• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jag fick hem Swordfish från Zelos i dag! Spontant: fantastisk klocka! Väl ihopskruvad och som vanligt en egen skapelse från unge herr Elshan. Lurar däremot på om jag inte hellre har en Teal-färgad...

Men frågan är nu om någon av er som har en Teal-färgad Swordfish vill göra ett litet byte? :)

Ja, plasten är kvar på klockan just nu.
40F2B996-3AF9-4029-818F-52EE07EC2009.jpeg
1CFA6C94-125F-4AE8-AAE7-46F31DC64036.jpeg
Grym den där, stort grattis.
 
  • Like
Reactions: C.C

Andy7750

Audemars
2-Faktor
BCF7CD12-E5B4-49A4-809F-185D00C63A19.jpeg
6A0B3536-ED08-4416-948A-E5C099BC6E1A.jpeg
Halloj.
Ganska ny på det här med klockor och tycker det är skitkul och helst denna tråden!
Jag har samlat på mig alldeles för många klockor och mest micromärken ( har även seiko oris och zodiak )
Men förra veckan blev jag så sugen på en Steinhart för att jag tycker de är riktigt läckra det blev en ocean 2 premium
Med ETA 2892 elabore premium som om jag fattat det rätt så är det något de har tagit fram själva för sina premium klockor.
Men så lästa jag här att det är rena rolex kopior ( homage ) så jag är nog den där som bott under en sten i hela mitt liv.
Men skit samma jag har hellre flera roliga klockor att byta med en att ha tex EN omega heller en billig Rolex.
Men nu till min fråga vilken Rolex liknar denna ?
God kväll alla
Liknar ingen. Steinhart TM :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
BCF7CD12-E5B4-49A4-809F-185D00C63A19.jpeg
6A0B3536-ED08-4416-948A-E5C099BC6E1A.jpeg
Halloj.
Ganska ny på det här med klockor och tycker det är skitkul och helst denna tråden!
Jag har samlat på mig alldeles för många klockor och mest micromärken ( har även seiko oris och zodiak )
Men förra veckan blev jag så sugen på en Steinhart för att jag tycker de är riktigt läckra det blev en ocean 2 premium
Med ETA 2892 elabore premium som om jag fattat det rätt så är det något de har tagit fram själva för sina premium klockor.
Men så lästa jag här att det är rena rolex kopior ( homage ) så jag är nog den där som bott under en sten i hela mitt liv.
Men skit samma jag har hellre flera roliga klockor att byta med en att ha tex EN omega heller en billig Rolex.
Men nu till min fråga vilken Rolex liknar denna ?
God kväll alla
Fin den där, har lite IWC Aquatimer-vibbar tycker jag :)
Finns den i flera varianter? Ser ut som att vridning och krona skiljer sig på dina två bilder
 

Waldorf

Audemars
BCF7CD12-E5B4-49A4-809F-185D00C63A19.jpeg
6A0B3536-ED08-4416-948A-E5C099BC6E1A.jpeg
Halloj.
Ganska ny på det här med klockor och tycker det är skitkul och helst denna tråden!
Jag har samlat på mig alldeles för många klockor och mest micromärken ( har även seiko oris och zodiak )
Men förra veckan blev jag så sugen på en Steinhart för att jag tycker de är riktigt läckra det blev en ocean 2 premium
Med ETA 2892 elabore premium som om jag fattat det rätt så är det något de har tagit fram själva för sina premium klockor.
Men så lästa jag här att det är rena rolex kopior ( homage ) så jag är nog den där som bott under en sten i hela mitt liv.
Men skit samma jag har hellre flera roliga klockor att byta med en att ha tex EN omega heller en billig Rolex.
Men nu till min fråga vilken Rolex liknar denna ?
God kväll alla
Välkommen till hjärtliga (för det mesta) tråden. Gillar Steinharts skarpt, har min på mej idag (se bild ovan) och haft ett par tidigare men för smal arm för 42mm, Den där är fin, oavsett om den liknar nån annan, spelar ju ingen roll om du gillar den. ;) Kollade det där med "premium" med Steinhart och det visar sig att de kallar det för det för att de gjort en egen dekorerad rotor, har inget med specen på 2892 att göra. :oops: Elaboree betyder injusterad i tre vinklar, tror inte 2892 finns i standard (som är justerad i två vinklar).
 

LennyK

Panerai
BCF7CD12-E5B4-49A4-809F-185D00C63A19.jpeg
6A0B3536-ED08-4416-948A-E5C099BC6E1A.jpeg
Halloj.
Ganska ny på det här med klockor och tycker det är skitkul och helst denna tråden!
Jag har samlat på mig alldeles för många klockor och mest micromärken ( har även seiko oris och zodiak )
Men förra veckan blev jag så sugen på en Steinhart för att jag tycker de är riktigt läckra det blev en ocean 2 premium
Med ETA 2892 elabore premium som om jag fattat det rätt så är det något de har tagit fram själva för sina premium klockor.
Men så lästa jag här att det är rena rolex kopior ( homage ) så jag är nog den där som bott under en sten i hela mitt liv.
Men skit samma jag har hellre flera roliga klockor att byta med en att ha tex EN omega heller en billig Rolex.
Men nu till min fråga vilken Rolex liknar denna ?
God kväll alla
Har inte sett just den där Steinharten innan, helt klart en fining. Välkommen till tråden!
 

M26

Rolex
2-Faktor
Ganska ny på det här med klockor och tycker det är skitkul och helst denna tråden!
Jag har samlat på mig alldeles för många klockor och mest micromärken ( har även seiko oris och zodiak )
Men förra veckan blev jag så sugen på en Steinhart för att jag tycker de är riktigt läckra det blev en ocean 2 premium
Med ETA 2892 elabore premium som om jag fattat det rätt så är det något de har tagit fram själva för sina premium klockor.
Men så lästa jag här att det är rena rolex kopior ( homage ) så jag är nog den där som bott under en sten i hela mitt liv.
Men skit samma jag har hellre flera roliga klockor att byta med en att ha tex EN omega heller en billig Rolex.
Men nu till min fråga vilken Rolex liknar denna ?
God kväll alla
Grattis till en schysst klocka, det där är väl den dykaren som är minst lik någon Rolex. Jag tar Steinhart för vad det är, ett grymt, mycket prisvärt och kompetent ur och bryr mig mindre om vem dom efterliknar. Mina 2 hälsar :D

IMG_20180324_131410 (1).jpg
IMG_20190226_083615.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
1år i görningen, man får hoppas på ett attraktivt pris då de billigaste modellerna börjar från $999, skulle inte skada med bra dimensioner också typ 40-42mm då inget annat avslöjats ännu.
Oj, kostar de så mycket? Vad kör de för urverk i sina? Den har ju ganska långa bandhorn så om de gör den 44mm så kommer det att bli 50+ lugg till lugg. 40mm hade varit riktigt nice!
 

M26

Rolex
2-Faktor
Oj, kostar de så mycket? Vad kör de för urverk i sina? Den har ju ganska långa bandhorn så om de gör den 44mm så kommer det att bli 50+ lugg till lugg. 40mm hade varit riktigt nice!
Numer mestadels Selitta SW-200 och STP 1-11, tidigare använde de ett modifierat Seiko 4R36 verk i sin Lume Rush som är min favorit och starkt inspirerad av Sarpaneva, kolla in lume shot och säg om inte det är bland de häftigaste som finns :cigar:

Photo-Dec-10-12-18-38-PM-1024x578.jpg
Photo-Dec-09-1-18-34-PM-1024x683.jpg
Photo-Dec-10-12-20-32-PM-1024x578.jpg
Photo-Dec-14-7-10-35-PM-1024x578.jpg
Photo-Dec-15-3-30-37-PM.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Numer mestadels Selitta SW-200 och STP 1-11, tidigare använde de ett modifierat Seiko 4R36 verk i sin Lume Rush som är min favorit och starkt inspirerad av Sarpaneva, kolla in lume shot och säg om inte det är bland de häftigaste som finns :cigar:

Photo-Dec-10-12-18-38-PM-1024x578.jpg
Photo-Dec-09-1-18-34-PM-1024x683.jpg
Photo-Dec-10-12-20-32-PM-1024x578.jpg
Photo-Dec-14-7-10-35-PM-1024x578.jpg
Photo-Dec-15-3-30-37-PM.jpg
Är det en SW-200 så är det ju ett bra urverk. Alltså den där lume-klockan är helt galen men den är ju sådär när det kommer till läsbarhet, haha. :D
 
  • Like
Reactions: M26
Topp