• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har ni tappat det helt här? Annonser i tråden? Totalt oacceptabelt.
Det är väl en helt vanlig byteslördag i mikrotråden? 🤷‍♂️
Sorry, mitt fel.
Nytt försök:

God morgon tråden! 🙋‍♂️
Bandbyteslördag. Jag behöver komplettera min nya "best" med några 24mm nato/zulu (20 och 22mm dykargummi är också av intresse). Jag har massor med band att byta med och bilder/pris på några av dem finns att finna på annan plats på detta forum.
Aqualand 2.jpg

/Pär

Nu hänger jag inte med?
Byteslördag här i tråden har funnits så länge jag hängt här..
Och bara för att det tydligen förekommit tidigare är det ok att bryta mot reglerna?

Sen aldrig, jag menade bara att det inte är första lördagen det händer.
Sedan senast vi låste tråden för att reglerna i inte följdes så trodde jag det blivit bättre men tydligen inte.

Jaha det bli en sådan lördag idag🙈 Jaja jag ska ändå chilla tänkte jag.. Host, host (vintage roamer mot det mesta skoj)

En väldigt affordable gör mig sällskap denna blåsiga morgon😀
16289272717292666216163048529902.jpg

Trevlig lördag tråden😀
på riktigt? Så du tycker förtäckta bytespropåer följer reglerna?

Hur mycket tid ska vi behöva lägga på att få ett fåtal här att följa de regler vi har satt upp för det här forumet?

Och sen när får man annonsera i trådar?
Byteslördag har ju funnits länge? Jag hade inget pris i mitt inlägg som vi inte skall ha och ändå tog du bort det. Varför?

Du saknar förövrigt returpolicy på din AP annons....

Jag är ledsen om jag missat nått, men detta har ju pågått läääääänge.
Och jag kan ha fel, men jag vill minnas att ledningen har tillfrågats om detta fenomen flertalet gånger. Är osäker på vad svaren varit dock.

Hur mycket tid ska vi behöva lägga på att få ett fåtal här att följa de regler vi har satt upp för det här forumet?

Och sen när får man annonsera i trådar?
Ett fåtal..? En stor mängd personer i allehanda trådar, men det är tydligen bara i denna tråden det är fel..?
Gå igenom alla andra trådar och rensa där också, då kanske det ändras. Men så länge det är ok att ge "heads-up", smygannonsera osv i resten av forumet tror jag nog det lär fortsätta här också.
Dock är det ytterst sällan någon faktiskt annonserar i denna tråden (numera), dvs lägger upp en komplett annons med pris. Det som postas här är vanligen en heads-up på tidvisare/tillbehör som man kan tänkas byta bort och som ofta även står att hitta i k&s-delen

Mitt förslag är att du ber de svagsinta som rapporterar inläggen här allt som oftast att göra detsamma i sina "renrasiga" trådar, där samma sak förekommer på en daglig basis och inte enbart på lördagar

Byteslördag har ju funnits länge? Jag hade inget pris i mitt inlägg som vi inte skall ha och ändå tog du bort det. Varför?

Du saknar förövrigt returpolicy på din AP annons....

För att vi ALDRIG har accepterat annonser eller bytesannonser i trådar.

Bra att du såg retur policy, har fixat det!

Ett fåtal..? En stor mängd personer i allehanda trådar, men det är tydligen bara i denna tråden det är fel..?
Gå igenom alla andra trådar och rensa där också, då kanske det ändras. Men så länge det är ok att ge "heads-up", smygannonsera osv i resten av forumet tror jag nog det lär fortsätta här också.
Dock är det ytterst sällan någon faktiskt annonserar i denna tråden (numera), dvs lägger upp en komplett annons med pris. Det som postas här är vanligen en heads-up på tidvisare/tillbehör som man kan tänkas byta bort och som ofta även står att hitta i k&s-delen

Mitt förslag är att du ber de svagsinta som rapporterar inläggen här allt som oftast att göra detsamma i sina "renrasiga" trådar, där samma sak förekommer på en daglig basis och inte enbart på lördagar

Nu tar den här tråden en paus. Orkar inte argumentera om självklarheter.

Det skrivs i runda slängar 1-2k inlägg på KS varje dag, finns inte en sportslig chans att vi ska kunna läsa allt.

Så mitt förslag till dig och alla andra som tycker att vi är orättvisa etc.

Anmäl det ni tycker är fel och sitt inte på kammaren och sura över att andra anmäler fel och saker som inte följer de enkla regler som finns.

För att vi ALDRIG har accepterat annonser eller bytesannonser i trådar.

Bra att du såg retur policy, har fixat det!
Senast denna diskussionen var uppe så var det klart att annonser ej accepterades men att byte var okej på lördagar..... så inte så länge det har varit förbjudet, från idag antar jag... men det är bra då vet jag det, hej så länge.

Bra sätt att ta död på ett forum och skälla ut folk. Du tycker inte att aktiviteten här i denna tråden gått ner en del den senaste tiden? Inte så att vi som skriver här inne genererar ganska mycket trafik till sidan? .... skönt att alla timmar jag lagt på den här skiten uppskattas... alla råd... recensioner.... guidning för nya medlemmar... foton..... engagemang....

.... och sitta på kammaren och sura är väl det vi kan göra.... för det är skillnad på folk och folk på denna sidan, inte piss jag eller någon annan här inne kan säga som spelar någon roll, anmälningar eller inte. Surt efter snart tio år på den här skitsidan att man bara är luft....

EDIT: Du kan ju ta vad som är okej eller inte på byteslördag med @yonsson som roddade denna diskussionen förra gången och la dem riktlinjer vi nu följer.

Senast ändrad:

Det skrivs i runda slängar 1-2k inlägg på KS varje dag, finns inte en sportslig chans att vi ska kunna läsa allt.

Anmäl det ni tycker är fel och sitt inte på kammaren och sura över att andra anmäler fel.
Jag surar inte. Tycker tvärtom att elitismen och dubbelmoralen är mycket roande.
Klart du ska låsa tråden igen, var ju ett tag sedan sist

Anmäl det ni tycker är fel och sitt inte på kammaren och sura över att andra anmäler fel och saker som inte följer de enkla regler som finns.
Skämtar du?? Ska tråden pausas för att du inte pallar med viss frågeställning och diskussion?

Och bara för att det tydligen förekommit tidigare är det ok att bryta mot reglerna?

Sedan senast vi låste tråden för att reglerna i inte följdes så trodde jag det blivit bättre men tydligen inte.

på riktigt? Så du tycker förtäckta bytespropåer följer reglerna?

Känns lite märkligt och nästan osannolikt att du inte har vetat om att det byts ur här i tråden på lördagar. Har ju pågått under lång tid 🤔. Rena bytesannonser ska det dock inte vara givetvis med pris och dylikt.
Om det står såhär?

Denna ska nog bort och sen bild på det, vid intresse så tar vi resten i PM.

Sånt förekommer ju i dom flesta trådarna, förtur till trådlikar.

Senast denna diskussionen var uppe så var det klart att annonser ej accepterades men att byte var okej på lördagar..... så inte så länge det har varit förbjudet, från idag antar jag... men det är bra då vet jag det, hej så länge.

Bra sätt att ta död på ett forum och skälla ut folk. Du tycker inte att aktiviteten här i denna tråden gått ner en del den senaste tiden? Inte så att vi som skriver här inne genererar ganska mycket trafik till sidan? .... skönt att alla timmar jag lagt på den här skiten uppskattas... alla råd... recensioner.... guidning för nya medlemmar... foton..... engagemang....

.... och sitta på kammaren och sura är väl det vi kan göra.... för det är skillnad på folk och folk på denna sidan, inte piss jag eller någon annan här inne kan säga som spelar någon roll, anmälningar eller inte. Surt efter snart tio år på den här skitsidan att man bara är luft....

Jag motsätter mig ett för mig nytt fenomen med byteslördag i den här tråden.

Moderatorer och admins har som du själv vet behövt lägga en oförsvarbar mängd tid på den här tråden historiskt. Var vid du förstår att tålamodet är en aningen naggat i kanten när det dyker upp ytterligare saker här.

Att du spenderat 10-år här är ju fantastiskt, men har svårt att tro att du skulle gjort det om du inte känt att du fick något tillbaka i gemenskapen på KS?

Känns lite märkligt och nästan osannolikt att du inte har vetat om att det byts ur här i tråden på lördagar. Har ju pågått under lång tid 🤔. Rena bytesannonser ska det dock inte vara givetvis med pris och dylikt.
Om det står såhär?

Heads up är ju ok.

Om det står såhär?

Ja det är helt ok så länge ni inte diskuterar pris etc. Men annonserna jag rensade innehöll pris.

Tillbaka
Topp