• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nån annan som har en tc-9 här på KS? Här på ett hemmagjort band jag gjorde idag :)
InstaSave.jpg

Tänkte bara göra en heads up att Nezumi Voituren kommer få gå. Kronograf var inget för mig. Kommer lägga upp annons inom närmsta dagarna.

Halios update.. So last week the Seaforth II was supposed to be released. The servers failed the first time, and then again the next day. About 30 orders did make it through after the second release was called off- which caused a bruhaha on instagram and WUS. Jason hasn't come out with an update yet, but should be today or very soon. He has been moving his website to another host and the new release will be handled by Shopify. Follow the Halios Watches instagram feed to get the newest info.

Halios update.. So last week the Seaforth II was supposed to be released. The servers failed the first time, and then again the next day. About 30 orders did make it through after the second release was called off- which caused a bruhaha on instagram and WUS. Jason hasn't come out with an update yet, but should be today or very soon. He has been moving his website to another host and the new release will be handled by Shopify. Follow the Halios Watches instagram feed to get the newest info.
Uppdatering på Halios hemsida:
Site currently closed for maintenance.

UPDATE #2 (January 26, 2018): Site migration to the Shopify platform is progressing quite swimmingly. Orders for the Puck and Seaforth will open up on Monday, January 29 at 3PM Pacific (Vancouver) time. This is 6PM Eastern time in the Americas, midnight in most of Europe, 7AM in most of Asia, and quite happily, a leisurely 10AM or thereabouts in Oceania.

See you on Monday!

1953 gjorde Rolex suben så dom var nog först. 2003 kom den gröna kermit.

Jo det vet jag, men menar både med grön tavla och insert. Där var de inte först. Dock bäst (såklart), sen tror jag inte ens själv på att rolex tittade åt homager när de tog fram hulken ;)

Det krävs ju ingen intelligens att ändra färg på en stulen design, att designa en perfektion som submariner däremot :)

Senast ändrad:
Uppdatering på Halios hemsida:

Sold out within a couple minutes.

Lots of angry people commenting on instagram, I haven't had time to read through the WUS comments. A lot of "Jason better make this right", "he should make way more watches cause he should know how high demand is", "I'm done with this brand".

I don't know what the heck is wrong with people. Anyone who was interested in the Seaforth must have known how popular they were and that the most likely outcome was that you would NOT get one. Did Omega get this kind of blow back for not making "enough" Speedy Tuesdays? or Doxa for only making 300 of their 50th aniversery watches? Seiko for only making 2000 SLA017s?

Sold out within a couple minutes.

Lots of angry people commenting on instagram, I haven't had time to read through the WUS comments. A lot of "Jason better make this right", "he should make way more watches cause he should know how high demand is", "I'm done with this brand".

I don't know what the heck is wrong with people. Anyone who was interested in the Seaforth must have known how popular they were and that the most likely outcome was that you would NOT get one. Did Omega get this kind of blow back for not making "enough" Speedy Tuesdays? or Doxa for only making 300 of their 50th aniversery watches? Seiko for only making 2000 SLA017s?
Det konstiga är att han inte gör fler klockor ändå? Han vet att det är en garanterad sälj, så det är väl bara att försöka maxa produktionen så gott det går? Fast kanske finns en rädsla för en urvattnad marknad eller så klarar inte leverantören av trycket.

Det konstiga är att han inte gör fler klockor ändå? Han vet att det är en garanterad sälj, så det är väl bara att försöka maxa produktionen så gott det går? Fast kanske finns en rädsla för en urvattnad marknad eller så klarar inte leverantören av trycket.
Om jag förstå rätt har han haft rätt bra demand i några år. Jag antar att han producera hur mycket han kan redan nu. Sen priset har varit det samma, så trots alla hype, han har inte fått mer pengar att han skulle kunna investera i företaget for att kunna producera mer. Det säkert att vilken bank som helst skull ger han lån att kunna sälja mer men jag kan förstå om han bara trivs med att jobba ensam och har det som det är.
Själv skulle jag tycker om att se han höge priserna och capitalisera på hypen så att han kuna gör lite mer advanced klocker. Men det en liten företag och popularitet kan andra snabbt.

Om jag förstå rätt har han haft rätt bra demand i några år. Jag antar att han producera hur mycket han kan redan nu. Sen priset har varit det samma, så trots alla hype, han har inte fått mer pengar att han skulle kunna investera i företaget for att kunna producera mer. Det säkert att vilken bank som helst skull ger han lån att kunna sälja mer men jag kan förstå om han bara trivs med att jobba ensam och har det som det är.
Själv skulle jag tycker om att se han höge priserna och capitalisera på hypen så att han kuna gör lite mer advanced klocker. Men det en liten företag och popularitet kan andra snabbt.
Säkerligen. Känns lite som Visitor Watch Co. som också vill hålla det småskaligt och släpper bara så mycket dom har råd att producera.

Säkerligen. Känns lite som Visitor Watch Co. som också vill hålla det småskaligt och släpper bara så mycket dom har råd att producera.
I don't know Visitor, but you definately can't just order 2000 more watches from China and maintain the same quality. Most on WUS think he does less than 500 at a time now.
Personally I think the coolest would be "Halios by Sinn"! Improve the specs slightly- the price would probably double, which would land slightly above the 104. But would the demand be the same for 2000, and at double the price? And if he joined up with the wrong company it could make everyone sour on the whole thing.

Någon som har någon insyn i Geckota och deras kvalité på klockor?
Specifikt är min tanke på C1 Kronografen.

V63 Mechaquartz från Seiko vilket är väldigt trevligt.
Sedan även en helt okej prislapp på 3500 kr.
WBG-C1-png.png

Någon som har någon insyn i Geckota och deras kvalité på klockor?
Specifikt är min tanke på C1 Kronografen.

V63 Mechaquartz från Seiko vilket är väldigt trevligt.
Sedan även en helt okej prislapp på 3500 kr.
WBG-C1-png.png

Kan inte hjälpa dig med klockan, men om du beställer från Royal Straps så tror jag att du har ytterligare 10% i KS-rabatt. Är inte helt hundra på koden, men det kan säkert någon annan upplysa dig om.

Kan inte hjälpa dig med klockan, men om du beställer från Royal Straps så tror jag att du har ytterligare 10% i KS-rabatt. Är inte helt hundra på koden, men det kan säkert någon annan upplysa dig om.

KS10 om jag minns rätt! Tack!

Jag har en sådan, fast den helsvarta. Mycket nöjd med min, känns välbyggd!
Är den svarta jag är ute efter!
Kan du beskriva hur du upplever klockan mer än bara välbyggd?

Ok nu har jag fått lite tid över!

Index visar etc är perfekt alignat. Kronografen nollställer perfekt. Nedsänkta subdials. Borrade.. ehh lug holes (vad det nu heter på svenska). Fin finish, inga märken eller så efter verktyg. Bra tyngd, men inte för tung. Bandet är tjockt och fint. Pushers känns bra och kronan är skruvad.

Observera att måtten på deras sida inte stämmer!

Ok nu har jag fått lite tid över!

Index visar etc är perfekt alignat. Kronografen nollställer perfekt. Nedsänkta subdials. Borrade.. ehh lug holes (vad det nu heter på svenska). Fin finish, inga märken eller så efter verktyg. Bra tyngd, men inte för tung. Bandet är tjockt och fint. Pushers känns bra och kronan är skruvad.

Observera att måtten på deras sida inte stämmer!
Vad är måtten krm då? Är den störa över kronan än sagt?

Nu kanske denna inte kvalar in som ett micro brand. Men är det någon som sett klockor ifrån denna tillverkare irl?
Jag var inne och skummade i tråden för kommande sommarklocka 2018, kom på att integrerad länk är trevligt och hittade denna när jag bildgooglade lite. Dreyfuss&Co 1953
100012091_v_1493896266.jpg

Tillbaka
Topp