• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min ödmjuka mening är att så länge jag inte har för avsikt att förse folk med Rolex för egna medel så får dom gärna bära valfri klocka med stolthet och utan fördomar från mig. Förstår för övrigt inte folks behov av att försvara Rolex i sakfrågan, de har väl jurister som sköter den saken åt dom och hade nog redan vidtagit rättsliga åtgärder om det nu var möjligt; eller ligger behovet i att man anser ens egna klocka förlora värde av att någon bär en billigare homage?

Är ingen homage :D

Min ödmjuka mening är att så länge jag inte har för avsikt att förse folk med Rolex för egna medel så får dom gärna bära valfri klocka med stolthet och utan fördomar från mig. Förstår för övrigt inte folks behov av att försvara Rolex i sakfrågan, de har väl jurister som sköter den saken åt dom och hade nog redan vidtagit rättsliga åtgärder om det nu var möjligt; eller ligger behovet i att man anser ens egna klocka förlora värde av att någon bär en billigare homage?
Är nog så enkelt att man inte gillar tjuveri.

Det är en subjektiv åsikt :) så länge det står Parnis och inte Rolex och de inte använder andra varumärkesskyddade ord så är det inte mer kopia än t.ex. Tisell, Squale 1545, Marc & Sons, Steinhart etc. etc. om det hade funnits någon juridisk överträdelse så hade Rolex redan stängt ned dom. Jag tror att de flesta stör sig på Parnis just för att det är kinesiskt och av diskutabel kvalitet Jag har inte för avsikt att ändra någon annans uppfattning utan vädrar bara min högst subjektiva åsikt.

Tack för mig, leverpastej.

Senast ändrad:
Det är en subjektiv åsikt :) så länge det står Parnis och inte Rolex och de inte använder andra varumärkesskyddade ord så är det inte mer kopia än t.ex. Tisell, Squale 1545, Marc & Sons, Steinhart etc. etc. om det hade funnits någon juridisk överträdelse så hade Rolex redan stängt ned dom. Jag tror att de flesta stör sig på Parnis just för att det är kinesiskt och av diskutabel kvalitet Jag har inte för avsikt att ändra någon annans uppfattning utan vädrar bara min högst subjektiva.

Tack för mig, leverpastej.

Ogillar alla rena kopior där fantasin tar stopp vid att byta namnet...

A-13a = en görbra måndag:D
DSC_0803.png

Det är en åsikt jag kan förstå :)

Jag med men det är dock lika tramsigt varje ggn någon känner behov av att skriva det, på ett som på detta rätt drygt och talanglöst sätt, när dessa klockor ändå är helt legitima på forumet. Eller görs samma sak i squaletråden etc där det förekommer exakt likadana kloner. Det är min åsikt att så inte är fallet. oavsett om den är gjord 100% i kina eller inte är det samma för mig.

Jag med men det är dock lika tramsigt varje ggn någon känner behov av att skriva det, på ett som på detta rätt drygt och talanglöst sätt, när dessa klockor ändå är helt legitima på forumet. Eller görs samma sak i squaletråden etc där det förekommer exakt likadana kloner. Det är min åsikt att så inte är fallet. oavsett om den är gjord 100% i kina eller inte är det samma för mig.
Jag delar din åsikt, jag påpekade bara att jag kunde förstå Widowmakers synpunkt inte att jag höll med :)

Söker lite tips här bland alla mikrobröder!
Är ute efter en diver med stål bezel och grå eller svart (helst sunburst) tavla. Problemet är storleken, vill ha 36-39mm. Sneglat på traskan med grå som är 40mm, men älskar sjöö sandströms worldtimer i 36. Även rolex explorer med svart tavla är läcker. Någon med ett bra förslag eller ska jag öppna plånkan rejält för en ss?
NTH har schyssta dykare och de finns i en mängd av olika kombinationer, €679 kanske är något saftigt för ett Miyota 9015 men handlar du av Serious Watches så slipper du ju tull och moms och då kanske deras Dolphin modell med Ice tavlan kan vara något för dig. Obs! Tavlan verka dock ha en betydligt ljusare färg än vad bilderna ger sken av, videon misstänker jag ger en korrekt bild.

40mm
48mm L2L
11,5 Hög
20mm mellan hornen
300m Vattenskydd
Ljusgrå sunburst tavla

Dolphin_Ice_No-Date_Web_600x.png
Dolphin_Ice_No-Date_Lume_600x.png
Dolphin_Crown_f69e7570-36b2-456a-a57b-759d860b5eb1_600x.png

Senast ändrad:
Söker lite tips här bland alla mikrobröder!
Är ute efter en diver med stål bezel och grå eller svart (helst sunburst) tavla. Problemet är storleken, vill ha 36-39mm. Sneglat på traskan med grå som är 40mm, men älskar sjöö sandströms worldtimer i 36. Även rolex explorer med svart tavla är läcker. Någon med ett bra förslag eller ska jag öppna plånkan rejält för en ss?
Jag letar också efter ungefär samma! Nya Halios Fairwind blir nog bra. 39mm, grå eller silver sunburst men stålbezeln är 12 timmars. Om man vill ha 60min så är det svart safirbezel.

Jag fick hem Swordfish från Zelos i dag! Spontant: fantastisk klocka! Väl ihopskruvad och som vanligt en egen skapelse från unge herr Elshan. Lurar däremot på om jag inte hellre har en Teal-färgad...

Men frågan är nu om någon av er som har en Teal-färgad Swordfish vill göra ett litet byte? :)

Ja, plasten är kvar på klockan just nu.
40F2B996-3AF9-4029-818F-52EE07EC2009.jpeg
1CFA6C94-125F-4AE8-AAE7-46F31DC64036.jpeg

Jag fick hem Swordfish från Zelos i dag! Spontant: fantastisk klocka! Väl ihopskruvad och som vanligt en egen skapelse från unge herr Elshan. Lurar däremot på om jag inte hellre har en Teal-färgad...

Men frågan är nu om någon av er som har en Teal-färgad Swordfish vill göra ett litet byte? :)

Nu är vi två. Behåll den. Den kommer vara fantastisk när det är sol ute. :)

Nöp du en av dem som lades ut via facebookgruppen? :)

BCF7CD12-E5B4-49A4-809F-185D00C63A19.jpeg
6A0B3536-ED08-4416-948A-E5C099BC6E1A.jpeg
Halloj.
Ganska ny på det här med klockor och tycker det är skitkul och helst denna tråden!
Jag har samlat på mig alldeles för många klockor och mest micromärken ( har även seiko oris och zodiak )
Men förra veckan blev jag så sugen på en Steinhart för att jag tycker de är riktigt läckra det blev en ocean 2 premium
Med ETA 2892 elabore premium som om jag fattat det rätt så är det något de har tagit fram själva för sina premium klockor.
Men så lästa jag här att det är rena rolex kopior ( homage ) så jag är nog den där som bott under en sten i hela mitt liv.
Men skit samma jag har hellre flera roliga klockor att byta med en att ha tex EN omega heller en billig Rolex.
Men nu till min fråga vilken Rolex liknar denna ?
God kväll alla

Tillbaka
Topp