Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är också en stark förespråkare för plexi. Önskar att fler vågade köra det, i alla fall de som kör vintage-stuket!Ja, med tanke på vad du kan köpa glas för i lösvikt skulle jag inte tro att det skiljer alls mycker men igen...vinstmarginaler är japaner världsbäst på, ingen nyhet. Tänk dig volymerna som tillverkas om så mineralglaset bara är en krona billigare? Hiskeliga pengar bara där.
Alltså, tycker själv det är superkul att plexi är på stark frammarsch, reflektioner existerar knappt och som du säger är läsbarheten outstanding under sämre ljusförhållanden under ytan. Också lite less på dålig AR som kan förstöra en hel klocka, tyvärr.
T.ex Lorier står på sig trots massiv kritik, respekt! Tror lätt fler tillverkare kommer haka på inom snar framtidJag är också en stark förespråkare för plexi. Önskar att fler vågade köra det, i alla fall de som kör vintage-stuket!
Och när vi är inne på tips och tricks, har någon ett 20 mm fräst spänne att rekommendera? Eller ännu bättre har ett liggandes.Tar både plexi och mineral framför dålig AR på safir. Men nu undrade jag om nån har tips på bra bandstift i flerpack? Köpte från cousins men det var mest skräp imo.
Det där är inte ens dykdator, det där är en leksak kompis...Ehm, hej, dykare här. Jag kan informera om att i princip alla moderna dykdatorer i klockformat, alltså såna som den nedan, har safirglas. Det finns en del som fortfarande använder mineralglas men de flesta går över till safir nu. Har svårt att se varför man skulle göra det bytet på vad som fortfarande är livsviktigt utrustning vid dykning om det var ett sämre material.
Repor är dessutom sällan problem på en dykdator för de blir i princip osynliga under vattnet så jag tror inte bara att det skulle bero på att safir är mer reptåligt.
Meningen var inte att sälja, visste inte att jag ej fick lägga ut här bara för att jag approved dealer, men skall inte hända igenTa och lägg av med dom där ful-försäljningarna här i tråden.
Skaffa ett privat konto om du ska prångla ut dina "privata" klockor...
Är folk sugna på en passaround på nethuns så löser jag gärna detta, kan få ner det till 50% så 150 per man istället för 300 eller att vi är lite färrre deltagare, får jag fler än tio ja på detta så börjar jag arrangeraBra size! Mer sugen på Aqua II Steel PVD själv, men kan säkert vara med för skojs skull.
Den?Nethuns Lava II 600M Automatic Diver LS252
Nethuns Lava II 600M Automatic Diver LS252 Seiko AutomatikDenna klocka drivs av ett automatiskt Seiko NH35A urverk. Den har 24 juveler och 41 timmars gångreserv. Roterande panelklockan är utrustad med en roterande panel som kan användas för att markera stwww.klockor.se
Meccaniche Veneziane kommer till Sverige nästa vecka, blir så osäker här och vill inte göra fel eller trampa någon på tårna, om jag inte får lägga ut sådan information får ni säga till. När jag hade en diskussion med Hook för ett par år sedan var det ok men det kan ju ha ändrats och som sagt vill inte göra något galet.Gammal, japp.
Inget nytt, näpp.
Fortfarande på villhöver-listan, dämn right.
Meningen var inte att sälja, visste inte att jag ej fick lägga ut här bara för att jag approved dealer, men skall inte hända igen
Tippar på att det snarare har uppfattats som att du säljer klockor från ert företag fast privat. Men kommer det in nyheter eller kampanjer så är det ju bara tuta & köra.Meccaniche Veneziane kommer till Sverige nästa vecka, blir så osäker här och vill inte göra fel eller trampa någon på tårna, om jag inte får lägga ut sådan information får ni säga till. När jag hade en diskussion med Hook för ett par år sedan var det ok men det kan ju ha ändrats och som sagt vill inte göra något galet.
Meccaniche Veneziane kommer till Sverige nästa vecka, blir så osäker här och vill inte göra fel eller trampa någon på tårna, om jag inte får lägga ut sådan information får ni säga till. När jag hade en diskussion med Hook för ett par år sedan var det ok men det kan ju ha ändrats och som sagt vill inte göra något galet.
Tippar på att det snarare har uppfattats som att du säljer klockor från ert företag fast privat. Men kommer det in nyheter eller kampanjer så är det ju bara tuta & köra.
Vilken skönhet. Svårt att hitta en brutalare klocka än denKanske lite sent in i debatten ang safirglas vs mineralglas. Men om safirglas var så dåligt att dyka med så är ju frågan hur det kan sitta på min Doxa som ska klara 1200m!
Pfffft, jag kontrar med denna.Kanske lite sent in i debatten ang safirglas vs mineralglas. Men om safirglas var så dåligt att dyka med så är ju frågan hur det kan sitta på min Doxa som ska klara 1200m!
Ja den är helt fantastisk.Vilken skönhet. Svårt att hitta en brutalare klocka än den
Tysk klocka 12000m, tysk ubåt 400m..Pfffft, jag kontrar med denna.
Hade ju dock blivit sjukt jobbigt att arbeta ombord på den där ubåten om den var oljefylld som UXen.Tysk klocka 12000m, tysk ubåt 400m..
Jag är på en passaround om vi blir tillräckligt mångaÄr folk sugna på en passaround på nethuns så löser jag gärna detta, kan få ner det till 50% så 150 per man istället för 300 eller att vi är lite färrre deltagare, får jag fler än tio ja på detta så börjar jag arrangera
Kan ligga något i det..Hade ju dock blivit sjukt jobbigt att arbeta ombord på den där ubåten om den var oljefylld som UXen.
Jag är på! Kan du trolla med priset på en Aqua Steel II pvd är det intressant också btwÄr folk sugna på en passaround på nethuns så löser jag gärna detta, kan få ner det till 50% så 150 per man istället för 300 eller att vi är lite färrre deltagare, får jag fler än tio ja på detta så börjar jag arrangera
Okej, ja det blir kanske fel när det är företagsprofil här och jag lägger både privata och företags inlägg i samma. Blir väldigt struligt att ha två konton men skall tänka på dettaTippar på att det snarare har uppfattats som att du säljer klockor från ert företag fast privat. Men kommer det in nyheter eller kampanjer så är det ju bara tuta & köra.
Bara för att förklara så är det verkligen inte så. Jag köper ju klockor till ett lägre pris pga mitt jobb tillåter det, då är det ju så att jag också kan sälja de billigare men jag äger ej firman och kan på så vis ej göra några svarta pengar utan jag har ju köpt loss klockorna själv för min lönSom @TerryTee skriver.
Det allra mesta är ok, men privata försäljningarna av typ nya klockor sticker i ögonen.
Jag säger inte att det är så, men det ser väldigt mkt ut som ett sätt att göra lite svarta pengar. Så skippa det och kör på i övrigt.
Bra initiativ med bra pris på passarounden
Jag med!Jag är på en passaround om vi blir tillräckligt många