• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hoppas att jag inte får på öronen nu när jag petar in en Certina i tråden. Affordable med sitt nypris och super-affordable om man hittar en bättre begagnad som jag hade turen att göra även här :)
PSX_20190412_100932.jpg
Nej, herrejösses, Certina gör väldigt fina prisvärda klockor! I allra högsta grad passande i denna tråden i.m.o.

Hoppas att jag inte får på öronen nu när jag petar in en Certina i tråden. Affordable med sitt nypris och super-affordable om man hittar en bättre begagnad som jag hade turen att göra även här :)
PSX_20190412_100932.jpg
Tror det krävs en hel del för att få på öronen i denna tråd som för övrigt måste vara en av de absolut trevligaste på KS om inte den trevligaste, en av få med 0 fördomar :) Grattis till en grym klocka!

Ser ut att finnas upp till fem svarta kvar. Man blev ju sugen :O
Västkustromantik på hög nivå:D Var dock någonting som kändes weird med den (ur min personliga viewpoint ofc) och kom till sist fram till att Lug widthen känns i minsta laget. Eller så är lugsen helt enkelt för prominent för min smak:p Annars är den ju väldigt fin, även om jag inte ser exakt var de rättfärdigar de typ 10 lapparna den kostar.

En liten uppdatering i jakten på sommar-bronsaren, som i nuläget antagligen blivit jakten på sommar-mässingen. Har fastnat för Helsons Shark Diver 40. Vad tror panelen om dessa? :)
Läste om kampanjkod längre upp i tråden, så ska mejla tänkte jag (eftersom Armida ligger bakom även detta märke?)
AD87F1A8-711B-427A-9D38-A3AF1CB53538.jpeg
AC4A8667-2763-4691-A217-734291EA4AD0.jpeg
78EC53E1-7549-434D-B932-0446BF2DED4E.jpeg
5B89C23E-5B98-4273-94B9-A2D96A482AAA.jpeg

En liten uppdatering i jakten på sommar-bronsaren, som i nuläget antagligen blivit jakten på sommar-mässingen. Har fastnat för Helsons Shark Diver 40. Vad tror panelen om dessa? :)
Läste om kampanjkod längre upp i tråden, så ska mejla tänkte jag (eftersom Armida ligger bakom även detta märke?)

Senast jag kollade (i helgen) var alla 40mm SD mässing slut :(

Jag är mer osäker gällande Helson men misstänker att ägarstrukturen kan vara densamma och är bara en typ av varumärkes diversifiering, de verkar ju helt klart använda samma webdesigner, material och komponenter :) Jag brukar i alla fall mejla och fråga om inte de har en annalkande kampanj, då brukar de återkomma med en kod eller i alla fall meddela när nästa SALE period är. Jag menar vad är det värsta som kan hända, att de avvisar koden och man får köpa för ordinarie pris :D

Senast ändrad:
Nej, de var tydligen gamla och ej underhållna med stora tidsavvikelser. ETA 2893-2 har ersatts med Selitta SW 330, men det var även problem med Oysterlänken som var utlovad som en stretch efter att kampanjen tagit slut och ersattes med ett extra läderband. Det som gjorde en del upprörda var att de inte fick någon möjlighet till full återbetalning när MV valde att ersätta komponenterna.

Nej, de var tydligen gamla och ej underhållna med stora tidsavvikelser. ETA 2893-2 har ersatts med Selitta SW 330, men det var även problem med Oysterlänken som var utlovad som en stretch efter att kampanjen tagit slut och ersattes med ett extra läderband. Det som gjorde en del upprörda var att de inte fick någon möjlighet till full återbetalning när MV valde att ersätta komponenterna.
Läste bara någonstans att de sålt kinesiska som ETA men allt på internet är inte sant.

Undra hur många kinesiska ETA-kloner som sålts som äkta.

Läste bara någonstans att de sålt kinesiska som ETA men allt på internet är inte sant.

Jag har faktiskt följt MV från första början, jag läste också något sådant på deras FB sida efter att folk blivit upprörda men för att vara helt ärlig så tror jag inte på det. Jag tycker att MV gjort alla rätt här och löst hela situationen på bästa tänkbara sätt med det enda undantaget att erbjuda full återbetalning till de få som är missnöjda. Vad jag förstått så verkar den mesta irritation råda pga. okunskap och propageras av ett tiotal högljudda personer, de flesta verkar vara uppriktigt nöjda med lösningen och less på allt gnäll.

Jag blev ju lite nyfiken med tanke på din fråga. Är det ett problem i branschen med ETA-fulkopior? Med tanke på att både Sellita och STP gör sina, inte direkt jättedyra, versioner...

Tillbaka
Topp