• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Varsågod, kan jag faxa? 😁
kvitto.jpg
Tack, bara den som saknades till bokslutet. Nu kan jag deklarera 2020 🙏
 
Eftersom jag är så himla nöjd med Freedivern har suget efter den gula RZE Endeavourn sjunkt rejält, så jag cancellerade faktiskt min order nu i helgen. Lite vemodigt, och aningen surt att det kostade mig några hundringar i transcation fees och sänkt dollarvärde mellan betalning och återbetalning, men det känns ändå rätt.

Freedivern är den enda sommardykaren jag behöver! 😁

Något jag villhövt sedan någon nämnde den här i tråden för nån vecka eller två sedan är en vit CW C63 Sealander Automatic. Det perfekta affordabla alternativet till en Aqua Terra eller en Explorer, som dessutom verkar ha mycket bättre länk och spänne än AT:n. Imorse kunde jag inte stå emot längre så det gick iväg en order...

Snodd bild för att inlägget ska bli roligare att läsa:

C63_SEALANDER_AUTO_5.jpg
Jag rotar i lådorna efter något att sälja för att kanske köpa en sån där med. Älskar det här från beskrivning. Allt är förlåtet Krille Ward😁
Screenshot_20210524-223909.png
 
kul köp, tycker den är fantastisk! Var sugen för några år sedan men blev annat då, minns diametern är stor men intrycket var den är mindre 😎
Superkul köp, jag instämmer! Alltså den bärs snarare som en 44 mm 😁. Kan nog vara den "hårdaste" klockan jag haft i min ägo!
Jag älskar Sinn U1 (och vill absolut ha en igen) men denna levererar bättre helhetskänsla för mig 🤓
 
Imponerad av Meccaniche Veneziane, riktigt snabb leverans (tre dagar ink helg).

Jag har bara haft klockan i någon timme men än så länge känns den riktigt gedigen och vacker! Det enda som jag iakttagit hittills är att bezeln är betydligt svårare att snurra på de första 25% än resten av varvet.

20210525_112942.jpg


20210525_113111.jpg


20210525_113007.jpg


Riktigt bra lume efter bara ett par minuter utomhus:
20210525_113215.jpg


20210525_114428.jpg



Meccaniche Veneziane Nereide - Ceramic Special Edition - Ghiaccio Jubilee.
 
Tillbaka
Topp