• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dags att fylla rullen och gå ut och instagramma, det gör man på lördag om solen skiner, det är sedan gammalt.

#freakyleowatches

IMG_20210508_101030_907.jpg

Har bantat ner min ”samling” i några år nu. Köpt en hel del nya ändå, men sålt lite fler. Som bäst har jag ägt kanske 7-8 klockor och för några år sedan lyckades jag komma ner till 3-4. Så här ser min hela samling ut just nu, säkert närmast zen jag varit under åren. Har några Casion och en Garmin också villa sköter beater-uppgifterna, men de här två funkar med nästan allt annat.
D55CC278-E9A3-401E-A573-2E52578E5569.jpeg

Har bantat ner min ”samling” i några år nu. Köpt en hel del nya ändå, men sålt lite fler. Som bäst har jag ägt kanske 7-8 klockor och för några år sedan lyckades jag komma ner till 3-4. Så här ser min hela samling ut just nu, säkert närmast zen jag varit under åren. Har några Casion och en Garmin också villa sköter beater-uppgifterna, men de här två funkar med nästan allt annat.
D55CC278-E9A3-401E-A573-2E52578E5569.jpeg
Mycket trevlig samling!

Så ska det låta! Någon speciell Diesel eller Invicta du har i sikte för nästa köp..?
Nä, egentligen inte. Bara den är minst 47mm.

Ett litet projekt jag jobbar på, är snart klart dock.

Har fasat ur en hockeypuck, köpt ett urverk från GS som jag pillat i, ska bara få dit nån lämplig tavla. Tänkte köra utan glas, för det repas bara ändå.
Som band tänkte jag bara tejpa dit pucken med silvertejp.
Tyvärr har jag inget kvitto på grejerna ☹

Har fasat ur en hockeypuck, köpt ett urverk från GS som jag pillat i, ska bara få dit nån lämplig tavla. Tänkte köra utan glas, för det repas bara ändå.
Limited Edition, GS Mount Pragobanka. Skall åkalla känslan av en riktigt blöt gråbrun vinter i Östra Europa, sedd från fönstret på Seiko-filialen i Nagasaki.

Min Maty får också vara med på byteslördag...
Bytes mot Blå dykare +42mm eller @Birchgrove s borealis

Ställer mig i kö direkt!! 😍

Min Maty får också vara med på byteslördag...
Bytes mot Blå dykare +42mm eller @Birchgrove s borealis
Det är blått i min Samurai och den har rätt storlek... Just saying 😉

Tillbaka
Topp