• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Vet någon en bra sida att beställa Barton inom EU? Amazon har ju lite men inte just det jag söker. Annars om nån har tips på silikon/gummiband med svart och rött till vettiga priser? :) Måste ha nåt till nya Squalen då jag är mitt mellan två hål på originalbandet.
Söker typ detta:
Screenshot_2021-05-05-08-28-56-54_b5f6883d2c20a96c53babc0b4ac88108.jpg
 
Jag fattar att det är mycket prylar som skickas som paket i dessa Corona-tider, men att klockbanden jag väntar på har legat hos tullen(Postnord) sen 14/4 utan att jag fått någon avisering/faktura än känns väl lite väl dåligt? Är det så extrema väntetider just nu?
Exakt samma för mej, och igår hade mitt paket legat hos postmord dubbelt så länge som det tog att skicka från kina till sverige...
 

Acos

Audemars
Nytt in! Mmm...😊
Den är bra.

B2E62F33-7BB9-46D5-9796-6BAA718BEC85.jpeg


Ser även fram emot Neumanns 36a som ligger på KickS! Är det bara jag som går igång på en 36mm kvartsare med roliga färgval?


IMG_4573_REB.jpg
Den ser verkligen riktigt trevlig ut! Hoppas dom ror det i hamn fick ju vara med på passarounden på den större(40mm?) och den var riktigt trevlig och tavlan var smått magisk hade gärna backat upp dom men har varit sjukt mycket utgifter på senaste och fler lär det bli
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Nytt in! Mmm...😊
Den är bra.

B2E62F33-7BB9-46D5-9796-6BAA718BEC85.jpeg


Ser även fram emot Neumanns 36a som ligger på KickS! Är det bara jag som går igång på en 36mm kvartsare med roliga färgval?


IMG_4573_REB.jpg

Jag ser en GMT med vit urtavla 😅
Min C63 GMT med svart urtavla har likheter med GS 😉
Men jag vet vilken jag gillar bäst 💫

34A183E2-E96A-4CE2-861F-07FC7725071F.jpeg
Sååååå braaaaaa!!! Jag är avundssjuk!
Det är ju dock uppenbara tydliga likheter. Det ligger primärt i detaljerna. Indexen med den svarta delen in mot tavlan, dom färgade markeringarna ut mot bezeln i orange istället för grönt.
Jag tycker nog inte dom är superlika, Svarta index på S&S. Gunmetal på CW.
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Kvällsfundering: vilken var er första dyrare (läs: 10k+) klocka och varför valde ni just den?

Äger ingen själv, men funderar jämt och ständigt på vad jag ska köpa till mig själv i trettioårspresent..

Dagens kompanjon för topic.

C340E9BE-1039-47AF-BCDA-1E01AE636CF7.jpeg
Min första fina klocka 10k+ var min Rado Ceramica. Köpte den för att ha på jobbet och fira ett steg upp på stegen, valde den för att jag måste ha en dressklocka och den piper inte i säkerhetskontrollen som jag går igenom 20ggr per dag. Köpte den för 8-9 år sedan, har den kvar och den ser ut som ny fortfarande :)
1B8BFEE6-A278-4CCC-95E2-3AFFCF918CA2.jpg
AdobePhotoshopExpress_2667d9c849b7473591c0232855f29a25.jpg
InstagramCapture_02c57fbe-0f30-4b47-a6be-8301dba264ba.jpg
InstagramCapture_2d97b67e-2cf7-40d1-b779-2795aa700050.jpg
InstagramCapture_e3fbfde1-590d-43ce-9a86-77dd04e0c954.jpg

Nytt in! Mmm...😊
Den är bra.

B2E62F33-7BB9-46D5-9796-6BAA718BEC85.jpeg


Ser även fram emot Neumanns 36a som ligger på KickS! Är det bara jag som går igång på en 36mm kvartsare med roliga färgval?


IMG_4573_REB.jpg
Uj va fin, grattis :D Den ligger högt på villhöverlistan nu ;)

Jodå, jag älskar både små klockor och kvartsare, den var riktigt snygg. De kunde dock valt en länk utan raka ändar tycker jag.
Vet någon en bra sida att beställa Barton inom EU? Amazon har ju lite men inte just det jag söker. Annars om nån har tips på silikon/gummiband med svart och rött till vettiga priser? :) Måste ha nåt till nya Squalen då jag är mitt mellan två hål på originalbandet.
Söker typ detta:
Screenshot_2021-05-05-08-28-56-54_b5f6883d2c20a96c53babc0b4ac88108.jpg
Finns en del band som ser ut att komma från samma fabrik, andra märken har andra färger. Archer har jag sett t.ex. , kanske finns lite mer att välja på om du söker på dem :) Finns något märke i Singapore som kränger sånna band också, kommer inte ihåg vad de heter just nu bara.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag ser vad du menar men jag vidhåller att skillnaden i detaljerna är så små att modellerna i sin helhet är snarlika, sånär som på det uppenbara.
Jag håller med om att de är lika, men menar att det nog är i princip omöjligt att göra en vit stilren GMT utan att den påminner om en befintlig modell :)

I det här fallet tycker jag att såpass många detaljer skiljer att det inte känns som ett efterapningsförsök.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag håller med om att de är lika, men menar att det nog är i princip omöjligt att göra en vit stilren GMT utan att den påminner om en befintlig modell :)

I det här fallet tycker jag att såpass många detaljer skiljer att det inte känns som ett efterapningsförsök.
Nu tycker jag ju så här: tråden får gå ihop och skramla till båda klockorna. Sedan skickas CW till dig och S&S till mig (enbart baserat på tidigare ägandeskap) och sedan möts du och jag halvvägs och gör en grundlig jämförande youtubevideorecension av de båda. :D
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Vet dom ens vad Sjöö är i Storbritannien? Ser mest en GMT med vit urtavla som enda likhet men det är klart man kan se vad man vill...om man vill ✌🏼
Ohyggligt svårt för mig här i Sverige att besvara :sorry:. Antog direkt när jag hade klickat på "Skicka"-knappen att det här är fel tråd att posta det i egentligen:angel:.
Men ja, jag ser väldigt tydliga likheter med tavlan och dess detaljer som ändå är en väldigt stor del av designen i helhet :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ohyggligt svårt för mig här i Sverige att besvara :sorry:. Antog direkt när jag hade klickat på "Skicka"-knappen att det här är fel tråd att posta det i egentligen:angel:.
Men ja, jag ser väldigt tydliga likheter med tavlan och dess detaljer som ändå är en väldigt stor del av designen i helhet :)
Det här väl aldrig fel tråd? Nä, jag vet inte heller...misstänker dock att Sjöö inte så stort som vi kanske tror här hemma. Däremot är ju Sjöön lik Explorer och har ju fått kritik för det förr men vad vet jag. Vit tavla är som @Lindellc nämnde ganska begränsad att få unik eller vad man ska säga 🙂
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
OG micro i dag! Armida A1 i mässing. En av mina första micros och klockan är ursprungligen från 2013 om jag inte minns fel. Ett klassiskt NH35 under huven som tickar igång bara jag lyfter klockan ur lådan. Behöver ingen hjälpstart alls.

1620203582034.png
 
Topp