• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det blir alltid något fel på mina ws. Idag var det bilnyckeln som såg lätt överdriven ut🙈
PXL_20210702_115905205.jpg

Ps. Det är inte Derek Smalls äggplanta iaf.

En del av er kanske har sett det men det finns i alla fall en tråd om only watch som är ett välgörenhetsprojekt där framstående klocktillverkare som Breguet, H. Moser & Cie, Jacob & Co., Patek Philippe m.fl. tillverkar ett enda exemplar av någon lite mer experimentell modell som auktioneras ut till förmån för forskning kring Duchennes.

Det roliga är att man bland alla dessa namn återfinner Baltic som bidrar med en pulsometer med uppskattat försäljningspris på 110-170k.

https://www.onlywatch.com/baltic
Ska erkänna att jag blev mäkta förvånad och överraskad av den nyheten! Mycket snygg klocka imo, och jäkligt kul att dom gjort den 36mm också! Det är inte många som vågar, speciellt på en chrono!

Det är också lite roligt att det kommer lite pulsometers, det betyder att jag inte var ute och nosade helt i periferin när jag gjorde vårt kommande släpp! :)

God morgon. Inget nytt skoj här till byteslördag. Hyvlar lite på Sumon, öppnar upp för billigare delbyten på den, pamfibia kanske, wolbrook/douglas chrono finn säkert mer som kan vara intressat. En vintage Orientdykare headonly, bärs som en 38a, har 20mm mellan bandhornen. Har något vajsing när man skall ställa datum, men dag och allt annat funkar fint. Bytes mot bättre eller skojsiga band kanske, dock ej CNS eller om som delbetalning mot någon billig mikro.

IMG_1224.JPG
R1063339.JPG
IMG_1110.JPG

Halloj bytesLördag.
Jag har fasen nästan bara 20mm band o söker lite i 22mm ej läder.
Dessa har jag i 20mm
Blå våffla från TidoTing.
2 Perlon svarta Eulit.
Zuludiver svart Tropic
Zuludiver 285 orange
Bonetto 281 Grön
Ett Gult Tropic
Bytesförslag tages på seikon och Prometheus.
20210703_111622.jpg

Bilagor

• 20210701_192633_01-01.jpeg
    20210701_192633_01-01.jpeg
    1 MB · Visningar: 5
  • 20210527_212227_IMG_7598.jpg
    20210527_212227_IMG_7598.jpg
    459.5 KB · Visningar: 5
Samma här :)
Insåg att jag har ett i-landsproblem. Om jag beställer ett Erikas MN strap för 16,5cm handled så kan jag knappt trä på den. Undrar om jag har ett oproportionerlig ratio mellan handled och hand? 🤔
20210703_110755.jpg
Prova att trä på den upp-och-ned kanske? Jag har sett att det tipsas om det när det gäller länkar i alla fall och även om MN är betydligt mer flexibla så kanske man ändå får lite mer manöverutrymme? 😊

Så coolt!
Ska fan ta o köpa mig ett bund, montera min Sub300 SH på den, slänga på mig valfri jeansskjorta och sedan stålsätta mig för den annalkande och garanterade floden av babes som kommer skölja över mig!
(Läs: svettiga klocknördar med skägg och basröst)
Lätt, jag kommer i alla fall att bli imponerad! 😁 Själv siktar jag på havet med Matic på armen och min nya t-shirt! ✌️ Just nu får iofs jag och doggo snällt vänta i bilen medans FruBr inhandlar lunch. 😊
PSX_20210703_123047.jpg

Tillbaka
Topp