? Rent spontant detta bojsänke som ändå verkar bärbar 😎

Blir vi tio blir det ~300kr var. En vecka var, utlottning av klockan därefter. Några sugna 🤓

6D3FF331-B6EF-48E7-A33F-66365ACEAEDF.png
Bara jag slipper skriva om mina intryck. Får sådan prestationsångest...

Lite mer bilder på dom nya CW. Även en Explorer-variant utan GMT.

Screenshot_20210429-153350_Chrome.jpg
Screenshot_20210429-153329_Chrome.jpg
Screenshot_20210429-153230_Chrome.jpg
Screenshot_20210429-153305_Chrome.jpg

Sjukt trevliga!
Fan så jobbigt med alla bra släpp från CW senaste året.
Lyxfällan nästa om man skall gå för allt man gillar.

GMT är underbart snyggt och elegant designat. Särskild sett från sidan
Får R***x explorer 2 boetten att likna något man gjorde i metallslöjden i nian o_O

Tyvärr så känns det lite budget när dom sätter i ett mineralglas. Till och med klockor under tusenlappen petar ju in ett safirglas nuförtiden.
Bara den större modellen har safir, lite snålt kan tyckas.
ALLA promasters har ALLTID haft mineralglas. Rätt tjockt också. Har absolut inga problem med det. Gamla Seikos har ju också haft hardlex i alla år. Rolex plexiglas, Speedmaster plexiglas mm. Så inga problem alls...

ALLA promasters har ALLTID haft mineralglas. Rätt tjockt också. Har absolut inga problem med det. Gamla Seikos har ju också haft hardlex i alla år. Rolex plexiglas, Speedmaster plexiglas mm. Så inga problem alls...
Spelar ingen roll hur många av deras modeller som har eller har haft det. Känns bara budget och lite gammalt som du själv skriver.
Ser ingen fördel alls med det faktiskt, bara en nackdel.
Dom flesta tillverkarna väljer det mer reptåliga alternativet safir och det är inte så mycket dyrare. Är inte förtjust i Seikos Hardlex heller, känns lika budget och snålt där.
Repas ganska lätt och det gillar inte jag i alla fall 😂😂.

Spelar ingen roll hur många av deras modeller som har eller har haft det. Känns bara budget och lite gammalt som du själv skriver.
Ser ingen fördel alls med det faktiskt, bara en nackdel.
Dom flesta tillverkarna väljer det mer reptåliga alternativet safir och det är inte så mycket dyrare. Är inte förtjust i Seikos Hardlex heller, känns lika budget och snålt där.
Repas ganska lätt och det gillar inte jag i alla fall 😂😂.
Aldrig själv repat..men som sagt inga problem med det...

Tillbaka
Topp