• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu är det som sagt inte min sak att argumentera för @Birchgrove, det klarar han nog själv men nog tycker jag hans svar visar att han tar tillbaka uttalandena.
Oavsett så tycker jag en trevlig ton från alla är viktigaren än en pengagräns.
Ändå argumenterar du? Det är ingen ursäkt och sedan kallar han mig mongo igen. Hoppas på bättre uppförande framöver och det tror jag även han kommer fixa.

Tror också att nästan alla ligger under 10k, high-end grejerna som GS, Credor, Astron och Anata undantaget. Tyvärr har jag enbart vintage så bortsett från en stackars femma så platsar de inte här ändå.

Hoppas att jag lyckas lägga vantarna på en snart, har en som jag kärat ner mig såpass att jag kan sälja absoluta keepers :)

En Micro behöver ju inte vara affordable, det är lite det som är charmen med tråden, blandningen :)
Tror unga varumärken är ett rätt bra ledord också. Ingen definierad gräns men lite det jag tror eftersöks.

Ändå argumenterar du? Det är ingen ursäkt och sedan kallar han mig mongo igen. Hoppas på bättre uppförande framöver och det tror jag även han kommer fixa.
Om nån tar tillbaka ett uttalande tycker jag att man skall acceptera det. Tycker det var ett bra förslag att ni tar det vid sidan om. Så då lägger vi ner er diskussion här. Är i alla fall viktigare med en trevlig ton än en prisgräns, tycker jag.

Några av mina micro and affordable!
LRM_EXPORT_1658773110548788_20190323_205111746.jpeg

LRM_EXPORT_1658775282624308_20190323_205113918.jpeg

LRM_EXPORT_1658862736111202_20190323_205241371.jpeg

LRM_EXPORT_1658771566204987_20190323_205110201.jpeg

LRM_EXPORT_1658774659807642_20190323_205113295.jpeg

LRM_EXPORT_1658773942761288_20190323_205112578.jpeg

Coola bilder! Förvånansvärt bra match med camo på SKX! :cigar:

Att denna diskussion om vad som är mikro/affordable vägrar att dö ut. Har det någonsin varit ett stort problem för tråden? Vad är det värsta som skulle kunna hända? Att nån postar en halvdassigbild på en rolex? :D

Då det typ är omöjligt att sätta en gräns för vad som är mikro/affordable så känns det väl så länge majoriteten av alla inlägg hamnar rätt så är det lugnt :)

Att denna diskussion om vad som är mikro/affordable vägrar att dö ut. Har det någonsin varit ett stort problem för tråden? Vad är det värsta som skulle kunna hända? Att nån postar en halvdassigbild på en rolex? :D

Då det typ är omöjligt att sätta en gräns för vad som är mikro/affordable så känns det väl så länge majoriteten av alla inlägg hamnar rätt så är det lugnt :)
Det värsta som kan hända är att ramla ner i ett hål och dö. Alltid.

Ja du @Aurum
Till slut tröttnade jag helt enkelt på din ton, och det rann över. Dock var det väl inte första gången du hamnade i någon form av konflikt? Det var ju onödigt att kalla dig mongo och jag förstår att du blev jätteledsen, och jag är skyldig dig en ursäkt för det. Så förlåt för mina hårda ord.
Nu är jag ju inte så jätteaktiv längre, och du har säkert blivit jättesnäll. Så keep up the good work.

Det är en rabattkod. CW brukar alltid ha sådana, med varierande rabatt.
Jag är dödligt sugen på pepsi-GMTn :)
Aaaa ok tack för svaret.
Är sjukt sugen jag med, har upptagit hela min tankeverksamhet sen jag såg den :D
Har dålig koll på CW och har försökt läsa mig till hur de står sig rent kvalitetsmässigt.
Hittar mestadels positiva omdömen.

Aaaa ok tack för svaret.
Är sjukt sugen jag med, har upptagit hela min tankeverksamhet sen jag såg den :D
Har dålig koll på CW och har försökt läsa mig till hur de står sig rent kvalitetsmässigt.
Nu har jag aldrig ägt en CW, men dom har väl fri frakt och fri retur? Så du kan klämma och känna på den innan du bestämmer dig helt :)

Nu har jag aldrig ägt en CW, men dom har väl fri frakt och fri retur? Så du kan klämma och känna på den innan du bestämmer dig helt :)
Den ser riktigt trevlig ut :)
Tunnare klockor gillar jag för passformens skull och den ser ut att vara just det + att jag gillar den smalare vridringen. Har haft alldeles för många klossiga dinkor som jag önskar skulle sitta skönt på handleden men som tyvärr ej gjort det.

Senast ändrad:
Aaaa ok tack för svaret.
Jag skulle säga att kvalitetsnivå är mer än bra för priset även om dom också blir allt dyrare. Det är ju svårt att ranka o beror väl på modeller men jag skulle säga att dom ligger närmre Longines än Certina och klart bättre än en Turtle eller samuraj. Riktigt fina länkar tex med glidande microjustering på många av modellerna. Fina läderband. Verken är också på god nivå, i min Vintage 38 (och många av trident/vintage modellerna) sitter Sellitas 200x Elabore vilket motsvarar det Oris, TAG o Longines sätter i sina "vanliga" dykare. 5års garanti, 60 dagars fri retur .. Tja inte mycket att fundera över där. Bara man gillar modellerna och dom spretar kanske lite väl mycket ibland.

Aaaa ok tack för svaret.
Har några och de är de är i topp vad gäller kvalitet av mikromärkena (finns några till där sägs det :)). Inte de billigaste men kvalitet och lösningar (och design tycker jag) motiverar lätt prislappen. Länk och framför allt spänne är de bästa jag stött på i denna prisklass (om man nu vill ha länk).

Jag skulle säga att kvalitetsnivå är mer än bra för priset även om dom också blir allt dyrare. Det är ju svårt att ranka o beror väl på modeller men jag skulle säga att dom ligger närmre Longines än Certina och klart bättre än en Turtle eller samuraj. Riktigt fina länkar tex med glidande microjustering på många av modellerna. Fina läderband. Verken är också på god nivå, i min Vintage 38 (och många av trident/vintage modellerna) sitter Sellitas 200x Elabore vilket motsvarar det Oris, TAG o Longines sätter i sina "vanliga" dykare. 5års garanti, 60 dagars fri retur .. Tja inte mycket att fundera över där. Bara man gillar modellerna och dom spretar kanske lite väl mycket ibland.
Kan bara hålla med om allt du säger! :)
Har själv två cw, en trident gmt samt en trident vintage och är riktigt nöjd med båda! Tycker kvalitén överstiger prislappen alla dagar i veckan, samt att det oftast går att hitta en bra rabattkod alt vänta in deras reor som brukar ske 3-4 gånger om året.
Är själv riktigt sugen på deras nya pepsi gmt, känns tunn och lär sitta som gjuten på handleden. Får se hur "lek" kontot ser ut efter sommarens semester resa ska betalas :p

Spot on! Jag håller med i precis allt du sa. CW är fantastiskt.

Tillbaka
Topp