• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tråden tillfrågas: Vilken affordable-ish trio är bäst?
20210805-195934.jpeg

20210805-200115.jpeg

(Rent praktiskt är alltså frågan om jag ska behålla Sinn 556i eller CWC G10 GS...)

Det var ett tag sedan jag stack in skallen här och med tanke på produktionstakten i tråden kan jag nog inte leta efter det jag söker 😁Men... Visst skulle Halios komma med en super quartz (HAQ) på Certinas verk som jag tror återfinns i Breitling o Sinne UX. Eller var det när jag provade dom där svamparna som jag läste om det? Hur blev det med det tro?

Det var ett tag sedan jag stack in skallen här och med tanke på produktionstakten i tråden kan jag nog inte leta efter det jag söker 😁Men... Visst skulle Halios komma med en super quartz (HAQ) på Certinas verk som jag tror återfinns i Breitling o Sinne UX. Eller var det när jag provade dom där svamparna som jag läste om det? Hur blev det med det tro?

Den tråden är för dig. Jason verkar ganska intresserad av input.

Såg just att "remaken" av skvallerklockan, den som fortfarande har 120 klicks uni-direktionell vridring, har fått en datumbubbla till skillnad från den jag har... Eller den "nya" med bi-direktionell vridring (med ännu okänt antal klick). Också olika armband förstås...
1628193458252.png

1628193538981.png

Norrut eller söderut?

Äntligen 😍
Squale30AtmosBlueRedGMTCeramic40-4_800x.jpg

Bezel
316L Stainless Steel. Polished. Scratch resistant two-tone blue and red ceramic 24 hour bezel inlay. Bi-directional.
Hur många klick?

Stålande att de lagt dit en bi-dirktionell vridring, 😁👍Undrar hur många "klick". Måste nästan byta ut min...
Jag måste få veta hur många klick!!! Kommer att ligga sömnlös 😭

Tråden tillfrågas: Vilken affordable-ish trio är bäst?
20210805-195934.jpeg

20210805-200115.jpeg

(Rent praktiskt är alltså frågan om jag ska behålla Sinn 556i eller CWC G10 GS...)
Sinn bör man behålla, om inte tror jag den är väldigt lätt att sälja.

Tack för input om samlingen. 556 är populär, men G10: an gör väldigt mycket rätt också (det är varianten med datum, 200 m WR och skruvat baklock) , och för mig sköter de ungefär samma jobb. Sen vore det ju onekligen trist att vara helt utan en automatisk klocka... Får se!

För den som eventuellt har tråkigt i helgen kan leta reda på ”Clockwork Planet” på nätet. En anime om en värld, en klockvärld, skapad efter jordens undergång med bl a en hjälte vid namn Marie Bell Breguet och skurk / ar vid namn Vacheron….. Måste medge att klocknörden i mig smålog lite åt det.

D42AB6C6-E124-4CA4-ABC3-0A222C49C2EE.jpeg

Tillbaka
Topp