• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nej verkligen inte, bergeon är det mest överskattade märket jag vet även om det finns en del fiffiga prylar.
Pro tip, ta en liten förvaringspåse typ och lägg över visarna för att minimera skador på både tavla och visare 👍🏼
(jag är ju dum i huvudet men brukar häva upp visarna med två mejslar för bästa "känslan", en i taget)

Funkar ju, finns även speciella verktyg för att använda den tekniken. (Men det vet du såklart) ✌

Den funkar efter doppet! 😀
Jäkligt mycket klocka för under 1k. Svårslaget!
D1877627-F1AA-4571-BA4A-E72415E422C3.jpeg
FAA1404D-355C-4FD4-B8FC-A332BD525AA3.jpeg
AD60D077-F828-4F5B-AB5E-060B56DEB2BC.jpeg
B75ECC12-75F3-4CC6-B4F2-3FAA6EEE450B.jpeg

Jag har en kinaavdtagare som jag använt i alla år. Det värsta med dom är att det är så ojämn kvalitet på dom tycker jag. Vissa är bra andra inte. Bergeons har såklart bättre finish och tajtare toleranser men är den 5-10 gånger bättre? Vet inte, kinesen funkade länge för mig.
Mejslar är definitivt värt med Bergeon tycker jag och korntänger bör man definitivt undvika det allra billigaste.

🙂
Håller med, grejerna gör samma sak egentligen så tycker inte man ska behöva ta i så man spricker. Mejslar + korntång är det jag också lagt lite mer krut på, skillnaden mot billigare prylar är enorm 👍🏼
(fast det finns bra grejer som inte heter bergeon också, ville bara nämna det).

Jag har en kinaavdtagare som jag använt i alla år. Det värsta med dom är att det är så ojämn kvalitet på dom tycker jag. Vissa är bra andra inte. Bergeons har såklart bättre finish och tajtare toleranser men är den 5-10 gånger bättre? Vet inte, kinesen funkade länge för mig.
Mejslar är definitivt värt med Bergeon tycker jag och korntänger bör man definitivt undvika det allra billigaste.

🙂
Men då så. Är de dyra inte mycket bättre så spelar det ju inte så stor roll.
Nej verkligen inte, bergeon är det mest överskattade märket jag vet även om det finns en del fiffiga prylar.
Pro tip, ta en liten förvaringspåse typ och lägg över visarna för att minimera skador på både tavla och visare 👍🏼
(jag är ju dum i huvudet men brukar häva upp visarna med två mejslar för bästa "känslan", en i taget)
Det är ju det där man vill ha! Känsla. Ett plopp. Distinkt och kontrollerat.
Tack för knuffen åt det här hållet förresten!

Senast ändrad:
@Nicke75

Som ett brev på posten! Skynda sej och söpa!

Senast ändrad:
Byteslördag! :)
SPBorna är fullset, sedan har jag denna annons uppe också:

B3F9B379-A3F5-483D-A3B5-E5086E3002E1.jpeg

Byteslördag! :)
SPBorna är fullset, sedan har jag denna annons uppe också:

B3F9B379-A3F5-483D-A3B5-E5086E3002E1.jpeg

Är min Certina mot padimodden intressant, peng upp såklart (tar det i pm isf) 🤓

#Byteslördag

Specialpris för tråden!

#Byteslördag

Specialpris för tråden!
Jag tar det förvånansvärt tysta verket så får du en apachehelikopter deluxe (premium!) ? :woot: Jag kan byta verken, inga problem.

Whaa, helt hysteriskt fast ganska bra faktiskt. Piskar i alla fall Mifjotta på fingrarna, lyckos den som har ett urverk så låter sådär 😄
Jag såg honom i Skinnskatteberg år 2000, helt underbar konsert. Dock inte detta verk 😃
Mina barns mamma (min dåvarande fru) sade att det var det värsta hon någonsin hört 😆😆😆

Han var en av pionjärerna inom elektronisk musik. Har massor med plattor av mannen i fråga ❤️

Tillbaka
Topp