Den urtavlan sticker ju ut liteTrevlig bronsdag allihopa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den urtavlan sticker ju ut liteTrevlig bronsdag allihopa!
Så svag för blått i rätt ljus, härligt!Jag stämmer gärna in i denna önskan och passar på att slå ett slag för Armida och denna fantastiska A12 jag hade en gång i tiden, ångrar lite att jag sålde den Önskar att fler fick kännedom om denna grymma nisch som ger så mycket glädje.
Dem är ju inte helt olika Oris nya GMT släpp. Men ser ju helt klart bra ut.Fick syn på dessa i inlägg på en annan site. Bilderna tagna därifrån utan tillstånd! Kunde länkat men detta verkar trevligare/vänligare. Suget ökar...
och med en kommentar om att de blir tillgängliga "soon". Kan inte garantera korrektheten. Här är tydligen en alternativ/komplementär design ...
Dem är ju inte helt olika Oris nya GMT släpp. Men ser ju helt klart bra ut.
Storleken gör det helt klart svårare, bästa alternativen är ju Christopher Ward GMT med stål bezeln eller Steinhart vintage GMT men de är 41mm respektive 42mm, ett alternativ som är lite annorlunda är Glycine Airman 36mmSöker lite tips här bland alla mikrobröder!
Är ute efter en diver med stål bezel och grå eller svart (helst sunburst) tavla. Problemet är storleken, vill ha 36-39mm. Sneglat på traskan med grå som är 40mm, men älskar sjöö sandströms worldtimer i 36. Även rolex explorer med svart tavla är läcker. Någon med ett bra förslag eller ska jag öppna plånkan rejält för en ss?
Den släpps om någon månad, så nästan allt bör vara klartHmm kanske finns en del prototyper, kanske inte är så långt borta. Och bägge varianterna verkar finnsa "på bordet" mad: sorry)
Jag tycker ju att concordian är läcker med sina 38mm. Vill du dock ha en vridbar ring verkar den alltid vara blå, men går det bra med en fast så är den ju i stål. Garanterat badsäker också med sina 30atm.Söker lite tips här bland alla mikrobröder!
Är ute efter en diver med stål bezel och grå eller svart (helst sunburst) tavla. Problemet är storleken, vill ha 36-39mm. Sneglat på traskan med grå som är 40mm, men älskar sjöö sandströms worldtimer i 36. Även rolex explorer med svart tavla är läcker. Någon med ett bra förslag eller ska jag öppna plånkan rejält för en ss?
Häftigt med dubbelmarkeringarna på vridringen (för det kan väl inte vara två vridringar? Hur vrider man den inre i så fall, ser ingen extra krona). Benämns i inlägget som en av två designade GMT modeller. (kan inte garantera sanningshalten, just the messenger).
Står faktiskt mars eller april där jag läst, blir säkert april som du sägerDen släpps om någon månad, så nästan allt bör vara klart
Lite oortodoxt kanske men bernhardt har en svart (eller vit) i 39 mmoch med ss bezel (som är fast btw) som kanske passar in. GMT får du på köpetSöker lite tips här bland alla mikrobröder!
Den var ju trevlig, men hur kan man som tillverkare av klockan ha ett snedställt datum på sin egen presentationsbild? Dessutom för en klocka som kostar 6k! WTFLite oortodoxt kanske men bernhardt har en svart (eller vit) i 39 mmoch med ss bezel (som är fast btw) som kanske passar in. GMT får du på köpet
https://www.bernhardtwatch.com/collections/gmt-and-dual-time/products/binnacle-gmt-ii-black
Ja visst, klumpigt. Men jag har den vita varianten och den är ok. Sen är ju en modifierad eta 2836 inte lika precis som en 2893, märks kanske lite här men som sagt min fungerar bra.Den var ju trevlig, men hur kan man som tillverkare av klockan ha ett snedställt datum på sin egen presentationsbild? Dessutom för en klocka som kostar 6k! WTF
Jag har inget emot klockan eller ett moddat ETAverk heller, men visst måste man titta på bilden först, det är ju nästan a och o i marknadsföringJa visst, klumpigt. Men jag har den vita varianten och den är ok. Sen är ju en modifierad eta 2836 inte lika precis som en 2893, märks kanske lite här men som sagt min fungerar bra.
Ja. Man kan ju fundera över hur många kunder de missat pga den bilden. Vart tog kvalitetsintrycket vägen...Jag har inget emot klockan eller ett moddat ETAverk heller, men visst måste man titta på bilden först, det är ju nästan a och o i marknadsföring
Ja det är nog en ganska dyr bild för dem, borde nog bytas ut med en ny bild av en bättre produktfotograf, ljussättningen är ju helt åt skogen ocksåJa. Man kan ju fundera över hur många kunder de missat pga den bilden. Vart tog kvalitetsintrycket vägen...
Precis min tanke också men inget fel i det. OT, fan vad jag hade velat ha en sån Squale!
Jaså? Gissar att du hittat nåt annat du villhöver?
Går i tankarna att släppa denna till bättre behövande
Hoppla,, trodde den skulle bli arvegods .
Går i tankarna att släppa denna till bättre behövande
Lägg till vridring för endast 500 euro extra... what!?Jag tycker ju att concordian är läcker med sina 38mm. Vill du dock ha en vridbar ring verkar den alltid vara blå, men går det bra med en fast så är den ju i stål. Garanterat badsäker också med sina 30atm.
Jaså? Gissar att du hittat nåt annat du villhöver?
Hoppla,, trodde den skulle bli arvegods .
Nej Kvartsaren kostar 325 och automataren 825.Lägg till vridring för endast 500 euro extra... what!?