• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ahh måste haft väldigt tur efter att jag burit Seikos med hardlex och Citizen mm, efter ca 15år...🤣
Ja du har inte haft en klocka med mineral eller hardlex i 15 år utan att där finns repor på glaset.
Isåfall är du förmodligen den enda i världen som har lyckats med det. Dom klockorna du har visat här har du ju nästan alltid sålt efter en vecka eller två så det får jag inte ihop riktigt.

Lugna och fina nu grabbar😇
1619719910270.gif

Ja du har inte haft en klocka med mineral eller hardlex i 15 år utan att där finns repor på glaset.
Isåfall är du förmodligen den enda i världen som har lyckats med det. Dom klockorna du har visat här har du ju nästan alltid sålt efter en vecka eller två så det får jag inte ihop riktigt.
Aha så ALLA klockor jag visat här, har jag sålt efter 1 vecka ele 2? Hmm intressant 🤔

Innan tråden låses föreslås time-out för samtliga parter! Tänker att vi alla startar en pm-tråd och där diskuterar vidare samt diagnosticerar varandra. Risk för att uppfattas som att man använder detta nedvärderande annars och det vill ju ingen vara med om?

En fråga? Har du asperger? Inger fel om du har det, men verkar som man måste skriva allt bokstavligen för att du ska förstå..
Hahahaha du är rolig du
Jag tänker inte gå ner på din nivå och fråga vad du lider av. Det är rätt tydligt ändå för att vara ärlig, så behöver i och för sig inte göra det heller...

Jag skrev nästan alla. Jag är själv en flippare och inget fel med det, värre är det när man inte vill eller vågar erkänna att man är det tycker jag.
Absolut sålt rätt mycket men inte efter 1-2 veckor. Har även kvar klockor som jag haft längre. Så skulle uppskatta till nästa gång och inte hitta på saker...😁

Absolut sålt rätt mycket men inte efter 1-2 veckor. Har även kvar klockor som jag haft längre. Så skulle uppskatta till nästa gång och inte hitta på saker...😁
Ja mycket längre brukar det inte gå och det är nog allmänt känt. Som sagt inget fel med det heller. Flippa är intressant så kör du på som vanligt. Själv har jag lugnat mig med det 😂😂😂.

Okey då måste jag förklara skillnaden på safir och mineral (eftersom ingen av ks experter kan det 🤣). Skillnaden är att , visst safir håller bättre än mineral för repor. Men safir krossas lättare vid slag. Mineral håller "stötar/slag" bättre än safir, men repas lättare. Mineralglas användes förut på klockor som var dykarklockor pga att när man dyker och är på väg upp från vattnet blir det inte samma "tryck" i glaset som safir, då det är mjukare. Större risk att safir exploderar vid uppvägen från dyk...ok nu vet ni det, tack o hej...🤣😉

Okey då måste jag förklara skillnaden på safir och mineral (eftersom ingen av ks experter kan det 🤣). Skillnaden är att , visst safir håller bättre än mineral för repor. Men safir krossas lättare vid slag. Mineral håller "stötar/slag" bättre än safir, men repas lättare. Mineralglas användes förut på klockor som var dykarklockor pga att när man dyker och är på väg upp från vattnet blir det inte samma "tryck" i glaset som safir, då det är mjukare. Större risk att safir exploderar vid uppvägen från dyk...ok nu vet ni det, tack o hej...🤣😉
Emoji är skoji

68FA0741-FBA1-4FB6-B6B8-2CE2CA658050.JPG

EDIT: Min drygt 45år gamla krigare... ungefär lika gammal, sleten... och hård som jag själv :D Samtidigt körde Rolex på sitt plexi och Seiko på sitt hardlex... och ingen nådde ner till 1000m. Strax efter kom Seiko med sin kilometer Tuna med hardlex... men i mitten på 80-talet fick den svarta "Darth Tuna" också ett safirglas.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp