• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kollar in grus med Zelos Swordfish i dag. Bra grus. 5/7 poäng.

65D6FECB-36B9-403B-BE1D-328201B2B256.jpeg
Oj, perfekt score alltså. Lika bra som fight club?

Hoppas du reser till en annan tidzon, annars känns det lite overkill ;)
Gäller att hålla reda på döttrar och vänner och.... sig själv. Dessutom snyggt och man vet vilken 12 timmars stint klockan är inne på (dygnet är visst 24 timmar var de nån som sa)... Finns så mycket onödigt här i världen som är trevligt, 10 klockor till exempel (eller hur många man nu har) :cool:. Overkill tycker jag nog inte men lite exentriskt kanske :), möjligen går det att söka för.

Tycker jag. Tyvärr har Glycine fallit i Invictas makt, något en del av oss sörjer.. :sorry::depressed::dead: Och det lite äldre börjar bli lite dyrare... men än går det att skaffa pre-invicta till hyfsade priser.

Ja jag har noterat det lite i förbifarten. Ja det låter faktiskt trist. Det man noterar direkt är att loggan ser konstig ut jämfört med innan.
Gillar den tooliga funktionella känslan i det jag uppfattar som en klassisk Airman.
En av många klockor på en ständigt växande önskelista som på senare tid mest kommit att bestå av fält och flygrelaterade klockor.
Ska kolla lite närmare och se vad man ska kolla efter för variant för det är en väldigt cool design med kul funktion. :)

Ja jag har noterat det lite i förbifarten. Ja det låter faktiskt trist. Det man noterar direkt är att loggan ser konstig ut jämfört med innan.
Gillar den tooliga funktionella känslan i det jag uppfattar som en klassisk Airman.
En av många klockor på en ständigt växande önskelista som på senare tid mest kommit att bestå av fält och flygrelaterade klockor.
Ska kolla lite närmare och se vad man ska kolla efter för variant för det är en väldigt cool design med kul funktion. :)
Airman är så flygrelaterat det går. Två-tidszons klocka som kom året innan Rolex GMT! Får man föreslå något bland alla remakes som finns så är nog Airmain 18 purist min favorit, 39 mm, 200 m wr och en "ren" design. Sen kommer nog no.1 purist 36 mm, 0 wr (10 m tror jag) är som "originalet" från -53 (fast remaken är nog på en -55--60) och sen "the chief" 40 mm. Men det finns många fina till, de flesta 42 mm. Om du inte får tag på original från -50 och -60 talet förstås men då är det andra priser... Finns en bra skrift på nätet som beskriver historien och nästan alla modeller. Ska se om jag kan hitta den.

Fel tråd som sagt, sorry, :oops:, sorry, kan bli lite exalterad. :bag:

Edit: Bild på 18 med mesh från sommaren som gick och den finns överst till vänster på "reseklockorna". Tavlan tonad...
IMG_20180826_141447_1.jpg

Airman är så flygrelaterat det går. Två-tidszons klocka som kom året innan Rolex GMT! Får man föreslå något bland alla remakes som finns så är nog Airmain 18 purist min favorit, 39 mm, 200 m wr och en "ren" design. Sen kommer nog no.1 purist 36 mm, 0 wr (10 m tror jag) är som "originalet" från -53 (fast remaken är nog på en -55--60) och sen "the chief" 40 mm. Men det finns många fina till, de flesta 42 mm. Om du inte får tag på original från -50 och -60 talet förstås men då är det andra priser... Finns en bra skrift på nätet som beskriver historien och nästan alla modeller. Ska se om jag kan hitta den.

Fel tråd som sagt, sorry, :oops:, sorry, kan bli lite exalterad. :bag:

Edit: Bild på 18 med mesh från sommaren som gick och den finns överst till vänster på "reseklockorna". Tavlan tonad...
IMG_20180826_141447_1.jpg

Tack för all bra info! 18 är nog spontant min favorit också :)

Guldig Lorier. Fortfarande sjukt nöjd över att jag införskaffade denna pjäs!:)
0403.jpg

Hur funkade det med leveransen? Fanns det några leveransalternativ att välja på? Är man tvungen att vara hemma själv och signera mottagandet av uret?

Tänkte beställa en Neptune så fort de finns i lager igen men insåg att det kan vara bra med lite förhandsinfo om hur det funkar med leveranserna :).

Tillbaka
Topp