• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

säkerligen många olika leverantörer då jag förstår att materialet är allt mellan riktigt vulkaniserat gummi och silikon.
Bonetto Cinturini Mod. 303 heter tydligen det jag har på Synchron nu. Finns i en miljon färger! :D
bc303.JPG
 
Jag har velat testa den här modellen rätt länge men har aldrig fått chansen eftersom den helt enkelt inte har gått att få tag i varken som ny eller begagnad.

Sen sitter man där i kön på McDonalds en regnig kväll i maj och tar upp telefonen för att slösurfa lite och titta till KS för 185e gången för dagen och vad dyker då upp om inte en Prometheus Eagle Ray i nyskick och till ett fantastiskt bra pris! Pulsen rusade upp i 190 när jag såg att annonsen dessutom hade lagts ut bara ett par minuter tidigare och jag slängde mig över PM-knappen för att hinna först och nu är den äntligen här! Stort tack till @inzomniac för en riktigt smidig och schysst affär! ☺️

20210526_083113.jpg
20210526_083602.jpg
20210526_083621.jpg
 
Sååå, jag förstår att det är många som med spänning har väntat på att få se hur det blev med rosa NATO respektive vitt tropic på den mintgröna. Blev en bonus med gult NATO också som inte var tänkt till denna men som jag tycker flyger rätt bra!

OBS ursäkta den skitiga ryamattan. Tänkte inte klart när jag valde bakgrund för detta.

20210526_143008.jpg

20210526_142753.jpg
20210526_142933.jpg
 
Sååå, jag förstår att det är många som med spänning har väntat på att få se hur det blev med rosa NATO respektive vitt tropic på den mintgröna. Blev en bonus med gult NATO också som inte var tänkt till denna men som jag tycker flyger rätt bra!

OBS ursäkta den skitiga ryamattan. Tänkte inte klart när jag valde bakgrund för detta.

20210526_143008.jpg

20210526_142753.jpg
20210526_142933.jpg

Vit var bäst 👍
 
Grym pjäs min första gula klocka.
348AD9F8-CAC2-4D3E-9AA2-A8001DC4F8FC.jpeg

Jag har velat testa den här modellen rätt länge men har aldrig fått chansen eftersom den helt enkelt inte har gått att få tag i varken som ny eller begagnad.

Sen sitter man där i kön på McDonalds en regnig kväll i maj och tar upp telefonen för att slösurfa lite och titta till KS för 185e gången för dagen och vad dyker då upp om inte en Prometheus Eagle Ray i nyskick och till ett fantastiskt bra pris! Pulsen rusade upp i 190 när jag såg att annonsen dessutom hade lagts ut bara ett par minuter tidigare och jag slängde mig över PM-knappen för att hinna först och nu är den äntligen här! Stort tack till @inzomniac för en riktigt smidig och schysst affär! ☺️

20210526_083113.jpg
20210526_083602.jpg
20210526_083621.jpg

Härligt att dessa två hittade nya handleder att pryda, och i mikrotråden så klart - vart annars! :D
 
Blev en liten skogspromenad... och självklart packar man ner en klockrulle så att man kan knäppa några klockbilder när man ändå är i farten :D Blev ett första foto på nykomlingen som inte är knäppt med min urusla mobilkamera... Min stackars SMDJ som lämnar mig, kommer att sakna den tavlan... PRX:en fick hänga med också på ett hörn :)
IMG_1076.JPG
IMG_1064.JPG
IMG_1080.JPG



Och så blev dagen ännu bättre när man kom hem och det låg ett dubbel-bands-brev i brevlådan från @kjesul , stort tack för det! Började med sailcloth, matchar sjukt bra :D
IMG_1084.JPG
 
Blev en liten skogspromenad... och självklart packar man ner en klockrulle så att man kan knäppa några klockbilder när man ändå är i farten :D Blev ett första foto på nykomlingen som inte är knäppt med min urusla mobilkamera... Min stackars SMDJ som lämnar mig, kommer att sakna den tavlan... PRX:en fick hänga med också på ett hörn :)
IMG_1076.JPG
IMG_1064.JPG
IMG_1080.JPG



Och så blev dagen ännu bättre när man kom hem och det låg ett dubbel-bands-brev i brevlådan från @kjesul , stort tack för det! Började med sailcloth, matchar sjukt bra :D
IMG_1084.JPG
Snyggt ju. Passar bättre hos dej. :cool:
 
När solen lyser med sin frånvaro kan man lysa upp tillvaron med en sommarklocka som dagen till ära fått ett passande nytt band 👍

22DAF07D-73E8-4019-9AFF-EFF03F702F98.jpeg

Edit: om någon hann se det så ändrade autocorrect till ”sommarflicka” vilket kanske hade varit trevligt men lite mindre PK 😬
 
Tillbaka
Topp