• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tanten är på middag med jobbet och jag är fast hemma. Bäst att göra det bästa av situationen 🙂

IMG_20210525_202341.jpg


IMG_20210525_202018.jpg
 
Hoppla, aldrig sett den sekundvisaren förr...har den gått av? 🤪 Tror inte det är du som har mekat där så man får lov att säga så, visst?
Så får du absolut säga även om det varit jag 😄
Moddad av säljaren. Vet inte om det är svart datum original men det linjerar inte så bra. Spelar mindre roll då datum ändå ska bort 😎 Har ingen aning vad det är för sekund, men jag tyckte den var lite ball 😊
IMG_20210525_205342_edit_680874582004959.jpg
 
Har ni sett/avhandlat den här ännu, W&W + Zodiac 182 st. Den är ju helball, särskilt när Tudor släpper världens tråkigaste monoblock samma dag...
CB239228-651C-48B5-AB52-5BD83791A119.png

Hade den varit lite bättre prissatt hade jag köpt direkt.

Edit: jag hade tydligen helt rätt :D
03162FCA-9D37-402D-9EE8-C57EE53634A2.jpeg

Screenshot_20210525_210957.jpg


Screenshot_20210525_210940.jpg


Lite ball faktiskt! 👍🏼
 
Så får du absolut säga även om det varit jag 😄
Moddad av säljaren. Vet inte om det är svart datum original men det linjerar inte så bra. Spelar mindre roll då datum ändå ska bort 😎 Har ingen aning vad det är för sekund, men jag tyckte den var lite ball 😊
IMG_20210525_205342_edit_680874582004959.jpg
Skönt att du inte blev sur och tur att jag redan visste att du skulle riva upp den ändå 😊
 
Den är ball men kan inte undvika att tänka att en femåring färgsatt den.

-"Den ska vara röd, orange gul, grön, turkos och svart!"
- ööh okej det låter rörigt men vi kör på det, nåt mer?
"Jaaaaa bandet ska ha olika färger också"
- jaha, ja det är väl rimligt? Men där får det räcka va?
"Neeeeeej, den ska ha glitter också, GLITTER!!"
 
Den är ball men kan inte undvika att tänka att en femåring färgsatt den.

-"Den ska vara röd, orange gul, grön, turkos och svart!"
- ööh okej det låter rörigt men vi kör på det, nåt mer?
"Jaaaaa bandet ska ha olika färger också"
- jaha, ja det är väl rimligt? Men där får det räcka va?
"Neeeeeej, den ska ha glitter också, GLITTER!!"
haha tänkte i likadana banor, så utstuderat wild & crazy att det blir trist typ.
 
Med trist menar du såklart annorlunda och lekfullt, underbart och gött? :)

Sjukt fina härliga bandhorn också, inga avhuggna pyttegrejer heller, najs, jag gillar formerna men vet att jag är lite i minoritet att gilla sånt.

Absolut, för den som designade var det säkert allt det där du nämner 🥳
Boetten är najs, inget snack.

Jag har haft en grön... dom bärs väldigt litet... som typ 38 mm, väl klent för en dykare.
 
Sonen har på något sätt pratat in sig hos min farsa och fått ta över denna (o bara gå förbi mig..😳). Nåt o ha?
84BD05F9-0328-429C-86E6-0E17D8EF6695.jpeg
Sjukt najs och perfekt bruksklocka. Hade en sån tidigare och de är väldigt trevliga. Som @SpaceAce skrev så bärs den lite nättare än tex 7548 eller SKX då boetten är något tunnare. Nu vet jag inte hur gammal sonen är men det är ju en bra klocka för den tål att användas och det är inget värde i den så man behöver knappast vara orolig. 😊
 
Var hittar man den där rabatten på CW?

Förövrigt anser jag att folket behöver mer twotone.
2021_0525_12265200.jpg
Det brukar vara 100LOUPE21 för £100 eller 120LOUPE21 för €. Av någon anledning är priserna något lägre i GBP men jämför gärna mellan valutorna då det kan skilja en del beroende på växelkurs. De är även momsregistrerade i Sverige så det du ser i kassan är det du betalar inkl. moms (sen tillkommer någon procent eller två i valutaväxlingsavgift så klart).
 
Men är inte 6300 lite väl nära nypriset? CW har ju en £100-rabatt nu fram till 30 juni, och det kommer säkert en ny efter det också.

Om en klocka kostar 6.900-7.000 kr ny så känns det mer lockande än en beggad för 6.300. Den är förvisso tillfälligt slut i lager, men kommer in igen om en dryg vecka.
Jag tar tillbaka allt! Nu har de skjutit fram datumet på svarta C63 auto till slutet på oktober! Annonsen som ligger ute är helt plötsligt mycket mer intressant. Köööp!!

Eller så köper ni den andra, en svart C60 i den perfekta storleken på 38 mm.

Om jag själv är sugen på att klippa någon av dem? Ja!!
 
Det brukar vara 100LOUPE21 för £100 eller 120LOUPE21 för €. Av någon anledning är priserna något lägre i GBP men jämför gärna mellan valutorna då det kan skilja en del beroende på växelkurs. De är även momsregistrerade i Sverige så det du ser i kassan är det du betalar inkl. moms (sen tillkommer någon procent eller två i valutaväxlingsavgift så klart).
Tusen tack! Såg nu att de leveras först i oktober. Jag som ville ha något vitt till sommaren. Det får bli nästa sommar då... Men jag har kanske en Vostok på gång med så det löser sig nog😁
 
Tillbaka
Topp