Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Barrel-case/tonneau enl. Worn & wound. Men frågan är om den inte är en mix mellan tonneau och cushion-case?Vad kallas den boettformen ?
Ska erkänna att jag blev mäkta förvånad och överraskad av den nyheten! Mycket snygg klocka imo, och jäkligt kul att dom gjort den 36mm också! Det är inte många som vågar, speciellt på en chrono!En del av er kanske har sett det men det finns i alla fall en tråd om only watch som är ett välgörenhetsprojekt där framstående klocktillverkare som Breguet, H. Moser & Cie, Jacob & Co., Patek Philippe m.fl. tillverkar ett enda exemplar av någon lite mer experimentell modell som auktioneras ut till förmån för forskning kring Duchennes.
Only Watch 2021
Idag var det då dags för släppet av 2021 års upplaga av Only Watch Auction. Only watch är en auktion som (för närvarande, kan ej full historik) hålls vartannat år där ett antal klockmärken producerar en unik klocka som auktioneras ut med syfte att stötta medicinsk forskning. Årets upplaga...klocksnack.se
Det roliga är att man bland alla dessa namn återfinner Baltic som bidrar med en pulsometer med uppskattat försäljningspris på 110-170k.
https://www.onlywatch.com/baltic
Svinballt!Vad tycker ni om bund?
Han körde en Doxa SUB 300T Sharkhunter på Bund i den filmen. Stenhårt!Svinballt!
Det är bara o köra! Speciellt om man har lite 70-tals-inspirerad stil i övrigt så blir det helträtt!
Dessutom så hade ju en av dom ballare snubbarna, Robert Redford, en Doxa på bund vill jag minnas i filmen ”Three days of the Condor”.
Så coolt!Han körde en Doxa SUB 300T Sharkhunter på Bund i den filmen. Stenhårt!
TackBarrel-case/tonneau enl. Worn & wound. Men frågan är om den inte är en mix mellan tonneau och cushion-case?
Jag hoppas för din skull att ingen vill norpa din kaviar klocka
God morgon, god lördag alla i Microtråden! Hoppas på sol och balanserat vätskeintag för alla.
Till lördagsbyten anmäls dessa tre micro/affordables. Pm är formen för diskussion. Väl mött!
Samma härSynchron Military även idag.
Prova att trä på den upp-och-ned kanske? Jag har sett att det tipsas om det när det gäller länkar i alla fall och även om MN är betydligt mer flexibla så kanske man ändå får lite mer manöverutrymme?Samma här
Insåg att jag har ett i-landsproblem. Om jag beställer ett Erikas MN strap för 16,5cm handled så kan jag knappt trä på den. Undrar om jag har ett oproportionerlig ratio mellan handled och hand?
Intressant ska provas. Vart hittar du all info?? Du har alltid en lösningProva att trä på den upp-och-ned kanske? Jag har sett att det tipsas om det när det gäller länkar i alla fall och även om MN är betydligt mer flexibla så kanske man ändå får lite mer manöverutrymme?
Lätt, jag kommer i alla fall att bli imponerad! Själv siktar jag på havet med Matic på armen och min nya t-shirt! Just nu får iofs jag och doggo snällt vänta i bilen medans FruBr inhandlar lunch.Så coolt!
Ska fan ta o köpa mig ett bund, montera min Sub300 SH på den, slänga på mig valfri jeansskjorta och sedan stålsätta mig för den annalkande och garanterade floden av babes som kommer skölja över mig!
(Läs: svettiga klocknördar med skägg och basröst)