• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

När man är på Rörö måste man dricka lokalt👍
7EC7B30A-1168-4777-914B-9835E1B84537.jpeg
6160FF21-863E-4EAD-ABE6-8C227AC227BC.jpeg

54CD3D24-AB19-4775-9151-A1E9277A59A7.jpeg

Här är svaret gubbar 😃
YESSSS. Än till klocktillverkare som fattat... och 96 klick (ett per kvart). Btw Rolex har 48 klick (ett per halvtimme) tror jag mej hört, inte 24... De flesta tidszoner är ju på heltimme men det finns några på halvtimme (t.ex Burma, Australien, Afganistan, FRanska Polynesien, Indien, Sri Lanka, Iran, delar av Kanada...) men känner bara till Nepal som ligger med en kvarts förskjutning. Med 96 klick täcker man allt 😆😇🙃

Haha jag drömmer bara, här skall ju köpas villa, vovve och Volvo om sambon får bestämma. Då finns ingen budget för klockor

Gillar du den inte?
Jo den är kickass men jag köpte tillbaka handvevade Aevigen som jag gillar bättre i kategorin ”dressklockor” 😮

Har absolut inget behov att sälja men givetvis har jag tänkt tanken ”vad är nästa flipp”
Man har väl någon form av störning antar jag 🤣

Tillbaka
Topp