• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Now you see it, now you dont...
(Eller, hur man enkelt kan roa en norrbagge)

20210607_175310.jpg
20210607_175328.jpg
Kanonbra låt med Ozzy ifall ni inte redan visste det 🦫
57A6C6CE-FCF0-4151-825B-43A8B406E4A3.jpeg

Skulle köpa ett nytt band till Yeman. Sjukt förresten, originalet luktar inte läder så blötte det lite, sen liter mer och till slut dränkte jag det i vatten. Är som att det är nåt billigt gummi i läderimitation. Skumt aja.

Det slutade iaf. med att jag inte köpte det bandet jag hade tänkt utan istället köpte jag... 11 band 🤷‍♂️ Samt verktyg till ett framtida BOR. Och jag gillar inte ens klockan. Problemet nu är att jag måste hitta fler "racingklockor" som passar på racing/rallyläder...

20210608_075647.jpg

Sealandern fick följa med till kontoret direkt. Länken var en jävla pina att justera så till slut gav jag upp och nu har jag beställt Bergeonverktyg från @Feskarn. Inget av de andra tre banden jag beställt specifikt till klockan har hunnit komma heller så idag fick det bli mocka - hur bra som helst!

Börjar verkligen förstå varför de kallar caset för Lightcatcher, och förutom alla snygga ljuseffekter sitter det skönt som en dröm på handleden också.

20210608_075647.jpg

Sealandern fick följa med till kontoret direkt. Länken var en jävla pina att justera så till slut gav jag upp och nu har jag beställt Bergeonverktyg från @Feskarn. Inget av de andra tre banden jag beställt specifikt till klockan har hunnit komma heller så idag fick det bli mocka - hur bra som helst!

Börjar verkligen förstå varför de kallar caset för Lightcatcher, och förutom alla snygga ljuseffekter sitter det skönt som en dröm på handleden också.
Stiften i deras länkar har väldigt hög friktion så det brukar inte gå att använda länkkortningsverktyg då de inte når tillräckligt långt/inte orkar få ut stiften hela vägen.
Ursäkta en novis, men vilken klocka är detta? Otroligt cool!
Synchron Military. Slutsåld men håll utkik i Doxatråden om du är sugen för det är flera som har sålt sina ex på sistone. 😊

Stiften i deras länkar har väldigt hög friktion så det brukar inte gå att använda länkkortningsverktyg då de inte når tillräckligt långt/inte orkar få ut stiften hela vägen.
Synchron Military. Slutsåld men håll utkik i Doxatråden om du är sugen för det är flera som har sålt sina ex på sistone. 😊
Jag märkte det när jag försökte med "pinn-ändan" av mitt bandhornsverktyg som nästan gick av i processen 😅 Tänkte att det borde lira bättre med ett länkkortningsverktyg då pinnen bör vara längre och man får riktad kraft rakt fram men vi får väl se. Jag lär återkomma!

Jag märkte det när jag försökte med "pinn-ändan" av mitt bandhornsverktyg som nästan gick av i processen 😅 Tänkte att det borde lira bättre med ett länkkortningsverktyg då pinnen bör vara längre och man får riktad kraft rakt fram men vi får väl se. Jag lär återkomma!
Hammare och spik! :D

Det finns två olika längder på pinsen till Bergeons verktyg men jag har för mig att ingen av dem fungerar. CWs länkar är lite speciella på det sättet men det kan vara positivt också om man väljer att se det som att de sitter fast rejält och inte börjar glappa hur som helst.
Ja, lite så faktiskt. Jag tror inte att man kan korta deras länkar på annat vis eftersom stiften till länkkortningsverktygen brukar vara för korta. Alternativet är att man drar ut dem sista biten med tång men jag skulle nog avråda från det.

s-l300.jpg

Har suttit och spanat mycket på Steinhart(jag vet vad folk tycker om Homages, men jag bryr mig inte direkt)
Såg ifall nu att dom har en ny modell Ocean One 39 ( tror den modellen finns i 41 mm sedan innan),
Ser ut som en hybrid mellan Submariner bezel + Explorer tavla) i 39 mm 😁
Ser riktigt läcker ut, dock lite "för" dyr om man jämnför med deras vanliga andra 39modeller

Har suttit och spanat mycket på Steinhart(jag vet vad folk tycker om Homages, men jag bryr mig inte direkt)
Såg ifall nu att dom har en ny modell Ocean One 39 ( tror den modellen finns i 41 mm sedan innan),
Ser ut som en hybrid mellan Submariner bezel + Explorer tavla) i 39 mm 😁
Ser riktigt läcker ut, dock lite "för" dyr om man jämnför med deras vanliga andra 39modeller

Alltså pysen, här diggar vi Steinhart. Bara så du vet 😃

Tillbaka
Topp