• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Avslutar dagen lite otippat med vintage
E166B510-B501-4DB7-96FC-495E6814331B.jpeg

Vi fortsätter med rosa idag också :)
@Nikk det gick såklart alldeles utmärkt att få sig en starköl!

edit: Första dygnet har klockan gått +2sek. Klart godkänt!
F412BAD0-11B0-4D84-8881-6C84B9466532.jpeg
Off, vilken tur! Det hade så klart inte varit roligt att resten av sommaren vara tvingad till paraplydrinkar, ananas- och kokosnötsdrinkar, tomteblossdrinkar och liknande. Eller? En riktigt bra piña colada skojar man inte bort. :cool:

Tackar för fina ord, men kan inte ta åt mig äran för några customband. Däremot kan jag rekommendera ett par spännande tillverkare:

Knappast någon ära... fy Fabian va det såg ut. Köpte du ett band för 280 dollars osett eller?

Alltså, jag har redan bestämt mig att nästa klocka jag köper blir en Yema Navygraf, frågan är bara om det blir den du har eller den med gula visare. Din är, i brist på ett bredare vokabulär, skitsnygg. Nöjd? 😀
Låter som en bra plan! Jag är helnöjd! Standardmodellen ser ju inte så dum ut heller. 70-talsfunky.
Edit: Standard-Navygrafen kan du just nu få 15% rabatt på + en funky LED-klocka på köpet om du beställer direkt från Yema!
led-silver_2048x.png

Senast ändrad:
Ok... note to you:
Gör inte om det 🤣

Lovar inget bestämt på den punkten, men tacksam för din konstruktiva feedback.
Jag kanske är lite konstig, men så hemskt ser det väl inte ut? Kräver såklart sin klocka, men det är ju ett väldigt speciellt band sett till material och design, kvaliteten är det väl inget fel på eller? :D

Jag tycker att det ser lite skoj ut, instagramvänligt om inte annat ... me så är jag ju lite konstig också ;)

Jag kanske är lite konstig, men så hemskt ser det väl inte ut? Kräver såklart sin klocka, men det är ju ett väldigt speciellt band sett till material och design, kvaliteten är det väl inget fel på eller? :D

Jag tycker att det ser lite skoj ut, instagramvänligt om inte annat ... me så är jag ju lite konstig också ;)

Kvaliteten o hantverket är outstanding till skillnad från @JonasUppsala så tycker jag faktiskt inte heller att det är fult, passade bara ingen av mina klockor eller armar.

Snygg, är verket också gammalt eller nytt på de där?
Jag är fundersam då min pappa påstår att gamla manuella/automatiska ur pre-quartz aldrig funkade. Ett bra perspektiv på varför quartz välkomnades av marknaden, de höll längre.
Jag fattar inte grejen om jag skall vara ärlig, gammalt måste inte betyda bra. Kromad boett och ett budgetverk är inte premium, då kan man ju lika gärna köpa en sådan där indisk klocka på Ebay för en bråkdel av kostnaden.

Snygg, är verket också gammalt eller nytt på de där?
Jag är fundersam då min pappa påstår att gamla manuella/automatiska ur pre-quartz aldrig funkade. Ett bra perspektiv på varför quartz välkomnades av marknaden, de höll längre.
Mja, det där stämmer nog inte till hundra procent direkt. Finns gott om gamla urverk som knappt servats dom senaste 60 åren och fortfarande håller tiden bättre än många nytillverkade klockor. Omega, Certina och andra är kända för sjukt stabila och gångsäkra urverk från back in the day. Sen fanns det säkert en uppsjö av billiga klockor, dåtidens DW & co, som inte höll länge.

Tillbaka
Topp