• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick brev från bästa @Jox , tufft baklock som jag tror är ett självporträtt av när han käkat ett tjog ägg. Stort tack kompis, ska försöka hitta lämplig klocka 🤗
aUz0Ukd.jpg
Det kommer nog till nytta, hoppas jag. Är ju iaf lite unikt, finns bara 2 mig veterligen 😘
Skönt att posten lyckades hitta brevlådan din iaf!
Japp, så ser jag ut varje gång jag går på muggen efter att ha ätit massa ägg! Gör inte alla det..? 😳

Hmm, jämförelsematerial! INCOOOMIING...
IMG_20210811_102813.jpg

IMG_20210811_105513.jpg

IMG_20210811_102959.jpg

IMG_20210811_103106.jpg

Okey, dags att jämföra. Någorlunda lika, skillnad på rödfärgen på inlägget. Gillar ju den mörkröda (matchar giltet).
IMG_20210811_103158.jpg

Byter plats och plastar av för ljusets skull. Här syns hur smala armar man har... :):wideyed:
IMG_20210811_104529.jpg

Den nya ringen är bi-direktionell och kanske 96 klick. Fått det till både 88 och 94 men inte 96🤔. Förstår varför de flesta använder 48 klick, verkar klo(c)kt. Boettlocket skiljer; runt resp 8-kantig del. Och länklåstet skiljer med logga i vilket fall. Lika kvalitet vad jag kan se än, samma med länken. EDIT: Den nya har dykförlängning så därför skiljer sig spännena åt. Vet inte om jag gillar det....
IMG_20210811_104553.jpg

I profil "känns" den nya lite större, kanske spännet är det och därför kan det verka så. Får mäta lite...
IMG_20210811_104655.jpg

Nu skall jag känna lite på dem och sen bestämma vilken som får bli kvar (bara en 🙃)...
Made up my mind. Behåller den gamla, nån sugen på den nya, PM'a? :)

Håller på att städa lite så passade på att köra en "State of the collection". Här är de klockor som används mest (förutom Squale då). Det enda som saknas är en SKX som är nerpackad för den ska iväg till @Von för moddning.
PSX_20210813_081528.jpg

Squale-lådan! Här saknas en 38mm TT 1545 som FruBr lagt vantarna på och som jag sannolikt inte kommer att få tillbaka. 🤨
PSX_20210813_081651.jpg

Lådan med mindre använda klockor.
PSX_20210813_081733.jpg

Lådan med klockor som är mina men som FruBr snott åt sig. 😁
PSX_20210813_081818.jpg

G-shock! 💪
PSX_20210813_083018.jpg
Underbart!
Inser att jag inte har för många klockor än 😂

Det kommer nog till nytta, hoppas jag. Är ju iaf lite unikt, finns bara 2 mig veterligen 😘
Skönt att posten lyckades hitta brevlådan din iaf!
Japp, så ser jag ut varje gång jag går på muggen efter att ha ätit massa ägg! Gör inte alla det..? 😳
Såklart det gör, fullkomligt älskar såna här grejer, det vet du 👍🏼
Sega postgubbe, kok stryk skulle han ha! Hur många kilometer är det mellan oss liksom?

Normalt är jag rätt konservativ när det kommer till klockor. De ska vara runda boetter i rostfritt, sub 40mm, designmässigt gärna lite neo-vintage.

Men ibland är det kul att släppa sargen lite och sväva ut och låta sina lustar få spela fritt 😉

Har ivrigt väntat på denna sedan årsskiftet och efter många om och men så damp den äntligen ner hos mig. Groteskfaktorn helt klart hög på denna och jag älskar det ❤️
B6745E57-0E56-4F60-B21B-DE7E7CBED944.jpeg

Normalt är jag rätt konservativ när det kommer till klockor. De ska vara runda boetter i rostfritt, sub 40mm, designmässigt gärna lite neo-vintage.

Men ibland är det kul att släppa sargen lite och sväva ut och låta sina lustar få spela fritt 😉

Har ivrigt väntat på denna sedan årsskiftet och efter många om och men så damp den äntligen ner hos mig. Groteskfaktorn helt klart hög på denna och jag älskar det ❤️
Varför tog det så lång tid ?

Varför tog det så lång tid ?
Fastnade i Dubai säkert en månad pga av något med fel deklarationsvärde. När klockan väl var framme var det fel modell. Tror det gällde alla som beställt titan varianten. Fick vänta på att de skulle tillverka en ny till mig. Vart en riktig soppa och många missnöjda köpare tyvärr.

Edit: Så var det genom Indiegogo också så klart, så några månader gick så klart från köp till färdig produkt, men leverans var satt till slutet på maj.

Senast ändrad:

Ja, den var...udda. Kan inte sluta titta så antar att det är bra 😄

Har du inte hittat någon av hans berömda klock-nagelbilder, där det ser ut som att han har transplanterat tånaglarna till händerna 🤔.

(för topic så dubbelpostar jag dagens någorlunda affordable 😊)

PSX_20210813_180843.jpg

Aldrig direkt gillat hydroconquestserien men senaste generationen (eller från näst senaste kanske) är onekligen tilltalande på just gummit! Blir helt annan klocka än på länk tycker jag och verkar väldigt prisvärd begagnad 😎

Aldrig direkt gillat hydroconquestserien men senaste generationen (eller från näst senaste kanske) är onekligen tilltalande på just gummit! Blir helt annan klocka än på länk tycker jag och verkar väldigt prisvärd begagnad 😎
Kan bara hålla med. Hittar man en fin begagnad så är det affordable-deluxe 👍.
Har haft den förra modellen också tidigare och den var grym den med men för egen del så föredrar jag den nya med annan bezel (keramiskt inlägg) och det nya verket med 72 tim power reserv. Gummit är mycket trevligt, både till utseendet och komforten. Gillar dock länken också så jag får varva dom lite 😊.

PSX_20210813_213930.jpg

Avslutar kvällen med lite vintage-mikro. Skickade lite bilder på den till Tidena och fick skoj info tillbaka. Klockan tillverkades 1980 av Belinda/Glycine åt Tidena i en ADB Donze-Baume boett i helstål. Klockan är antimagnetisk och var vattentät till 200m och nypriset var 497kr. Skoj att se att den ökat i värde under årens gång och inte tvärt om :angel: Blir nog en keeper då det är en årsklocka då undertecknad är av samma årsmodell, nu väntar den på @SpaceAce -band ... lite jobbigt bara att jag säkert har två dussin 20mm-band men bara två klockor varav en som jag tänker behålla som tar 20mm band nu :p Behöver nog skaffa fler klockor som har 20mm mellan bandhornen :)
IMG_1489.JPG

Kan bara hålla med. Hittar man en fin begagnad så är det affordable-deluxe 👍.
Har haft den förra modellen också tidigare och den var grym den med men för egen del så föredrar jag den nya med annan bezel (keramiskt inlägg) och det nya verket med 72 tim power reserv. Gummit är mycket trevligt, både till utseendet och komforten. Gillar dock länken också så jag får varva dom lite 😊.

PSX_20210813_213930.jpg
Fruktansvärt snygg klocka!! 😍👌
Har bara ägt de äldre modellerna som jag verkligen gillat.. Blir garanterat en av de nyare typsnittet i framtiden!

Tillbaka
Topp