• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trevlig fredag, Valborg och ryssfredag allesammans 🥳 Sa någon plexi? 😎
IMG_20210430_104558.jpg

Okej, ja det blir kanske fel när det är företagsprofil här och jag lägger både privata och företags inlägg i samma. Blir väldigt struligt att ha två konton men skall tänka på detta:)
Det är oerhört lätt att "döma" baserat på enkla parametrar, därav hoppas jag att du (och alla andra) såg min kommentar just som en chansning på hur jag tror att man kan uppfatta sådana försäljningar :) . Men förövrigt är det ju klart att du ska få fortsätta ge oss bra deals!:cigar:

Jag har varit sugen på den i typ 1,5 år nu. Men jag är rädd för att köpa den och bli OWG isåfall:sorry:
Har också varit sugen länge på en SDR men jag tycker att den är lite stor med sina 44mm. Hade de släppt en som är i samma storlek som U50 så hade jag haft svårt att hålla mig borta. Sjukt coola och känns oförstörbara.

Har också varit sugen länge på en SDR men jag tycker att den är lite stor med sina 44mm. Hade de släppt en som är i samma storlek som U50 så hade jag haft svårt att hålla mig borta. Sjukt coola och känns oförstörbara.
Du borde testa en, min U1:a tycker jag inte bars lika stort som specen säger. Jag hade ju gärna lagt vantarna på en UX GSG 9 alltså
1619777786198.png

Tar både plexi och mineral framför dålig AR på safir. Men nu undrade jag om nån har tips på bra bandstift i flerpack? Köpte från cousins men det var mest skräp imo.
@Rawa /Strapped.se har bandstift som jag har för mig att @MaBr brukar rekommendera. 😊
Meccaniche Veneziane kommer till Sverige nästa vecka, blir så osäker här och vill inte göra fel eller trampa någon på tårna, om jag inte får lägga ut sådan information får ni säga till. När jag hade en diskussion med Hook för ett par år sedan var det ok men det kan ju ha ändrats och som sagt vill inte göra något galet.
Kul med svensk ÅF! Har varit sugen på att testa MV så det kanske får bli ett köp. 😉 Det är roligt att se att det finns återförsäljare som vågar sticka ut och ta hem lite mer udda märken istället för att bara satsa stenhårt på DW och Seiko.
Undrar vad kungen får i födelsedagspresent idag?

4FC977AC-49B0-400E-8E85-45F1932A56F8.jpeg
En ask Merci och ett presentkort på Dressman? Frukost på sängen och en mugg med texten "världens bästa incestuöst framavlade monark" ? 🎂🎂🎂

Jag har varit sugen på den i typ 1,5 år nu. Men jag är rädd för att köpa den och bli OWG isåfall:sorry:

Du borde testa en, min U1:a tycker jag inte bars lika stort som specen säger. Jag hade ju gärna lagt vantarna på en UX GSG 9 alltså
1619777786198.png

Den där är så jäkla cool! Får väl ta och testa en sen när pesten har slutat härja. 😊
Jag känner samma inför denna. Måste testa den en gång 😱 Tror den suttit som en fläskläpp på handleden 😍

Edit: Varför!? @TerryTee Varför var du tvungen att visa denna?! 😳 Hade ju förträngt den äntligen 😅

Senast ändrad:
Kunde inte hålla mig utan spontanköpte denna klocka. Om någon undrar vad VWI står för så är det ”Veteran watchmaker Initiative”, Dvs ett program för att lära upp amerikanska krigsveteraner att bli urmakare.

Det är inte en begränsad upplaga i antal vad jag vet och bulova skänker 10% av försäljningen till initiativet.
A3C151CB-08DF-4E06-8731-43A15533227C.jpeg

Kunde inte hålla mig utan spontanköpte denna klocka. Om någon undrar vad VWI står för så är det ”Veteran watchmaker Initiative”, Dvs ett program för att lära upp amerikanska krigsveteraner att bli urmakare.

Det är inte en begränsad upplaga vad jag vet och bulova skänker 10% av försäljningen till initiativet.
A3C151CB-08DF-4E06-8731-43A15533227C.jpeg

Snygg! Vad är det för specs?

Snygg! Vad är det för specs?

Inget imponerande för pengarna men jag har en förkärlek till militärklockor så hjärta före hjärna ;)

”Celebrating Bulova’s military heritage and the Veteran’s Watchmaker Initiative, a nonprofit organization whose focus is to teach war veterans, especially disabled veterans, the highly skilled art of watchmaking. The updated HACK watch features a Miyota 8S20-43A three-hand 21-jewel automatic movement with a 42 hour power reserve. The stainless steel case with a black dial and luminescent hands and markers also features a center track on the dial displaying 24H time. The screw-back case features a glass insert with the VWI printed logo. Watch features a domed mineral crystal, a green nylon strap and water resistance to 30 meters. By purchasing this watch, 10% of the proceeds will go to helping to support the Veteran’s Watchmaker Initiative.

 FIND RETAILER

• Additional Details:
  • Crystal: Double Domed Mineral Crystal
  • Case Diameter: 38 mm
  • Case Thickness: 13.55 mm
  • Water Resistance: 3 atm
  • 3-year Limited Warranty

Tillbaka
Topp