• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En härlig dag med Squale.

86D36D03-30F2-4A6D-9CEF-2F1D98854EDE.jpeg
BBAFC7DE-69E9-4DE0-B46A-BB8F0DD6BE2B.jpeg
7FE7E640-F868-40B0-924A-F2FC291F2B12.jpeg

GUMMI!?

Det finns så många olika sorter att jag blir helt förvirrad...

Vulkaniserat gummi, Typ bonetto, dessa är alltid bra känns det som
PU, inte alls bra, verkar billigt
Silikon, klibbigt/svettigt och dammigt... Har även testat något från CNS som inte varit damm-magnet, men då istället väldigt styvt.
NBR, de jag testat har varit hyfsade men inte i närheten av vulkaniserat gummi, blev också lite matta/dammiga.
HNBR, är bara nån version av NBR eller? Det jag testade var lite glansigare än de NBR jag testat tidiagre, i övrigt ingen skillnad.
FKM, har jag inte testat, men många verkar positiva, hur är det jämfört med NBR?

Finns det nån mer förkortning jag missat?

Det enkla vore ju att bara köpa vulkaniserat gummi, men ibland letar man nån speciell design och så är det istället nån av bokstavskombinationerna ovan som då erbjuds... vart köper man t.ex. ett tropic i vulkaniserat gummi?
Vet inte om du fått svar, är inte här inne och rotar så ofta. Men Watchgecko är the shit för alla sorters gummi. Deras italienska fkm är vaniljdoftande och väldigt följsamma. Tror de hade 25 procent på allt denna helg.

Yema är i lager hos Zackrissons igen (vad jag förstår) då både brorsan o jag fått våra. Jag vill påtala att jag (vi) inte har ngt sammarbete med Z’s utan att vi rent teoretiskt är konkurrenter i viss mån... Men, jag driver också en liten business, mycket mindre än Z’s, men jag vet hur knivigt det kan vara att hinna med allt som ska göras med livet, barnen, huset, jobbet, förhållandet, hälsan osv. Jag fick känslan av att Johan på Z’s körde skutan relativt ensam och att där var ngt som kommit emellan (vad vet jag ej, och kan/vill inte spekulera). Så tänkte bara säga ”live and let live” :)

Förstår ju också att ni inte menar ngt illa, så ta det inte så, men Yema Meangraf verkar finnas inne igen, och den jäkeln gör sig på BOR! ;)

9442277D-619E-438C-850A-CDD41FD4BDC0.jpeg
Alltså det var jag som bad dem/honom ta in den innan den fanns på sidan. Såklart störande att något jag bett om aldrig kommit till mig medan andra fått den trots att jag spanade på den för 2mån sen eller när det var. Men beställde inte då för väntade på att z skulle ta in den. Jag beställde en sen när den kom upp på sidan men den kom inte och fick inget svar på 2v. Trots detta frågade jag om den fanns i lager typ en vecka senare efter jag fick svaret med ursäkter. När jag inte fick svar på det bestämde jag mig för att aldrig mer göra affärer där. Om jag skulle ha ett företag skulle jag alltid ha minst en person som åtminstone kan svara på mail eller telefon som åtminstone kan förklara läget som allra minst. I jämförelsen med ditt företag säljer ni också ert märke enbart, inte andra från större märken som ni är AD för. Så i det fallet skulle jag vara mer förstående. Men om ingen hos er kan svara kan jag rekommendera att som allra minst ha typ en fru eller nånting som kan skicka ut ett simpelt svar till folk.

Nu har jag alltså velat köpa en klocka från Yema. Inte gjort det och väntat och beställt från z. Beställt en annan klocka men haft problem med leveransen. Så är surt för hade allt löst sig med z eller att jag bara beställt från yema från början så hade jag inte behövt hamna i en lite märklig situation. Visst skulle kunna beställa en nu men väntar dels på svar först från Dan Henry/UPS och att jag hade velat ha Yeman egentligen för länge sen.

Sista jag skriver om detta.

Senast ändrad:
Orkade inte, så beställde från Yema. Vill ju ha den så.

Är det denna länk du har? @JohnMonchard https://www.watchgecko.com/classic-beads-of-rice-premium-watch-strap
Och den sitter bra? Inget glapp?

@SeikoZ 3-4. Så kan man ju sälja och byta och ändå ha de där 10 men inte på samma gång.
Antar att länken är densamma, men jag har den med Zuludiver-clasp. Köpte min från Royalstraps, och dom hade inte den med den mindre Claspen, dock hade jag föredragit mindre clasp, Zuludivern är på tok för stor...

Hur menar du med glapp?

På väg in, Austin, Texas, baserade SEAHOLM automatic. Riktigt mycket klocka för pengarna., Anti-schock/ anti-magnetisk med premiumkvalité på klockan. Marknadsförs till /för filuftsmänniskor, om jag nu kan räkna mig som en sådan.

Bilagor

• IMG_20210530_010710.jpg
    IMG_20210530_010710.jpg
    116.9 KB · Visningar: 6
  • IMG_20210530_010648.jpg
    IMG_20210530_010648.jpg
    107.4 KB · Visningar: 7
Orkade inte, så beställde från Yema. Vill ju ha den så.

Är det denna länk du har? @JohnMonchard https://www.watchgecko.com/classic-beads-of-rice-premium-watch-strap
Och den sitter bra? Inget glapp?

@SeikoZ 3-4. Så kan man ju sälja och byta och ändå ha de där 10 men inte på samma gång.

Antar att länken är densamma, men jag har den med Zuludiver-clasp. Köpte min från Royalstraps, och dom hade inte den med den mindre Claspen, dock hade jag föredragit mindre clasp, Zuludivern är på tok för stor...

Hur menar du med glapp?

Om John har den med dive-clasp så brukar de vara fetare överlag... jämför måtten på watchgeckos sajt...

Om John har den med dive-clasp så brukar de vara fetare överlag... jämför måtten på watchgeckos sajt...
Tack för tips. Båda står som 4mm i tjocklek men den med mindre clasp 3,5mm upp till 19mm bredd medan den infon inte finns på den andra. Skumt att de inte skriver ut full info på den med dive clasp. Men spelar mindre roll för lutar mest åt den med mindre clasp. Så får jag beställa nåt läder också då det är gratis och snabbare frakt över 100£

@JohnMonchard Tack. Precis vad jag tänkte på. Det övertygade mig.

Menar du att själva länken är tjockare på den med Zuludiver-clasp också?

Tack för tips. Båda står som 4mm i tjocklek men den med mindre clasp 3,5mm upp till 19mm bredd medan den infon inte finns på den andra. Skumt att de inte skriver ut full info på den med dive clasp. Men spelar mindre roll för lutar mest åt den med mindre clasp. Så får jag beställa nåt läder också då det är gratis och snabbare frakt över 100£

@JohnMonchard Tack. Precis vad jag tänkte på. Det övertygade mig.

Jaha.. på jubilee så är dive-varianten grövre även i länkbitarna. Jag har haft båda.

Tillbaka
Topp