Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, inte på ett bra sätt. Av med baklocket om du vill att den ska torka ordentligt.En snabb fråga, som garanterat det finns svar på redan, men jag har upptäckt kondens i min Lorier. Kan jag avlägsna fukten utan att öppna den?
Skit. Men tack för snabbt svar!Nej, inte på ett bra sätt. Av med baklocket om du vill att den ska torka ordentligt.
Hur upplever du kronan? På min vanliga utan kronograf, tyckte jag den var väldigt vass... Älskade klockan i övrigt... Men den ska ju vara skön att ha på sigDagens klocka. Trevlig helg allihopa.
Där är den ju! Foten man ser när man blundar för att sova!Får man vara med elle? Skål på dig galning, och nästan alla andra också såklart!
Fortfarande damstorlek dock, annars hade jag velat ha en.Vad säger vi om nya spinnaker? Finns i flera färger, tycker den ser helt ok ut
Jag har bara kollat in dem på nätet men tycker att många av deras klockor är riktigt snygga och verkar riktigt prisvärda. Kanske byter jag inte mina slantar mot en Spinnaker men kanske kan det bli ett Lördagsbyte....Vad säger vi om nya spinnaker? Finns i flera färger, tycker den ser helt ok ut
Är det så man skaffar patina?! Kan ju lämna avtryck på en ren ss boett...Plockar fram lite popcorn..
Damstorlek, 42mm ? Ja då hittar du inte mycket i denna tråden som passar tyvärr. Visst finns det men det är ju ganska lätträknat.Fortfarande damstorlek dock, annars hade jag velat ha en.
Ändå fräsch kommentar macho man.Fortfarande damstorlek dock, annars hade jag velat ha en.
Jag tar mig friheten att tagga in @KandreasF här. Själv har jag ingen aning men han har nog en till salu om jag inte minns fel.Finns det någon som haft OceanX sharkmaster 1000 och kan ge en liten hint om kvalitet och om det bara är en dålig rip off av en Deepsea. Funderar på någon av nedan. Gillar stora klockor.
Haft en, dock helt annan färgsättning. Men ja, det är bra klockor! Visst, tråkigt urverk men arbetshäst. Dock med undermålig lume på den jag. Men det är absolut en väldigt välbyggd pjäs tråkigt nog 21 mm bandbredd så du vet.Finns det någon som haft OceanX sharkmaster 1000 och kan ge en liten hint om kvalitet och om det bara är en dålig rip off av en Deepsea. Funderar på någon av nedan. Gillar stora klockor.
Så här vi det, vi som bor utanför "tullarna"....Sjukt ställe man besöker...
Plötsligt dök det upp en älg i trädgården...
(OT jag vet men hittade ingen "dagens vilda djur" tråd)
Stora tråden om micromärken och andra affordables samt vilda djur!Sjukt ställe man besöker...
Plötsligt dök det upp en älg i trädgården...
(OT jag vet men hittade ingen "dagens vilda djur" tråd)
Tack, hur är länken? Rasslig?Haft en, dock helt annan färgsättning. Men ja, det är bra klockor! Visst, tråkigt urverk men arbetshäst. Dock med undermålig lume på den jag. Men det är absolut en väldigt välbyggd pjäs tråkigt nog 21 mm bandbredd så du vet.
Edit: Bild är ju roligare
Nja, men inte så skön. Länkarna var inte särskilt följsamma men jag är kräsen därTack, hur är länken? Rasslig?
Ja och glöm inte klockor med damstorlek 42mm .Stora tråden om micromärken och andra affordables samt vilda djur!
Haft en, dock helt annan färgsättning. Men ja, det är bra klockor! Visst, tråkigt urverk men arbetshäst. Dock med undermålig lume på den jag. Men det är absolut en väldigt välbyggd pjäs tråkigt nog 21 mm bandbredd så du vet.
Edit: Bild är ju roligare
Damstorlek, 42mm ? Ja då hittar du inte mycket i denna tråden som passar tyvärr. Visst finns det men det är ju ganska lätträknat.
Finns betydligt bättre trådar om man vill ha grejer som döljer handleden helt då tänker jag .
Förlåt att mitt skämt gick över huvudet på er.Ändå fräsch kommentar macho man.
Text och ironi utan emojis är tufft ()Förlåt att mitt skämt gick över huvudet på er.
Och jag vill bara notera i protokollet att jag verkligen inte är någon macho man. Jag råkar bara gilla stora klockor. Det kanske snarare säger att jag inte är så macho, eller hur? ;-)
Det är tyvärr sant.
Tror man har lärt sig av den tidigare generation. Blir svårt när man har två, jag har landet (Strängnäs) och Dalarna har det blivit av sommarstugan i Rättvik.
Jag upplever inte alls den som vass alls. Tråkigt för dig, kanske var det något fel på din krona.Hur upplever du kronan? På min vanliga utan kronograf, tyckte jag den var väldigt vass... Älskade klockan i övrigt... Men den ska ju vara skön att ha på sig
Ja det är inte alltid så lätt att veta när folk som vanligtvis inte hänger här så frekvent skämtar eller vill röra om lite. Får skylla på det, annars skämtas det friskt här inne, ja eller gjordes tidigare i alla fall. Nu anmäls det mesta här inne av någon anledning så..Förlåt att mitt skämt gick över huvudet på er.
Och jag vill bara notera i protokollet att jag verkligen inte är någon macho man. Jag råkar bara gilla stora klockor. Det kanske snarare säger att jag inte är så macho, eller hur? ;-)
Don't worry. Jag kryper tillbaka in i Paneraiträsket.Ja det är inte alltid så lätt att veta när folk som vanligtvis inte hänger här så frekvent skämtar eller vill röra om lite. Får skylla på det, annars skämtas det friskt här inne, ja eller gjordes tidigare i alla fall. Nu anmäls det mesta här inne av någon anledning så..
Kör på du, men det underlättar med en sån här vid skämt kanske . (så vi fattar )