• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fast å andra sidan är det ju tydliga regler på KS att exempelvis en sådan klocka inte hör hemma här. Det blir således en kopia och inget mer med det. Den där inställningen gynnar ingen. Han har ju rätt i sak och @Jeser90 tog bort den.
Förlåt @WatchVolta , du har givetvis helt rätt och är varmt välkommen att fortsätta bidra med dina härliga inlägg i vilken del av forumet du vill! 😍

Ni lär säkert anse detta vara en BMW.
5A8BBD56-1346-4171-B9FD-AD4AA847A994.jpeg

Måste man verkligen påpeka det?
Nej, man måste väldigt lite men jag tycker samtidigt att man inte behöver gå så hårt på folk som har en åsikt. Bra som dålig 🤷‍♂️
Han verkade i vilket fall inte förtjäna ditt försvar med tanke på vad han kommer med för anklagelser till en sedan länge känd profil i tråden. Det var vad jag pratade om.
Jag har inte försvarat honom eller någon annan, det finns det ingen anledning till. Resten av hans poster smakade mindre bra, rörde endast AM-tavlan.

Han har en poäng iof, vet att de tar bort annonser med AM tavlor om det skrivs ut. Tyvärr är väll marknaden så att det flödade ut mkt av dessa tavlor etc under en period. Med det sagt är 7040 snygg att modda 😎
Det finns en miljard fake Seikotavlor där ute men jag har noterat att den som upprör mest är just Scubaprotavlorna, oklart varför!

Det finns med både svart och blå keramisk bezel 👍🏻

Mycket attraktiva klockor, och som enligt recensörer är bara snäppet från Rolexkvalitet.
Det finns dock en sak jag inte gillar och det är glaset som är upphöjt vad som ser ut att vara mer än 1mm över bezeln. Liknande förekommer hos en del mikrobrands och modifierade modeller, bl.a. Islanders Seikobaserade modeller. Misstänker att det är ett sätt att minska kostnaden genom att köpa in glaset från någon annan befintlig modell istället för att lägga ut kostnader på att specialtillverka ett eget. Eller är det medvetet gjort för att ge klockan en lite annorlunda look?

Mycket attraktiva klockor, och som enligt recensörer är bara snäppet från Rolexkvalitet.
Det finns dock en sak jag inte gillar och det är glaset som är upphöjt vad som ser ut att vara mer än 1mm över bezeln. Liknande förekommer hos en del mikrobrands och modifierade modeller, bl.a. Islanders Seikobaserade modeller. Misstänker att det är ett sätt att minska kostnaden genom att köpa in glaset från någon annan befintlig modell istället för att lägga ut kostnader på att specialtillverka ett eget. Eller är det medvetet gjort för att ge klockan en lite annorlunda look?
Fattar inte vad du menar...skulle den inte se ut om en Rolex?
(Sen är "Rolexkvalitet" kanske inte riktigt vad du tror, just sayin 😉).
960x0.jpg

rolex-1680.jpg

Han har en poäng iof, vet att de tar bort annonser med AM tavlor om det skrivs ut. Tyvärr är väll marknaden så att det flödade ut mkt av dessa tavlor etc under en period. Med det sagt är 7040 snygg att modda 😎
Fattar inte heller varför man sätter i en AM tavla som är likadan som originalet. Men alla gillar inte slitna originaltavlor som jag och de som köper för att sälja gör väl detta för att sälja som NOS. Trist i vilket fall.

Fattar inte heller varför man sätter i en AM tavla som är likadan som originalet. Men alla gillar inte slitna originaltavlor som jag och de som köper för att sälja gör väl detta för att sälja som NOS. Trist i vilket fall.
Jag köpte min av TOTAL okunskap och alldeles för dåligt påläst om dessa tavlor, så det var en nit. Ska försöka jaga reda på en original tavla vid tillfälle. Verk, boett etc är original så det är tavla och visare jag skulle vilja byta.

Vet inte riktigt vilken klocka som åsyftas men om det var en SEIKO från början som man har bytt tavla på, så blir det väl ändå ingen kopia....... ?
Semantik kring vad ordet "kopia" innebär men om tavlan inte är tillverkad av Seiko men bär deras upphovsrättsskyddade logotyp så är tavlan per definition en varumärkesförfalskning och klockan blir en s.k. franken. Då har vi rett ut det. Någon som vill diskutera mikros istället? 😉

Semantik kring vad ordet "kopia" innebär men om tavlan inte är tillverkad av Seiko men bär deras upphovsrättsskyddade logotyp så är tavlan per definition en varumärkesförfalskning och klockan blir en s.k. franken. Då har vi rett ut det. Någon som vill diskutera mikros istället? 😉
Att det blir en franken, DET kan jag hålla med om, men att högt o tydligt förklara att klockan då är en KOPIA - det köper jag inte.

Affordable för topic:
IMG_8864.JPG

Tillbaka
Topp