Neeeh, men de föddes ur samma ide. Vems det nu än var... Dock stor skillnad på koncept och design-stöldSame shit different name...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Neeeh, men de föddes ur samma ide. Vems det nu än var... Dock stor skillnad på koncept och design-stöldSame shit different name...
Uppdatering på Halios hemsida:Halios update.. So last week the Seaforth II was supposed to be released. The servers failed the first time, and then again the next day. About 30 orders did make it through after the second release was called off- which caused a bruhaha on instagram and WUS. Jason hasn't come out with an update yet, but should be today or very soon. He has been moving his website to another host and the new release will be handled by Shopify. Follow the Halios Watches instagram feed to get the newest info.
Site currently closed for maintenance.
UPDATE #2 (January 26, 2018): Site migration to the Shopify platform is progressing quite swimmingly. Orders for the Puck and Seaforth will open up on Monday, January 29 at 3PM Pacific (Vancouver) time. This is 6PM Eastern time in the Americas, midnight in most of Europe, 7AM in most of Asia, and quite happily, a leisurely 10AM or thereabouts in Oceania.
See you on Monday!
1953 gjorde Rolex suben så dom var nog först. 2003 kom den gröna kermit.Som sagt både Alpha och Steinhart gjorde en grön ”sub” några år innan rolex kom på idén Sen att rolex kunde ta den idén känns ju rätt fair ändå kanske
1953 gjorde Rolex suben så dom var nog först. 2003 kom den gröna kermit.
Uppdatering på Halios hemsida:
Det konstiga är att han inte gör fler klockor ändå? Han vet att det är en garanterad sälj, så det är väl bara att försöka maxa produktionen så gott det går? Fast kanske finns en rädsla för en urvattnad marknad eller så klarar inte leverantören av trycket.Sold out within a couple minutes.
Lots of angry people commenting on instagram, I haven't had time to read through the WUS comments. A lot of "Jason better make this right", "he should make way more watches cause he should know how high demand is", "I'm done with this brand".
I don't know what the heck is wrong with people. Anyone who was interested in the Seaforth must have known how popular they were and that the most likely outcome was that you would NOT get one. Did Omega get this kind of blow back for not making "enough" Speedy Tuesdays? or Doxa for only making 300 of their 50th aniversery watches? Seiko for only making 2000 SLA017s?
Om jag förstå rätt har han haft rätt bra demand i några år. Jag antar att han producera hur mycket han kan redan nu. Sen priset har varit det samma, så trots alla hype, han har inte fått mer pengar att han skulle kunna investera i företaget for att kunna producera mer. Det säkert att vilken bank som helst skull ger han lån att kunna sälja mer men jag kan förstå om han bara trivs med att jobba ensam och har det som det är.Det konstiga är att han inte gör fler klockor ändå? Han vet att det är en garanterad sälj, så det är väl bara att försöka maxa produktionen så gott det går? Fast kanske finns en rädsla för en urvattnad marknad eller så klarar inte leverantören av trycket.
Säkerligen. Känns lite som Visitor Watch Co. som också vill hålla det småskaligt och släpper bara så mycket dom har råd att producera.Om jag förstå rätt har han haft rätt bra demand i några år. Jag antar att han producera hur mycket han kan redan nu. Sen priset har varit det samma, så trots alla hype, han har inte fått mer pengar att han skulle kunna investera i företaget for att kunna producera mer. Det säkert att vilken bank som helst skull ger han lån att kunna sälja mer men jag kan förstå om han bara trivs med att jobba ensam och har det som det är.
Själv skulle jag tycker om att se han höge priserna och capitalisera på hypen så att han kuna gör lite mer advanced klocker. Men det en liten företag och popularitet kan andra snabbt.
I don't know Visitor, but you definately can't just order 2000 more watches from China and maintain the same quality. Most on WUS think he does less than 500 at a time now.Säkerligen. Känns lite som Visitor Watch Co. som också vill hålla det småskaligt och släpper bara så mycket dom har råd att producera.
Någon som har någon insyn i Geckota och deras kvalité på klockor?
Specifikt är min tanke på C1 Kronografen.
V63 Mechaquartz från Seiko vilket är väldigt trevligt.
Sedan även en helt okej prislapp på 3500 kr.
Någon som har någon insyn i Geckota och deras kvalité på klockor?
Specifikt är min tanke på C1 Kronografen.
V63 Mechaquartz från Seiko vilket är väldigt trevligt.
Sedan även en helt okej prislapp på 3500 kr.
Kan inte hjälpa dig med klockan, men om du beställer från Royal Straps så tror jag att du har ytterligare 10% i KS-rabatt. Är inte helt hundra på koden, men det kan säkert någon annan upplysa dig om.
Är den svarta jag är ute efter!Jag har en sådan, fast den helsvarta. Mycket nöjd med min, känns välbyggd!
Vad är måtten krm då? Är den störa över kronan än sagt?Ok nu har jag fått lite tid över!
Index visar etc är perfekt alignat. Kronografen nollställer perfekt. Nedsänkta subdials. Borrade.. ehh lug holes (vad det nu heter på svenska). Fin finish, inga märken eller så efter verktyg. Bra tyngd, men inte för tung. Bandet är tjockt och fint. Pushers känns bra och kronan är skruvad.
Observera att måtten på deras sida inte stämmer!
Jag gillar den, finns den i vitt?
Ohhhh! Jag gillar den! Fick tvångstankar.
Hittade denna på watchshop men den var slutsåld. Jag gillar den modellen!
Fanns en med svart tavla och länk för ca £700 på Amazon. Känns ok
Köpa in och köra en pass a round?
Hittade denna på watchshop men den var slutsåld. Jag gillar den modellen!
Fanns en med svart tavla och länk för ca £700 på Amazon. Känns ok