• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det kanske är roligare att delta i en diskussion än att hoppa in och antingen visa en pizza eller kommentera att en pizza ser god ut. Man behöver inte ha dold agenda bara för att man diskuterar, detta är ju ett diskussionsforum.
Absolut men oavsett dyker armén alltid upp i dessa diskussioner och tillför inte ett piss annars i tråden.

• Like
Reactions: v0n
Det kanske är roligare att delta i en diskussion än att hoppa in och antingen visa en pizza eller kommentera att en pizza ser god ut. Man behöver inte ha dold agenda bara för att man diskuterar, detta är ju ett diskussionsforum.

Du vet mycket väl att det har varit så som @Nicke75 säger tidigare, känns lite lamt att skylla på att det är ett diskussionsforum.
Finns definitivt folk som har dykt upp för att irritera och det är ju ganska sorgligt faktiskt 🤔.
Men så länge ledningen tycker att det är ok bara för att man inte gillar det som visas emellanåt så fortsätter det ju, tyvärr 🤷.

• Like
Reactions: v0n
Kanske säkrast att gå runt så här så man kan reta upp alla samtidigt?
Känns lite jobbigt dock...

20210815_193212.jpg

Att förbjuda är nog inte vägen framåt, låt oss hantera det när det händer. För att sätta upp ytterligare regler som måste efterlevas tror jag inte behövs om vi agerar när det händer.

Förstår vad du menar men då ska det ju inte vara ok att hoppa in och bete sig illa i trådar så länge ni godkänner det som visas heller eller?
Dom som inte gillar något kan ju alltid starta en intern PM-tråd där man kan diskutera det med likasinnade istället?

Förstår vad du menar men då ska det ju inte vara ok att hoppa in och bete sig illa i trådar så länge ni godkänner det som visas heller eller?
Dom som inte gillar något kan ju alltid starta en intern PM-tråd där man kan diskutera det med likasinnade istället?

Och det har det aldrig varit, vi modererar så gott vi hinner och upptäcker. Anmäler ni så upptäcker vi snabbare.

Sen kan det säkert vara så att man inte alltid blir nöjd med vad som modereras men det är svårt att göra något åt.

Jag kan bara tala för mig själv och anledningen att jag sällan är aktiv här är att i princip alla klockor (tydligen även Omega) faller in i denna tråd. Då faller vitsen, i alla fall för mig. Det blir ytterligare en ”vad gör du nu” tråd vilket inte tillför mig något.

Däremot går jag in här ibland och scrollar foton för att se om något nytt kul dykt upp.

Och det har det aldrig varit, vi modererar så gott vi hinner och upptäcker. Anmäler ni så upptäcker vi snabbare.

Sen kan det säkert vara så att man inte alltid blir nöjd med vad som modereras men det är svårt att göra något åt.
Jag punktar här och håller för nu.
Nu har det ventilerats så mycket det går för tillfället gällande detta känns det som 👍.

När du nu ändå är på tråden så kan jag ju pusha lite igen för att det kanske skulle vara bra med en egen avdelning för mikro/affordable-segmentet.
Hade förenklat i detta megaområde med lite olika undertrådar.
Två nya moderatorer till detta hade nog gått att hitta och det hade blivit lättare att hoppa över vissa trådar då kanske för dom som inte gillar allt. Kanske helt otänkbart men varför inte 😊.

Jag punktar här och håller för nu.
Nu har det ventilerats så mycket det går för tillfället gällande detta känns det som 👍.

När du nu ändå är på tråden så kan jag ju pusha lite igen för att det kanske skulle vara bra med en egen avdelning för mikro/affordable-segmentet.
Hade förenklat i detta megaområde med lite olika undertrådar.
Två nya moderatorer till detta hade nog gått att hitta och det hade blivit lättare att hoppa över vissa trådar då kanske för dom som inte gillar allt. Kanske helt otänkbart men varför inte 😊.
Jag nominerar @Nilas och @Silverglantz till moderatorer....

Tillbaka
Topp