• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Får väl ta och flasha dagens nykomling då.
Finns ju mer affordable än denna kanske men beggad så är det affordable i alla fall 👍.
Longines Hydroconquest 41mm ceramic green.
Caliber L888 med 72 tim power reserv.
Riktigt trevlig, har inte haft någon Hydroconquest på många år och den har definitivt fått sig ett lyft sedan den gamla modellen. Dock inget fel på den gamla modellen heller.
Lite bilder kommer här 😊.

PSX_20210505_164352.jpg
PSX_20210505_164442.jpg
PSX_20210505_161455.jpg

En ny klocka minsann, trevligt! Lorier Hydra II, som jag har tjatat (och längtat). Första intrycken, tunn, smäckra former och välgenomtänkt...ljuvlig länk 🤗
TW7EPYN.jpg

oYpbD2z.jpg

8rk6c0k.jpg

5adTn5A.jpg

U4gfQGN.jpg

YnSBwlN.jpg

uNjRS78.jpg

XM2ucxJ.jpg

Får väl ta och flasha dagens nykomling då.
Finns ju mer affordable än denna kanske men beggad så är det affordable i alla fall 👍.
Longines Hydroconquest 41mm ceramic green.
Caliber L888 med 72 tim power reserv.
Riktigt trevlig, har inte haft någon Hydroconquest på många år och den har definitivt fått sig ett lyft sedan den gamla modellen. Dock inget fel på den gamla modellen heller.
Lite bilder kommer här 😊.

PSX_20210505_164352.jpg
PSX_20210505_164442.jpg
PSX_20210505_161455.jpg
Wow! Två grymma klockor! Grattis till er båda.

Senaste tradera kapet🙈
Passar till allt😉
IMG_20210505_115827.jpg
Förlåt för taggning, men det blev ett feltryck tidigare idag, går ju inte att få bort.
Edit: fast nu ser jag ju: cool klocka :)
En ny klocka minsann, trevligt! Lorier Hydra II, som jag har tjatat (och längtat). Första intrycken, tunn, smäckra former och välgenomtänkt...ljuvlig länk 🤗
TW7EPYN.jpg

oYpbD2z.jpg

8rk6c0k.jpg

5adTn5A.jpg

U4gfQGN.jpg

YnSBwlN.jpg

uNjRS78.jpg

XM2ucxJ.jpg
Härligt, många grattisar!

Här verkar det som att det är den uppdaterade versionen. Ca: 4.15min pratar han om bezeln.

Tyckte den blå var riktigt snygg. Tack för fint tips, @thewordfox.

atlanticus diver.png

Hade en förra året och den var tyvärr ingen höjdare.
Taskig finish och funktion.
Årets utgåva kan självklart vara förbättrat men ha inte för höga förväntningar.
Tråkigt, för det är ju en snygg klocka.
(Och detta kommer från en som inte är särskild kräsen. Jag har ju alltid förespråkat kvantitet före kvalitet 😁 )

Hade en förra året och den var tyvärr ingen höjdare.
Taskig finish och funktion.
Årets utgåva kan självklart vara förbättrat men ha inte för höga förväntningar.
Tråkigt, för det är ju en snygg klocka.
(Och detta kommer från en som inte är särskild kräsen. Jag har ju alltid förespråkat kvantitet före kvalitet 😁 )

Hade din sladdrig Bezel?

Tuggar på med PRS-25!
Bra klocka. Alltid varit en motståndare till apache helikoptern Miyota 90xx men det presterar jäkligt bra och har gått stadiga +5Sek / dag än så länge.

Länken är faktiskt bra, problemet som finns är att nitarna gör att inte Microjusteringen går att använda som vanligt, dock har tidigare ägare slipat ner en bit och används den som sista bit så funkar allt toppen. Nitarna är alltså bara estetik.

Fin vit tavla, kan upplevas lite platt vissa gånger men den är schyst med hygglig finish! Den röda sekundvisaren gör en trevlig kontrast och får klockan lite mer levande.

Skruvad krona som känns hyfsad mjuk och fin att skruva in och ut.
20mm mellan bandhornen och borrade bandhorn gör det både enkelt att byta band och hitta schysta läder, Nato, gummi etc. Att variera emellan.

Allt som allt en riktigt bra GADA-klocka med sina 100WR och relativt tunna profil ( 11,3mm inkl glaset )

Med tanke på prisklass (även ny) tycker jag man får en riktigt bra klocka för pengarna.
Kontra BB36 blir det en svår jämförelse, BBn vinner egentligen på alla punkter bortsett från bandbredden som är 19mm på Tudorn samt att Smiths har AR på insidan av glaset vilket BB saknar.
Men då får man ju ha i beräkningen att BB36 kostar ganska så rejält många tusenlappar mer och jag vet inte om skillnaden är rimlig i slutändan.

7BD3AC43-AB26-4BC5-9129-0CE6A7CACA8C.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp