• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Önskar jag hade modet att köpa denna, fy satan vilken partysommarklocka! Blir helt darrig i knävecken... 😅

Screenshot_20210525_232045.jpg
 
Sjukt najs och perfekt bruksklocka. Hade en sån tidigare och de är väldigt trevliga. Som @SpaceAce skrev så bärs den lite nättare än tex 7548 eller SKX då boetten är något tunnare. Nu vet jag inte hur gammal sonen är men det är ju en bra klocka för den tål att användas och det är inget värde i den så man behöver knappast vara orolig. 😊
Grabben är 29 bast och betydligt nättare än farsan sin, så det kan nog bli kanon det här! 😀
 
Åh vad jobbigt det här är. Beställde ju en Yema från zackrissons och det strulade så beställde en Dan Henry istället. Men ångrar mig nu. Föredrar nog Yeman ändå. Sjukt irriterande. Kanske ska returnera och gå på det jag först kände men köpa från Yemas hemsida för en femhundring extra (jmf från zackrissons)

Tror inte båda är ett alternativ. Vill inte ha fler quartz-kronografer.

Vad tycker ni?
Dan_Henry_1962_Racing_Chronograph_Evil_Panda_No_Date_1000x (1).png
Meangraf-mesh_800x.png
 
Åh vad jobbigt det här är. Beställde ju en Yema från zackrissons och det strulade så beställde en Dan Henry istället. Men ångrar mig nu. Föredrar nog Yeman ändå. Sjukt irriterande. Kanske ska returnera och gå på det jag först kände men köpa från Yemas hemsida för en femhundring extra (jmf från zackrissons)

Tror inte båda är ett alternativ. Vill inte ha fler quartz-kronografer.

Vad tycker ni?
Dan_Henry_1962_Racing_Chronograph_Evil_Panda_No_Date_1000x (1).png
Meangraf-mesh_800x.png
Jag tycker att de är så pass olika att man kan ha båda 😅👌
 
Jag tycker att de är så pass olika att man kan ha båda 😅👌
Började tänka på om jag skulle göra det ändå. Så fick jag mail från Dan Henry nyss att paketet returneras för det står fel adress. Kollade orderbekräftelsen och det är 100% rätt adress. Jättekonstigt, aldrig varit med om det innan. Jag har alltså beställt två klockor nu på ett par veckor och ingen vill komma hit tydligen (av olika anledningar, är inte nåt fel med min adress)... hmm. Universum tycker jag köpt för många klockor genom åren?
 
Åh vad jobbigt det här är. Beställde ju en Yema från zackrissons och det strulade så beställde en Dan Henry istället. Men ångrar mig nu. Föredrar nog Yeman ändå. Sjukt irriterande. Kanske ska returnera och gå på det jag först kände men köpa från Yemas hemsida för en femhundring extra (jmf från zackrissons)

Tror inte båda är ett alternativ. Vill inte ha fler quartz-kronografer.

Vad tycker ni?
Dan_Henry_1962_Racing_Chronograph_Evil_Panda_No_Date_1000x (1).png
Meangraf-mesh_800x.png
Utan att veta något om någon av klockorna så tycker jag att Dan Henry var estetiskt mer tilltalande.
 
Testar ris för skoj skull. Hiss/diss?
97465BA9-988E-40DE-A6E1-A3439BDE11D7.jpeg

Njae... bättre på mesh! Eller gummi förstås 👍

Åh vad jobbigt det här är. Beställde ju en Yema från zackrissons och det strulade så beställde en Dan Henry istället. Men ångrar mig nu. Föredrar nog Yeman ändå. Sjukt irriterande. Kanske ska returnera och gå på det jag först kände men köpa från Yemas hemsida för en femhundring extra (jmf från zackrissons)

Tror inte båda är ett alternativ. Vill inte ha fler quartz-kronografer.

Vad tycker ni?
Dan_Henry_1962_Racing_Chronograph_Evil_Panda_No_Date_1000x (1).png
Meangraf-mesh_800x.png

Yeman är ju 600 gånger roligare iaf... finns inte den i roligare färg också? Typ gul...?
 
Började tänka på om jag skulle göra det ändå. Så fick jag mail från Dan Henry nyss att paketet returneras för det står fel adress. Kollade orderbekräftelsen och det är 100% rätt adress. Jättekonstigt, aldrig varit med om det innan. Jag har alltså beställt två klockor nu på ett par veckor och ingen vill komma hit tydligen (av olika anledningar, är inte nåt fel med min adress)... hmm. Universum tycker jag köpt för många klockor genom åren?
Jag och brorsan köpte varsinn Yema Meangraf från Zackrissons nyss, kom i slutet av förra veckan!
Bärs väldigt väl, och skön funky 70-tals-feeling! Jag satte min på ett straight end BOR från Geckota, som handsken tyckte jag!

Brorsan körde sin på ett Tropic Rally, även den grymt bra!

CEB0DBE4-5FBB-4E3B-BF2D-C3BBFC4018E1.jpeg
 
Jag och brorsan köpte varsinn Yema Meangraf från Zackrissons nyss, kom i slutet av förra veckan!
Bärs väldigt väl, och skön funky 70-tals-feeling! Jag satte min på ett straight end BOR från Geckota, som handsken tyckte jag!

CEB0DBE4-5FBB-4E3B-BF2D-C3BBFC4018E1.jpeg
Snyggt. Får fundera på den ändå och kanske kan förlåta zackrissons. Läser mycket dåligt om leverans från Yema själva. Känns som en klocka gjord för att sitta på BoR. Hur är kvalitén?

Kollade upp UPS Stockholm som skulle kommit med Dan Henryn. Har nog aldrig sett ett företag med så dåliga recensioner. Så är iaf. långt ifrån ensam om att vara med om att de slarvat till det.
 
Senast ändrad:
Snyggt. Får fundera på den ändå och kanske kan förlåta zackrissons. Läser mycket dåligt om leverans från Yema. Känns som en klocka gjord för att sitta på BoR. Hur är kvalitén?

Kollade upp UPS Stockholm som skulle kommit med Dan Henryn. Har nog aldrig sett ett företag med så dåliga recensioner. Så är iaf. långt ifrån ensam om att vara med om att de slarvat till det.

DHL regerar
Fedex fungerar
UPS suger hästballe
 
DHL regerar
Fedex fungerar
UPS suger hästballe
Den erfarenhet jag har med. Brukar vara DHL oftast ju från utlandet och har sällan haft problem särskilt mtp. hur ofta det är DHL. Hade Fedex från Stowa och det var inga problem heller. Enligt UPS på telefon (otrevlig helt utan anledning) har avsändaren (Dan Henry) skrivit tokfel adress men vet inte hur mycket jag tror på det. Då är frågan om man vill beställa igen då.
 
Snyggt. Får fundera på den ändå och kanske kan förlåta zackrissons. Läser mycket dåligt om leverans från Yema. Känns som en klocka gjord för att sitta på BoR. Hur är kvalitén?

Kollade upp UPS Stockholm som skulle kommit med Dan Henryn. Har nog aldrig sett ett företag med så dåliga recensioner. Så är iaf. långt ifrån ensam om att vara med om att de slarvat till det.
Nog inte Zackrissons fel att det dröjde, dom hade dessutom problem med lagersaldot osv. Verkar också som det är en enmansshow eller möjligen två, så man får ha överseende (tycker jag).
Men klockan är riktigt najs! Finishen är bra, där är ju detaljer som är lite billigare, läderbandet på brorsans var rätt stelt och meshen på min var väl inget speciellt egentligen, men överlag så tycker verkligen det är en mycket fin, och verkligen spännande klocka för pengarna! Jag är ju en sucker för 70-talsdesign! :)
 
Nog inte Zackrissons fel att det dröjde, dom hade dessutom problem med lagersaldot osv. Verkar också som det är en enmansshow eller möjligen två, så man får ha överseende (tycker jag).
Men klockan är riktigt najs! Finishen är bra, där är ju detaljer som är lite billigare, läderbandet på brorsans var rätt stelt och meshen på min var väl inget speciellt egentligen, men överlag så tycker verkligen det är en mycket fin, och verkligen spännande klocka för pengarna! Jag är ju en sucker för 70-talsdesign! :)
Tack för svar. Wristshot? Blev mer intresserad när jag såg att den passade bra på bor. Jag gillar också 70-talsdesign på klockor kanske bäst av alla decennier. Iaf. krono.
 
DHL regerar
Fedex fungerar
UPS suger hästballe
När det gäller UPS är det KRITISKT att man går in och ändrar till upphämtning på service point, förutsatt att avsändaren öppnat upp för den möjligheten genom att fylla i ens kontaktuppgifter korrekt och att det finns en service point i närheten förstås. Då funkar de helt OK. Hemleverans är total katastrof.

FedEx har jag haft tur med eftersom jag råkat vara hemma när de velat komma, men deras system för att önska tidpunkt för hemleverans och lämna ytterligare uppgifter är uruselt.
 
Åh vad jobbigt det här är. Beställde ju en Yema från zackrissons och det strulade så beställde en Dan Henry istället. Men ångrar mig nu. Föredrar nog Yeman ändå. Sjukt irriterande. Kanske ska returnera och gå på det jag först kände men köpa från Yemas hemsida för en femhundring extra (jmf från zackrissons)

Tror inte båda är ett alternativ. Vill inte ha fler quartz-kronografer.

Vad tycker ni?
Dan_Henry_1962_Racing_Chronograph_Evil_Panda_No_Date_1000x (1).png
Meangraf-mesh_800x.png
Köp @Nilas Vratislava istället. Då får du både en snygg klocka och pengar över att köpa fler!
 
När det gäller UPS är det KRITISKT att man går in och ändrar till upphämtning på service point, förutsatt att avsändaren öppnat upp för den möjligheten genom att fylla i ens kontaktuppgifter korrekt och att det finns en service point i närheten förstås. Då funkar de helt OK. Hemleverans är total katastrof.

FedEx har jag haft tur med eftersom jag råkat vara hemma när de velat komma, men deras system för att önska tidpunkt för hemleverans och lämna ytterligare uppgifter är uruselt.
Att de har börjat med ombud är ett steg i rätt riktning men samtidigt verkar det vara det värsta avskrapet man lyckats ansluta som samarbetspartners som består av skumma källarlokaler som har obefintliga rutiner och kontroller. Sist jag skulle hämta ett paket låg allting framme i butiken i en stor hög, fritt fram för vem som helst att ta för sig. :rolleyes:

Det finns säkert en del bra ombud också men jag har hört liknande historier från annat håll och det verkar som att de generellt håller en ganska låg nivå jämfört med sina konkurrenter.
 
Tillbaka
Topp