Waldorf
Guld
Om du klickar på "återpilen" så kommer du in i diskussionen. Om du nu skulle tycka att det är värt det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du klickar på "återpilen" så kommer du in i diskussionen. Om du nu skulle tycka att det är värt det.
Ändå argumenterar du? Det är ingen ursäkt och sedan kallar han mig mongo igen. Hoppas på bättre uppförande framöver och det tror jag även han kommer fixa.Nu är det som sagt inte min sak att argumentera för @Birchgrove, det klarar han nog själv men nog tycker jag hans svar visar att han tar tillbaka uttalandena.
Oavsett så tycker jag en trevlig ton från alla är viktigaren än en pengagräns.
Kom fram till att det beror på min ignorelistaOm du klickar på "återpilen" så kommer du in i diskussionen. Om du nu skulle tycka att det är värt det.Porque.
Tror unga varumärken är ett rätt bra ledord också. Ingen definierad gräns men lite det jag tror eftersöks.Tror också att nästan alla ligger under 10k, high-end grejerna som GS, Credor, Astron och Anata undantaget. Tyvärr har jag enbart vintage så bortsett från en stackars femma så platsar de inte här ändå.
Hoppas att jag lyckas lägga vantarna på en snart, har en som jag kärat ner mig såpass att jag kan sälja absoluta keepers
En Micro behöver ju inte vara affordable, det är lite det som är charmen med tråden, blandningen![]()
Om nån tar tillbaka ett uttalande tycker jag att man skall acceptera det. Tycker det var ett bra förslag att ni tar det vid sidan om. Så då lägger vi ner er diskussion här. Är i alla fall viktigare med en trevlig ton än en prisgräns, tycker jag.Ändå argumenterar du? Det är ingen ursäkt och sedan kallar han mig mongo igen. Hoppas på bättre uppförande framöver och det tror jag även han kommer fixa.
Några av mina micro and affordable!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Några av mina micro and affordable!
![]()
Då låter det ju som att @FreakyLeo passar alldeles utmärkt, han har bara udda klockorFör mig är det helt okej med Seiko men de populära modellerna får ju mycket exponering i många andra trådar så det är väl kanske kul att satsa på lite andra/ovanligare alternativ ur "affordable" segmentet i denna tråden iallafall.
Äsch, det är snarare tvärt om! Till skillnad från många andra märken och modeller kostade de stora summor vid lansering men har med tiden faktiskt blivit affordable.Tyvärr har jag enbart vintage så bortsett från en stackars femma så platsar de inte här ändå.
?Kunde inte hålla mig
![]()
Det värsta som kan hända är att ramla ner i ett hål och dö. Alltid.Att denna diskussion om vad som är mikro/affordable vägrar att dö ut. Har det någonsin varit ett stort problem för tråden? Vad är det värsta som skulle kunna hända? Att nån postar en halvdassigbild på en rolex?
Då det typ är omöjligt att sätta en gräns för vad som är mikro/affordable så känns det väl så länge majoriteten av alla inlägg hamnar rätt så är det lugnt![]()
Jamen lägg ner någon gång. Vilket intresse tror du gemene man har av era ordkrig? Den här tråden handlar om mikromärken.Ändå argumenterar du? Det är ingen ursäkt och sedan kallar han mig mongo igen. Hoppas på bättre uppförande framöver och det tror jag även han kommer fixa.
Nu är det du som väckte något dött men hade du läst inläggen hade du förstått syftet.Jamen lägg ner någon gång. Vilket intresse tror du gemene man har av era ordkrig? Den här tråden handlar om mikromärken.
Ja du @AurumÄndå argumenterar du? Det är ingen ursäkt och sedan kallar han mig mongo igen. Hoppas på bättre uppförande framöver och det tror jag även han kommer fixa.
FinaNågra av mina micro and affordable!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Är det en butik eller en rabattkod hos CW ?SPRING15 ger 15% rabatt på Christopher Ward just nu om någon ska plocka hem den nya GMT:n![]()
Det är en rabattkod. CW brukar alltid ha sådana, med varierande rabatt.Är det en butik eller en rabattkod hos CW ?
Go for it!Det är en rabattkod. CW brukar alltid ha sådana, med varierande rabatt.
Jag är dödligt sugen på pepsi-GMTn![]()
Aaaa ok tack för svaret.Det är en rabattkod. CW brukar alltid ha sådana, med varierande rabatt.
Jag är dödligt sugen på pepsi-GMTn![]()
Nu har jag aldrig ägt en CW, men dom har väl fri frakt och fri retur? Så du kan klämma och känna på den innan du bestämmer dig heltAaaa ok tack för svaret.
Är sjukt sugen jag med, har upptagit hela min tankeverksamhet sen jag såg den
Har dålig koll på CW och har försökt läsa mig till hur de står sig rent kvalitetsmässigt.
Hittar mestadels positiva omdömen.
Den ser riktigt trevlig utNu har jag aldrig ägt en CW, men dom har väl fri frakt och fri retur? Så du kan klämma och känna på den innan du bestämmer dig helt![]()
Jag skulle säga att kvalitetsnivå är mer än bra för priset även om dom också blir allt dyrare. Det är ju svårt att ranka o beror väl på modeller men jag skulle säga att dom ligger närmre Longines än Certina och klart bättre än en Turtle eller samuraj. Riktigt fina länkar tex med glidande microjustering på många av modellerna. Fina läderband. Verken är också på god nivå, i min Vintage 38 (och många av trident/vintage modellerna) sitter Sellitas 200x Elabore vilket motsvarar det Oris, TAG o Longines sätter i sina "vanliga" dykare. 5års garanti, 60 dagars fri retur .. Tja inte mycket att fundera över där. Bara man gillar modellerna och dom spretar kanske lite väl mycket ibland.Aaaa ok tack för svaret.
Har dålig koll på CW och har försökt läsa mig till hur de står sig rent kvalitetsmässigt.
Har några och de är de är i topp vad gäller kvalitet av mikromärkena (finns några till där sägs detAaaa ok tack för svaret.
Kan bara hålla med om allt du säger!Jag skulle säga att kvalitetsnivå är mer än bra för priset även om dom också blir allt dyrare. Det är ju svårt att ranka o beror väl på modeller men jag skulle säga att dom ligger närmre Longines än Certina och klart bättre än en Turtle eller samuraj. Riktigt fina länkar tex med glidande microjustering på många av modellerna. Fina läderband. Verken är också på god nivå, i min Vintage 38 (och många av trident/vintage modellerna) sitter Sellitas 200x Elabore vilket motsvarar det Oris, TAG o Longines sätter i sina "vanliga" dykare. 5års garanti, 60 dagars fri retur .. Tja inte mycket att fundera över där. Bara man gillar modellerna och dom spretar kanske lite väl mycket ibland.
Spot on! Jag håller med i precis allt du sa. CW är fantastiskt.Jag skulle säga att kvalitetsnivå är mer än bra för priset även om dom också blir allt dyrare. Det är ju svårt att ranka o beror väl på modeller men jag skulle säga att dom ligger närmre Longines än Certina och klart bättre än en Turtle eller samuraj. Riktigt fina länkar tex med glidande microjustering på många av modellerna. Fina läderband. Verken är också på god nivå, i min Vintage 38 (och många av trident/vintage modellerna) sitter Sellitas 200x Elabore vilket motsvarar det Oris, TAG o Longines sätter i sina "vanliga" dykare. 5års garanti, 60 dagars fri retur .. Tja inte mycket att fundera över där. Bara man gillar modellerna och dom spretar kanske lite väl mycket ibland.