• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja, tyvärr får japanerna allt roligt som vanligt. Min kommer från tradera så jag behövde inte importera den själv. Dock är det inte en av de limiterade varianterna så den finns fortfarande tillgänglig via t ex Chrono24.

Verkar ligga runt 2000kr med frakt samt moms / tull som man nog inte kommer undan med vilket gör den ännu dyrare. Således inte direkt prisvärd för oss i västvärlden trist nog.

Hade jag inte hittat den begagnad så hade jag nog aldrig köpt en.
Misstänkte att så var läget - sökte runt lite på nätet och hittade nypriser från asiatiska återförsäljare i samma prisklass.

Springer man på en till begagnad på EU-marknaden till vettigt pris får man ta sig en funderare!

Testar pro-läget på mobilkameran och nato.
Klippte bort den extra delen så boetten kommer närmre.
20210817_191625-01.jpeg
20210817_191205-01.jpeg

Kan det bli för mycket bilder på cyan matic's?
Var iaf. den som satt på armen första delen av dygnet..

20210817_152617.jpg

Lagom till kvällningen åkte Certinan på!
Av någon anledning blir den inte använd så mycket den bör enligt mig..
Tycker den är riktigt snygg och väldigt bekväm!

20210817_192827.jpg

Sensommaren bjussar på betydligt mysigare ljus att fota klockor i har jag kommit fram till! 👍
Kanske skulle vara skoj med en riktig kamera?.. 🙄

Vi pratade ju i tråden om kommande Clemence Photic för ett par dagar sedan.

Kollade precis på en review på denna:
Clemence-Photic-Diver-2.jpg
D2tpfeIdyj4QEbL1hZ5wUtvq6L7glDAc5H4Q7sZQKbY.jpg

Jag gillar vad jag ser! Synd bara att det är kickstarter, så klockan är låååångt borta.

Snubben i videon har ju en 7 inch handled, vilket enligt mina beräkningar blir strax under 18cm. Så den ser ju ut att bäras lite större än vad måtten anger.

Men detta bli min första kickstarter tro?

Bra eller Anus? 🤔 Gillar den blå 😊
Ser trevlig ut och till bra pris också. 👌 Jag blev direkt att tänka på den här. Inte direkt lika men ändå.... :cool:
1629230562088.png

Jag gillar vad jag ser! Synd bara att det är kickstarter, så klockan är låååångt borta.

Snubben i videon har ju en 7 inch handled, vilket enligt mina beräkningar blir strax under 18cm. Så den ser ju ut att bäras lite större än vad måtten anger.

Oj, den där såg spännande ut! 😮

Han ser smalare ut. Har svårt att tro att den handleden är 18cm faktiskt.

Jag lurar också på ett första Kickstarter-back. Den bär nog perfekt. Du gillar väl BB58-lik storlek? Och de inverterade ändlänkarna gör ju sitt till.

På begäran kommer lite bilder på Seiko SPB243, nya (och överlägset bästa samtida) Alpinisten.
E23DBAD3-34AF-44EA-97BD-1B1F348BC0EB.jpeg

F5DEC7F0-A802-40BA-BBC7-84AF206CA25B.jpeg

2B9FAB72-CCBD-412A-B112-6D3A2D3EB9B9.jpeg

C73C3501-B7BA-4166-93A2-F6271245B0FA.jpeg

F3D56123-9154-4DC8-AA13-5D3210A81B62.jpeg

6DEB6599-F8BF-4D22-BB3F-A3F234FCB29B.jpeg

0D61C664-F7AA-449E-B7EB-CEC725268A1B.jpeg

F007E192-678A-4A93-AF93-D0F6AF7DB98D.jpeg

68ABF221-D678-4E30-8149-682B0D8C5B35.jpeg

Macro på visarna. Halvborstade/halvpolerade och knasläckra:
137DEA83-75C8-4D1C-A9CE-A12BF469E370.jpeg

Profilbilden, macro i rätt vinkel och ljus där AR-beläggningen gav en häftig effekt. Ingen dubbelexponering eller nåt här.
95F523E5-C478-4691-B4E5-FE4757ADD519.jpeg
Jääääklar, vad fin den är! Mycket tack vare dina fantastiska bilder så klart. 😊

Säga vad man vill om SM men engelska är de grymma på.

a650d7093a9ac54bb61c8c832544672e.jpg
Var det inte SM som stod för trådklassikern "very good enough"? 😂
Woho! SpaceAce-paket
IMG_20210817_185448_170.jpg
cliffhanger_v4.jpg

Kanske skulle vara skoj med en riktig kamera?.. 🙄
Jag har också börjat intressera mig mer för fotografering på senare tid och haft liknande funderingar men kommit fram till att det nog mest skulle kännas som ett tvång att prestera även om man bara gör det för skojs skull. Man kommer väldigt långt på en vettig mobilkamera (som alltid finns nära till hands), bra ljus, bra komposition och lite reglage i Photoshop express. 😊
Bra eller Anus? 🤔 Gillar den blå 😊
Homage-inception? Dan Henry har säkert hämtat inspiration från någon befintlig modell men har alldeles för dålig koll för att veta vad det skulle kunna vara.

Dan_Henry_1970_Automatic_Diver_Hero_Mobile_750x.jpg

Jag

Jag förstår fortfarande inte vad du menar. Var mitt inlägg roligt eller på annat sätt konstigt? Länkade jag till något som jag inte borde? 🤷‍♂️
Det jag menar är att man gör olika associationer utifrån vilka intryck vad man blir utsatt för. Här har det postats en hel del Aquadive. Jag tycker inte ens den är lik klockan du länkade till.

78F6FFA2-CC4A-4554-B3D8-94F68A6FA8B3.jpeg
8AE9A75A-087C-44D7-AEE6-57C0FEAECF40.jpeg

Jag tycker dessa har mycket större likhet. Ska man går längre bak i leden så är Dan Henryn i sin tur inspirerad av tidigare ”Super Kompressors”.

Jääääklar, vad fin den är! Mycket tack vare dina fantastiska bilder så klart. 😊

Var det inte SM som stod för trådklassikern "very good enough"? 😂

cliffhanger_v4.jpg

Jag har också börjat intressera mig mer för fotografering på senare tid och haft liknande funderingar men kommit fram till att det nog mest skulle kännas som ett tvång att prestera även om man bara gör det för skojs skull. Man kommer väldigt långt på en vettig mobilkamera (som alltid finns nära till hands), bra ljus, bra komposition och lite reglage i Photoshop express. 😊

Homage-inception? Dan Henry har säkert hämtat inspiration från någon befintlig modell men har alldeles för dålig koll för att veta vad det skulle kunna vara.

Dan_Henry_1970_Automatic_Diver_Hero_Mobile_750x.jpg
Jag gillade färg kombinationen bättre på den jag länkade 🤔

Tillbaka
Topp