• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Noterade ett nytt/kommande märke i Facebook-flödet (https://hvdwatches.com/) som ska lansera en kickstarter-kampanj om drygt en månad.

Har dålig koll på klockor i allmänhet men micromärken i synnerhet, men är inte $399 lågt? Vad missar jag?
Ser trevlig ut, däremot så tycker jag inte att priset är ovanligt lågt. Ganska mainstream i sina specs så inget märkvärdigt eller dyrt där i alla fall. Finns mycket bra och trevligt i den prisklassen så vi får se om det blir någon hit eller inte 🤔.

• Like
Reactions: Jox
Noterade ett nytt/kommande märke i Facebook-flödet (https://hvdwatches.com/) som ska lansera en kickstarter-kampanj om drygt en månad.

Har dålig koll på klockor i allmänhet men micromärken i synnerhet, men är inte $399 lågt? Vad missar jag?
Allt såg ju bra, speciellt gilt! Vem gillar inte gilt liksom?
Men handjagat Sellita är inget för mig. Snygg klocka hur som helst :)

Helt apropå gilt! HÄR kommer dagens taggning av @Von

Fy Fabian vad jag är nöjd med denna. Den enda klocka jag varit lika nöjd med var nog min första Rolex som jag köpte 1994 🙂

ECAD6800-1F0C-4169-AAFA-FA1A00F712B7.jpeg

Såg just denna från San Martin. Kul att de försöker vara lite originella iaf även om det är mkt seiko i designen. Priset var trevligt :)

B5E45A47-931C-413E-AE13-89659A6D7E4A.jpeg

Då skulle jag vilja passa på att hänvisa till trådmottot.

KöÖöööÖööööp!

Och sen postar du bilder på den!

Ser kul ut, L2L var väl superkort oxå, typ 43mm?
Och som vanligt när det kommer til SM så är ju kvalitet, fit och finish bland det bättre söder om 5k. Kanske även över 5k :)

Vad är det för nått vi tittar på?
Och ja, tavlan var ju sjukt cool! Skulle ha den som månfas, ala CW.

Jag skulle lätt kunna tänka mig den där, men har ju annat på väg in..
Som det känns just nu så lär du kunna köpa en klocka. Testa den, sälja den och sen när du kolla köp å sälj så finns tisellen kvar där som en trygg gammal vän😄

Eller så har den lite mystiskt försvunnit och är endast kvar i minnet. Utstött och ratad. Kanske en sägner för att skrämma barn🤷‍♂️

Som det känns just nu så lär du kunna köpa en klocka. Testa den, sälja den och sen när du kolla köp å sälj så finns tisellen kvar där som en trygg gammal vän😄

Eller så har den lite mystiskt försvunnit och är endast kvar i minnet. Utstött och ratad. Kanske en sägner för att skrämma barn🤷‍♂️
Ja, vi får väl se. Imorgon släpps ju Borealis nya batch av Adraga i massor roliga färger.
Och det är ju oxå en Explorer-variant.

Edit: Tyvärr får man väl inte klockan förens december då det bara är pre-order.

Kommer klockan i en humidor? 🤔
Men ja, mycket somrig. Känns som man behöver äga en segelbåt med minst två master för att bära upp den.
Ja, tufft att de spelar på sitt kubanska arv, skitbra, då har man ju en humidor också :D

Äsch, tycker jag inte. Jag hade ju en blå Matic och den känns som att den spelar på samma planhalva... ett par vita speedos, pilot brillor och en cigarr så är man nog hemma :D

Ja, tufft att de spelar på sitt kubanska arv, skitbra, då har man ju en humidor också :D

Äsch, tycker jag inte. Jag hade ju en blå Matic och den känns som att den spelar på samma planhalva... ett par vita speedos, pilot brillor och en cigarr så är man nog hemma :D
Fortfarande allergisk mot vita speedos... :stop: Kan ni inte välja nån annan färg? :meh::watching::smug::artist:

Tillbaka
Topp