• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En helt ok fredag, affordable öl men kanske inte så mikro på klockan 🌞
ACFD39D8-048F-419F-B178-E5B6FC742446.jpeg

Den här var ju lite trevlig!
4b79c53a-8173-41d9-ab94-9e67126c1d64.jpeg
Trevlig! Kan Saka min Wolbrook, kanske borde köpa denna, mecaquartz är smidigt tyckte jag 🤓

eller kronon, den finns väll i tråden med 😎

Bra bilder! Den ser riktigt fin och bekväm ut.

Hur upplever du tavlan? Känns den platt eller blir det djup tack vare glasets form?

Tackar! 🙏🏼

Ja alltså jag gillar klockan! Den är inte i närheten av kvalitetskänslan på min two-tone OceanX Sharkmaster Sub men Tisellen känns mer som en grym vardags Sub typ.

För tajt placerade springbars för mig som gillar nato och eftermarknads länkar men original länken är riktigt bra så jag har inte stört mig så mycket på det hittills ändå faktiskt.

Hade velat ha lite rivigare och jämnare borstning på boett och länk och lite mer distinkta klick på vridringen.

SM Sub V3 är bättre tillverkad på alla sätt bortsett från dom vassa kanterna undertill men den kändes bara lite för steril på något sätt. Det gör inte Tisell Sub'n. Den lever med ljuset och ger för mig den rätta Sub känslan.

Älskar minut och sekund visarna och djupet som uppstår tillsammans med tavlan och applicerade index. Kommer på mig själv med att bara stå och kolla på klockan och rotera handleden i olika typer av ljus! 😃👍🏼

*

Sorry för långt inlägg. Fick feeling 😆
Tack 😀 upplever inte tavlan som platt. Eller beror väl på vad man jämför med. Tycker den är ett bra komplement till mina andra klockor som är åt disco kula hållet 😊

Trevlig! Kan Saka min Wolbrook, kanske borde köpa denna, mecaquartz är smidigt tyckte jag 🤓

eller kronon, den finns väll i tråden med 😎
Ja, jag gillade tavlan med svart runt index och tydliga visare.

Nåväl, bestämt mig för att detta får bli sommarens setup! 😎
39B798A8-638F-4795-94A2-627930E08D6B.jpeg

Hade gärna haft nån roligare bezel & band till g-shocken men men…

Svinnöjd med lådan från Norrpack för övrigt, kan varmt rekommenderas!
Typ en femhundring med frakt! 👍

En helt annan fråga angående förvaring dock:
Hur förvarar ni era länkar på ett vettigt sätt när de inte används? 🤔

Nåväl, bestämt mig för att detta får bli sommarens setup! 😎
39B798A8-638F-4795-94A2-627930E08D6B.jpeg

Hade gärna haft nån roligare bezel & band till g-shocken men men…

Svinnöjd med lådan från Norrpack för övrigt, kan varmt rekommenderas!
Typ en femhundring med frakt! 👍

En helt annan fråga angående förvaring dock:
Hur förvarar ni era länkar på ett vettigt sätt när de inte används? 🤔
En röding för lådan är ju bra pris. Har du länk? :)

Edit: Hittade. Tack dock för tipset!

Här finns den:

maranez_samui_pink_vintage_4.jpg

maranez_samui_pink_vintage_3.jpg

Spontant upplever jag den lite mörkare än vad bilderna förmedlar.
Är det någon som har koll på om det finns några alternativa tredjepartstillverkade vridringar som passar? Den här är 🔥🔥🔥 men det blir lite livlöst med silvrig vridring och jag har för mig att den även var ganska vass?

• Like
Reactions: Jox
Tillbaka
Topp