Ett lite mörkare brunt läder eller ett gummi med curved ends?Tack för tipset om grått band till denna, men jag är inte övertygad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett lite mörkare brunt läder eller ett gummi med curved ends?Tack för tipset om grått band till denna, men jag är inte övertygad
Ketchup funkar på brons, testa detSnabbt! Hur återställer man patina från mässing?
Tack för tipset om grått band till denna, men jag är inte övertygad
Tycker det såg sommarfint ut. Snygg klocka! Brunt läder är snyggt till grå tavla. Kanske ett kamelläder?Ett lite mörkare brunt läder eller ett gummi med curved ends?
Kan inte uttala mig om verket. För jag vet inte om verket är nytt eller inte. Men jag tycker att det blir premium när klockan är tillverkad för hand av en person.Jag fattar inte grejen om jag skall vara ärlig, gammalt måste inte betyda bra. Kromad boett och ett budgetverk är inte premium, då kan man ju lika gärna köpa en sådan där indisk klocka på Ebay för en bråkdel av kostnaden.
Snabbt! Hur återställer man patina från mässing?
Ketchup funkar på brons, testa det
Så, nu har jag svalt den. Återkommer med resultat!Ketchup funkar (pga syra) som @Nilas skriver.
Citron och salt, lite ättika och annat surt kan också funka.
Är du i skogen utan något surt att tillgå funkar magsyra i nödfall. Svälj klockan och den kommer ut som ny efter ett tag
Ett bad i ketchup eller citronsaft. Det senare för ett jämnare resultat.Snabbt! Hur återställer man patina från mässing?
Det var inte meningen att klanka ner på klockan, bara att jag inte såg samma värde som prislappen visade FHF är samma tillverkare som är i så gott som alla indiska frankenklockor och var väl en budgettillverkare tror jag. Indiska frankenklockor brukar ju också vara både monterade och målade förhand med FHF-verk i kromade boetter så det var lite pga alla gemensamma nämnare som gjorde att jag reagerade på prislappen.Kan inte uttala mig om verket. För jag vet inte om verket är nytt eller inte. Men jag tycker att det blir premium när klockan är tillverkad för hand av en person.
Hur länge låter jag den ligga i citronsaft då?Ett bad i ketchup eller citronsaft. Det senare för ett jämnare resultat.
Det beror på hur patinerad den är. Men börja med 20 minuter och se hur den ser ut efter det.Hur länge låter jag den ligga i citronsaft då?
Tack Ordräven! Klockan badar as we speak!Det beror på hur patinerad den är. Men börja med 20 minuter och se hur den ser ut efter det.
Glöm inte bilder! Vi vet ju inte ens vad det är för klockaTack Ordräven! Klockan badar as we speak!
Det vet du!Glöm inte bilder! Vi vet ju inte ens vad det är för klocka
Smakfulla bilder. Softad lins, motljus, satinunderkläder. Hela köret.
Jag läste satinunderkläder. Hela könetGlöm inte bilder! Vi vet ju inte ens vad det är för klocka
Smakfulla bilder. Softad lins, motljus, satinunderkläder. Hela köret.
Med fransk öppning.Jag läste satinunderkläder. Hela könet
@hammermountain körde med ett rosa nato på sin gråa Halios vilket var en väldigt lyckad kombo. Han kanske har någon arkivbild att bjuda på?Tack för tipset om grått band till denna, men jag är inte övertygad
De vet att om du har du råd med en Omega Seamaster så har du råd med dyra räkor! Hade du haft en Vostok på armen så hade de bara kostat 99kr/kg.
Omegan tog räkkontotDe vet att om du har du råd med en Omega Seamaster så har du råd med dyra räkor! Hade du haft en Vostok på armen så hade de bara kostat 99kr/kg.
Rosa lirar så bra med grått tycker ja! Arkivbilder på det@hammermountain körde med ett rosa nato på sin gråa Halios vilket var en väldigt lyckad kombo. Han kanske har någon arkivbild att bjuda på?