• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Testat lite Watchwear Tropic 👌🏻😊
IMG_20210802_144957.jpg
IMG_20210802_143950.jpg
IMG_20210802_143852.jpg
Ser riktigt bra ut! 👌 Den där ryssen är verkligen sjukt snygg och den blev kanon på det gummit. 🤩

Edit: Ska du göra dig av med den ryssen någon gång... 😊
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Då var den då äntligen hemma. Dessvärre var minutvisaren lös och släpade mot tavlan när den packades upp. Verkar dock som om den halkat rätt just nu, men har kontaktat Hemel för att se hur vi ska gå vidare. Riktigt jäkla trist alltihop. Dock låg där en extra klocka med i paketet. Återkommer med mer om den lite senare.

F3D67151-779D-4011-BD67-E1531F2FD844.jpeg
6C8E59FF-18EC-4615-A6D6-DD5B96532EE6.jpeg
EEF67121-8D16-4B8F-83E1-31A15B4539D3.jpeg
Ser bra ut tycker jag 👍🏻 Hoppas det löser sig enkelt 😊
Ser riktigt bra ut! 👌 Den där ryssen är verkligen sjukt snygg och den blev kanon på det gummit. 🤩

Edit: Ska du göra dig av med den ryssen någon gång... 😊
Tackarrrr 🥳 Noterat ✌🏻😉
 

morgel

Omega
2-Faktor
Jorå! Idag kom den. Trevlig.
8BD5AF6F-F3CA-47A8-A3A1-99CA4D37B947.jpeg
3A00F4A3-B337-484A-84C0-82A6B5C09A98.jpeg
Den ser precis lika trevlig ut som specsen! Enda jag inte gillar med den här är prislappen 😂 För halva priset eller kanske ännu lite mindre hade det varit den PERFEKTA beatern för mig!

(OK datumfönstret hade kunnat få vara placerat kl 6 och färgmatchat också men när har Seiko nånsin jobbat så?)
 
Snyggt! 🤩 Kul att se "riktiga" bilder. Sökte senast när det bara fanns Seikos egna trista produktbilder...
Jag köpte ”blå” bezel för att få länken. Hade hellre köpt svart bezel. Men ironiskt nog hatar jag länken och älskar färgen på bezeln. Den ger intryck av en solblekt vintage svart. Läckert. Men jag får vänta in Strapcodes länk. Den här kan Seiko stoppa upp i sin röv…
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jag köpte ”blå” bezel för att få länken. Hade hellre köpt svart bezel. Men ironiskt nog hatar jag länken och älskar färgen på bezeln. Den ger intryck av en solblekt vintage svart. Läckert. Men jag får vänta in Strapcodes länk. Den här kan Seiko stoppa upp i sin röv…

Ja det är trist att deras länkar på klockor i denna prisklassen är så kassa. Den där kostar ändå några kronor. Sitter som tur är som en smäck på nato. 👌
Vad är det för material i bezelinlägget?
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Förjäkla fin på det bandet! Snart en raritet då den utgått ur sortimentet (ersättas? Och av vad?).
Ryktet går också att han som ritat den där är en riktigt trevlig karl som går hem hos damerna. Men man ska ju kanske inte alltid lyssna på rykten… ;)
Jag röstar för en liknande i mindre format! Min fru använder iofs min Skytoucher och den ser riktigt bra ut på henne trots 15cm handled. 😊

Tror för övrigt att jag har snackat med designern och njaaa, helt okej kille men inte mer. 🤨 Vet iofs inte hur han ser ut! 😁
 
Men inte en enda bild i tråden!? Det blir minusbetyg för dig 🤣

Har tre för mig nya klockor på väg hem så jag går mest och tänker på dem istället för att springa jojo till klocklådan 😜
Hinner inte när barnen igång, tvättar och städar samt inte retar frun med att ta bilder på mina klockor hela tiden 😂😇 Hade en en bild ute tidigare idag dock
 
Topp