• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Searacer Tag Heuer:
E907763F-5BC0-4574-8043-94C4838EC51E.jpeg

Musik:

Jag har sett att en del här har en Pagani design klocka. När dessa utseendemässigt är uppenbara kopior av bl.a. Rolex och Panerai så är min undran hur legitima de är bland klocknördar. Jag skulle aldrig vilja ha en fake Rolex så därför undrar jag också om de i praktiken är samma klockor som dessa fast de inte utges för att vara originalet?
Jag ser att dessa har Seiko urverk så det borde innebära att kvalite'n är hyfsad för priset. Eller?
Tacksam för svar och synpunkter.

Senast ändrad:
Jag har sett att en del här har en Pagani design klocka. När dessa utseendemässigt är uppenbara kopior av bl.a. Rolex och Panerai så är min undran hur legitima de är bland klocknördar. Jag skulle aldrig vilja ha en fake Rolex så därför undrar jag också om de i praktiken är samma klockor som dessa fast de inte utges för att vara originalet?
Jag ser att dessa har Seiko urverk så det borde innebära att kvalite'n är hyfsad för priset.
Tacksam för synpunkter.

Denna fråga har diskuterats i massor och enkelt svar är:
  • i denna tråd räknas de förvisso som rena rip off men inga kopior. Sålänge inte design är skyddat.
  • många andra har helt andra åsikter.

Att diskutera ämnet leder sällan till något positivt 🙈

Jag ser att dessa har Seiko urverk så det borde innebära att kvalite'n är hyfsad för priset.
Tacksam för synpunkter.
sen på bollen

Tillbaka
Topp