• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Känns inte denna lite Halios eller Sjöö Sandström?
404FBB49-DDA8-41D1-91E1-4DA5B69E96D6.jpeg
Väldigt Sjöö Sandström. Men vilket förfärligt namn på både märke och modell. Haha.

Jakten på sommarbeater har börjat. Aragon har släppt en ny divemaster. Som vanligt stor, 45 el 50 mm, och med rejäl länk, dock inte lika bra som motorgsågskedjeinspirerade länken de också var. Nåväl valde självfallet orange och nu hardykarn också cyklop utan att vara ensubhommage. Visst, finishen kan säker vara högre och detaljer bättre gjorda, men för endrygt 1000-lapp hittar du inte så mycket mer, men det krävs grova handleder. Den dagen aragon gör liknande på 40 mm lär de få en megahit. På bild Divemaster 2 bl a med Sveriges längsta träbro.
IMG_6347.JPG
IMG_0615.JPG

Jakten på sommarbeater har börjat. Aragon har släppt en ny divemaster. Som vanligt stor, 45 el 50 mm, och med rejäl länk, dock inte lika bra som motorgsågskedjeinspirerade länken de också var. Nåväl valde självfallet orange och nu hardykarn också cyklop utan att vara ensubhommage. Visst, finishen kan säker vara högre och detaljer bättre gjorda, men för endrygt 1000-lapp hittar du inte så mycket mer, men det krävs grova handleder. Den dagen aragon gör liknande på 40 mm lär de få en megahit. På bild Divemaster 2 bl a med Sveriges längsta träbro.
IMG_6347.JPG
IMG_0615.JPG
OT: Lejonströmsbron, jag kan se den från övervåningen. :pompus:

Vet inte om ni snackat om denna innan men jag tyckte denna var riktigt cool faktiskt. Får ha-begär
40mm, 46mm l2l, keramisk bezel med lume. Gummi med mikroadjustclasp. Precisionscertifiering till max +-4spd trots att det är ett Seiko verk. Riktigt intressant.
https://www.ecandersson.com/product/denise/
clr_file000352_2100x1065_optimized.jpg
DSC1681_2100x1065_optimized.jpg
DSC1681_2100x1065_optimized (1).jpg
De har en annan modell, vill minnas den kallas calypso?, som är sjukt snygg. Tror dock den vart slutsåld...

Maranez kostar 200$ med 20% rabatt som ofta är, de är dock lååång boett (då den är 52mm spikrak) kanske annat på borealis.
Det stämmer men jag vet att Armida brukar ge ut typ 10% rabatt om man mejlar dom även utanför SALE helger och jag misstänker att det är samma personer som står bakom Maranez så detsamma kan gälla för dom.

Det stämmer men jag vet att Armida brukar ge ut typ 10% rabatt om man mejlar dom även utanför SALE helger och jag misstänker att det är samma personer som står bakom Maranez så detsamma kan gälla för dom.

Inte samma person vad jag vet, Maranez drivs av en kvinna (Armida av en man, chris?) likaså borealis och dennes man driver sedan Prometheus. Har jag för mig ;)

20% ger alltid Maranez, Armida 15%. Säkert en kod att vänta nu i påsk.

Inte samma person vad jag vet, Maranez drivs av en kvinna (Armida av en man, chris?) likaså borealis och dennes man driver sedan Prometheus. Har jag för mig ;)

20% ger alltid Maranez, Armida 15%. Säkert en kod att vänta nu i påsk.
Båda skickas i i alla fall från samma adress i Hongkong, har för mig att jag läst det någonstans också ;) Men du har rätt att det är Sarah som brukar svara när det gäller Maranez och Chris för Armida men det behöver ju inte betyda något, båda är Asien baserade, Borealis är från Portugal och drivs av Carlos och hans fru :)

Vad gick skönheten på? Lite sugen på en sån själv :)
Du får leta efter en beggad eftersom dom är ur produktion. Dom borde kanske behålla sina serier något längre kan tyckas. Fick själv en förfrågan av trevlig medlem här på KS eftersom jag visat intresse för den i höstas. Slog till direkt.
Pris, ja om du hittar en begagnad så bör det ligga mellan 4-5k beroende på skick givetvis.
Leta på. Känner på mig att just denna modellen kommer att ha en utvecklingskurva liknande vissa Rolex :D:D

Tillbaka
Topp