Det är inte min tyvärr, det är också arvegods som absolut inte är till salu.Du kan ju sälja den till mig då...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är inte min tyvärr, det är också arvegods som absolut inte är till salu.Du kan ju sälja den till mig då...?
Vet inte om du fått svar, är inte här inne och rotar så ofta. Men Watchgecko är the shit för alla sorters gummi. Deras italienska fkm är vaniljdoftande och väldigt följsamma. Tror de hade 25 procent på allt denna helg.GUMMI!?
Det finns så många olika sorter att jag blir helt förvirrad...
Vulkaniserat gummi, Typ bonetto, dessa är alltid bra känns det som
PU, inte alls bra, verkar billigt
Silikon, klibbigt/svettigt och dammigt... Har även testat något från CNS som inte varit damm-magnet, men då istället väldigt styvt.
NBR, de jag testat har varit hyfsade men inte i närheten av vulkaniserat gummi, blev också lite matta/dammiga.
HNBR, är bara nån version av NBR eller? Det jag testade var lite glansigare än de NBR jag testat tidiagre, i övrigt ingen skillnad.
FKM, har jag inte testat, men många verkar positiva, hur är det jämfört med NBR?
Finns det nån mer förkortning jag missat?
Det enkla vore ju att bara köpa vulkaniserat gummi, men ibland letar man nån speciell design och så är det istället nån av bokstavskombinationerna ovan som då erbjuds... vart köper man t.ex. ett tropic i vulkaniserat gummi?
Söt Bebe och helt magisk klocka! Måste ha en sådan igen någon gångEn härlig dag med Squale.
Alltså det var jag som bad dem/honom ta in den innan den fanns på sidan. Såklart störande att något jag bett om aldrig kommit till mig medan andra fått den trots att jag spanade på den för 2mån sen eller när det var. Men beställde inte då för väntade på att z skulle ta in den. Jag beställde en sen när den kom upp på sidan men den kom inte och fick inget svar på 2v. Trots detta frågade jag om den fanns i lager typ en vecka senare efter jag fick svaret med ursäkter. När jag inte fick svar på det bestämde jag mig för att aldrig mer göra affärer där. Om jag skulle ha ett företag skulle jag alltid ha minst en person som åtminstone kan svara på mail eller telefon som åtminstone kan förklara läget som allra minst. I jämförelsen med ditt företag säljer ni också ert märke enbart, inte andra från större märken som ni är AD för. Så i det fallet skulle jag vara mer förstående. Men om ingen hos er kan svara kan jag rekommendera att som allra minst ha typ en fru eller nånting som kan skicka ut ett simpelt svar till folk.Yema är i lager hos Zackrissons igen (vad jag förstår) då både brorsan o jag fått våra. Jag vill påtala att jag (vi) inte har ngt sammarbete med Z’s utan att vi rent teoretiskt är konkurrenter i viss mån... Men, jag driver också en liten business, mycket mindre än Z’s, men jag vet hur knivigt det kan vara att hinna med allt som ska göras med livet, barnen, huset, jobbet, förhållandet, hälsan osv. Jag fick känslan av att Johan på Z’s körde skutan relativt ensam och att där var ngt som kommit emellan (vad vet jag ej, och kan/vill inte spekulera). Så tänkte bara säga ”live and let live”
Förstår ju också att ni inte menar ngt illa, så ta det inte så, men Yema Meangraf verkar finnas inne igen, och den jäkeln gör sig på BOR!
@Jox inte skratta
Feltryck, tyckte bilderna var grymma@Jox inte skratta
Antar att länken är densamma, men jag har den med Zuludiver-clasp. Köpte min från Royalstraps, och dom hade inte den med den mindre Claspen, dock hade jag föredragit mindre clasp, Zuludivern är på tok för stor...Orkade inte, så beställde från Yema. Vill ju ha den så.
Är det denna länk du har? @JohnMonchard https://www.watchgecko.com/classic-beads-of-rice-premium-watch-strap
Och den sitter bra? Inget glapp?
@SeikoZ 3-4. Så kan man ju sälja och byta och ändå ha de där 10 men inte på samma gång.
Okej! Mellan boett och sista länkbiten. Kanske inte blir nåt glapp eftersom boetten är "rak"?Antar att länken är densamma, men jag har den med Zuludiver-clasp. Köpte min från Royalstraps, och dom hade inte den med den mindre Claspen, dock hade jag föredragit mindre clasp, Zuludivern är på tok för stor...
Hur menar du med glapp?
Har aldrig hört talas om märket men kanske bara är jag, inte så billiga heller.På väg in, Austin, Texas, baserade SEAHOLM automatic. Riktigt mycket klocka för pengarna., Anti-schock/ anti-magnetisk med premiumkvalité på klockan. Marknadsförs till /för filuftsmänniskor, om jag nu kan räkna mig som en sådan.
toppen
Nä, inget sådant. Alltså, då det är raka ändlänkar blir där ju iochförsig ett ”glapp”, men då casen går över lughålet så täcks ju det.Okej! Mellan boett och sista länkbiten. Kanske inte blir nåt glapp eftersom boetten är "rak"?
Orkade inte, så beställde från Yema. Vill ju ha den så.
Är det denna länk du har? @JohnMonchard https://www.watchgecko.com/classic-beads-of-rice-premium-watch-strap
Och den sitter bra? Inget glapp?
@SeikoZ 3-4. Så kan man ju sälja och byta och ändå ha de där 10 men inte på samma gång.
Antar att länken är densamma, men jag har den med Zuludiver-clasp. Köpte min från Royalstraps, och dom hade inte den med den mindre Claspen, dock hade jag föredragit mindre clasp, Zuludivern är på tok för stor...
Hur menar du med glapp?
Bara att skicka vidare iställetGodmorgon Blev högst motvilligt Tissot idag , känns som att alla klockor förutom Anonimo Nautilo och Seiko Sumo ligger o samlar damm, dags att lyfta resten också
Kanske dyker upp någon gång på en byteslördag nära dig Men jag har fruktansvärt dåligt med dressare nu och denna är den enda casual dressaren jag har Var bara att jag har varit sugen på att testa CW ganska längeBara att skicka vidare istället
Menar du att själva länken är tjockare på den med Zuludiver-clasp också?Om John har den med dive-clasp så brukar de vara fetare överlag... jämför måtten på watchgeckos sajt...
Ganska dåligt? Jag har ingen längreKanske dyker upp någon gång på en byteslördag nära dig Men jag har fruktansvärt dåligt med dressare nu och denna är den enda casual dressaren jag har Var bara att jag har varit sugen på att testa CW ganska länge
Jo, känns inte som att mina vintage certina och Tissot plus min Rado Ceramics klarar sig på egen hand.Ganska dåligt? Jag har ingen längre
Sälj å tjöp CW!
Tack för tips. Båda står som 4mm i tjocklek men den med mindre clasp 3,5mm upp till 19mm bredd medan den infon inte finns på den andra. Skumt att de inte skriver ut full info på den med dive clasp. Men spelar mindre roll för lutar mest åt den med mindre clasp. Så får jag beställa nåt läder också då det är gratis och snabbare frakt över 100£Om John har den med dive-clasp så brukar de vara fetare överlag... jämför måtten på watchgeckos sajt...
Menar du att själva länken är tjockare på den med Zuludiver-clasp också?
Tack för tips. Båda står som 4mm i tjocklek men den med mindre clasp 3,5mm upp till 19mm bredd medan den infon inte finns på den andra. Skumt att de inte skriver ut full info på den med dive clasp. Men spelar mindre roll för lutar mest åt den med mindre clasp. Så får jag beställa nåt läder också då det är gratis och snabbare frakt över 100£
@JohnMonchard Tack. Precis vad jag tänkte på. Det övertygade mig.
Svårt att avgöra bara från bilder, men säger du det så är det säkert så även på BOR.Jaha.. på jubilee så är dive-varianten grövre även i länkbitarna. Jag har haft båda.
Båda länkarna är lika tjocka, det som skiljer åt är spännet, gissar på att han menar att det blir fetare med ett dykarspänneMenar du att själva länken är tjockare på den med Zuludiver-clasp också?
Korrekt. Ingen här högg på den, såldes via Timekeepers-gruppen till en snubbe i FloridaBra pris. Dock "Skulle behöva en snabb fix av urmakare.." Förmodar att GMT visaren inte linjerar.