• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Blött idag, fick bli gummi på subben 🤘

PSX_20210802_212131.jpg
 
Förjäkla fin på det bandet! Snart en raritet då den utgått ur sortimentet (ersättas? Och av vad?).
Ryktet går också att han som ritat den där är en riktigt trevlig karl som går hem hos damerna. Men man ska ju kanske inte alltid lyssna på rykten… ;)
Låter bra J! Såg ni hade några reffar kvar. Blir det nåt nytt i fliegerstuk? Angående ryktena så kan jag bara understryka dessa, det är en riktigt trevlig påg! 👊
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Låter bra J! Såg ni hade några reffar kvar. Blir det nåt nytt i fliegerstuk? Angående ryktena så kan jag bara understryka dessa, det är en riktigt trevlig påg! 👊
Vi jobbar på lite olika. Får se vad uppföljaren blir. Antingen en liknande modell som Skytouchern, alltså B-uhr, eller så låter vi namnet vandra vidare till en helt annan modell/stil.

Naw! Smickrare där! 😉
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det någon som vet vad skillnaden är mellan Samui och Samui vintage? Hittar ingen info och det är bara vintage som finns på hemsidan. Är riktigt sugen på en rosa som @Jeser90 har men det är lite oklart om den kommer tillbaka i augusti eller oktober. 🤔
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Är det någon som vet vad skillnaden är mellan Samui och Samui vintage? Hittar ingen info och det är bara vintage som finns på hemsidan. Är riktigt sugen på en rosa som @Jeser90 har men det är lite oklart om den kommer tillbaka i augusti eller oktober. 🤔
Vintagen har en aning mer slimmad boett och har kupat glas mot plant i den vanliga. Vintagen efterliknar mer Doxa 300 medan den vanliga liknar Doxa 300T. Rosa finns än så länge bara som färgval för vintage, men det kan ju ändras.
 
Tjena KS. Vet inte riktigt om detta är rätt tråd men jag chansar. Köpte nyligen en Steinhart men tycker att tidsställningen känns ganska konstig. Att backa tiden känns mjukt och lent men att dra visarna "framåt" så att säga känns ganska segt och lite hackigt. Är detta smällar man får ta med lite billigare klockor? Har någon med erfarenhet av Steinhart liknande problem? Eller är detta ett dåligt exemplar jag borde skicka tillbaka?

Ta hand om er!
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tjena KS. Vet inte riktigt om detta är rätt tråd men jag chansar. Köpte nyligen en Steinhart men tycker att tidsställningen känns ganska konstig. Att backa tiden känns mjukt och lent men att dra visarna "framåt" så att säga känns ganska segt och lite hackigt. Är detta smällar man får ta med lite billigare klockor? Har någon med erfarenhet av Steinhart liknande problem? Eller är detta ett dåligt exemplar jag borde skicka tillbaka?

Ta hand om er!

Det är ju eta eller selitta i dom och det ska inte vara några konstigheter. Sitter ju sådana i betydligt dyrare klockor.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Hur kommer det sig att, de flesta av, mina klockor är så lika i storlek och utformning? 🤔

Jag är tacksam tips på liknande klockor med blå urtavlor.
IMG_20210803_085813.jpg
En monchard Sector kanske? :)

En annan fråga. Varför har du bandet på DH "tvärtom"?
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Är det någon som vet vad skillnaden är mellan Samui och Samui vintage? Hittar ingen info och det är bara vintage som finns på hemsidan. Är riktigt sugen på en rosa som @Jeser90 har men det är lite oklart om den kommer tillbaka i augusti eller oktober. 🤔

Kolla in tactical frog... skulle tro att det är samma boett fast billigare.

Det är väl några tactical frog på väg in i tråden så kommentarer på den kommer inom kort kan man utgå från.
Finns dock inte i rosa tyvärr :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kolla in tactical frog... skulle tro att det är samma boett fast billigare.
Boetten kanske är samma men vridringen fungerar inte likadant (bara yttre delen roterar) och sen ser länken hemsk ut med inverterade ändlänkar. Det är svårt att bedöma utifrån bilder men finishen ser inte alls lika bra ut på Tactical frog. 🤔

Jag har för övrigt Maranez-länken till min Synchron Military och den är sjukt bra. Utan tvekan i samma klass som Doxas länkar och de kostar lika mycket som en hel Samui inkl länk. 😁 Så i min värld så gör bara det att jag hade valt Maranez. 👍
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Boetten kanske är samma men vridringen fungerar inte likadant (bara yttre delen roterar) och sen ser länken hemsk ut med inverterade ändlänkar. Det är svårt att bedöma utifrån bilder men finishen ser inte alls lika bra ut på Tactical frog. 🤔

Jag har för övrigt Maranez-länken till min Synchron Military och den är sjukt bra. Utan tvekan i samma klass som Doxas länkar och de kostar lika mycket som en hel Samui inkl länk. 😁 Så i min värld så gör bara det att jag hade valt Maranez. 👍

Du har säkert rätt.
Men det hjälper inte oss som MÅSTE HA NU!!!!
Får väl komplettera med en Maranez till hösten
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Boetten kanske är samma men vridringen fungerar inte likadant (bara yttre delen roterar) och sen ser länken hemsk ut med inverterade ändlänkar. Det är svårt att bedöma utifrån bilder men finishen ser inte alls lika bra ut på Tactical frog. 🤔

Jag har för övrigt Maranez-länken till min Synchron Military och den är sjukt bra. Utan tvekan i samma klass som Doxas länkar och de kostar lika mycket som en hel Samui inkl länk. 😁 Så i min värld så gör bara det att jag hade valt Maranez. 👍
Men maranez låter inte lika coolt som tactical frog!
frog-smilin.gif
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Boetten kanske är samma men vridringen fungerar inte likadant (bara yttre delen roterar) och sen ser länken hemsk ut med inverterade ändlänkar. Det är svårt att bedöma utifrån bilder men finishen ser inte alls lika bra ut på Tactical frog. 🤔

Jag har för övrigt Maranez-länken till min Synchron Military och den är sjukt bra. Utan tvekan i samma klass som Doxas länkar och de kostar lika mycket som en hel Samui inkl länk. 😁 Så i min värld så gör bara det att jag hade valt Maranez. 👍

Spanade in länken nu... en bor-länk med hane-ändlänkar 🤣 helt sjukt knäppt!
Ska bli spännande att höra om klockorna har några fler "spännande" lösningar...
 
Topp