• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jaha... så kan man förstås resonera om mkt... :)

Det är bara min fru, mina barn, mina klockor (!)...
Men visst, ett bra argument om man vill tvätta barnen med scotchbrite t.ex :p

Klocka för topic
20210608_135521.jpg

Har suttit och spanat mycket på Steinhart(jag vet vad folk tycker om Homages, men jag bryr mig inte direkt)
Såg ifall nu att dom har en ny modell Ocean One 39 ( tror den modellen finns i 41 mm sedan innan),
Ser ut som en hybrid mellan Submariner bezel + Explorer tavla) i 39 mm 😁
Ser riktigt läcker ut, dock lite "för" dyr om man jämnför med deras vanliga andra 39modeller

Den är ju dock 904L-stål vilket kan förklara prislappen, dvs samma stål som Rolex använder. Kanske dyrare eller svårare att bearbeta.
I vilket fall, jag själv blev sugen nu, tvärfin!

Jaha, ja det ser jag ju nu. Inte konstigt om den heter 904 i namnet oxå.
Kan förklara skillnaden från 590€ till 790€ då det bör vara den enda skillnaden.

EDIT:
Hittade skillnaden,

Fy fan vad sur man blir. Tog sömntablett igår och vaknade mitt i natten. Måste varit helt borta när jag vaknade. Så... Någon som vill köpa 11 band? Haha. Fan. Fick de billigt förvisso men ändå. Särskilt onödigt då jag gillar det röda.

Senast ändrad:
Dagens klocka uppskattas av omgivningen.
688419A0-24C5-4E37-9018-FDF059340AE0.jpeg

Förresten, är det någon som sitter på ett Uncle Seiko khaki waffle eller svart Bonetto 281 22 mm svart?
Vinbergssnäcka. Fånga den och ät upp den. Det är en delikatess om man är idiot eller fransos. Glöm bara inte att den måste marschera några dagar på tidningspapper först innan du kokar och sedan badar den i smör och vitlök😁

Vinbergssnäcka. Fånga den och ät upp den. Det är en delikatess om man är idiot eller fransos. Glöm bara inte att den måste marschera några dagar på tidningspapper först innan du kokar och sedan badar den i smör och vitlök😁
Låter som du har erfarenhet av det? 🙂
Jag gjorde det förra sommaren, och det var helt ok, men inte helt värt besväret. Smör vitlök och örter på ett gott bröd är bättre. 😂

Tillbaka
Topp