• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det jag menar är att man gör olika associationer utifrån vilka intryck vad man blir utsatt för. Här har det postats en hel del Aquatimer. Jag tycker inte ens den är lik klockan du länkade till.

78F6FFA2-CC4A-4554-B3D8-94F68A6FA8B3.jpeg
8AE9A75A-087C-44D7-AEE6-57C0FEAECF40.jpeg

Jag tycker dessa har mycket större likhet. Ska man går längre bak i leden så är Dan Henryn i sin tur inspirerad av tidigare ”Super Kompressors”.
Tror att @SpaceAce som känner mig och vet att jag gillar Aquadive i turkos, såg det jag kanske inte tänkte på. Inte att de var "lika". Lite svårt att förstå vad som menas kanske 🥴

Det jag menar är att man gör olika associationer utifrån vilka intryck vad man blir utsatt för. Här har det postats en hel del Aquadive. Jag tycker inte ens den är lik klockan du länkade till.

Jag tycker dessa har mycket större likhet. Ska man går längre bak i leden så är Dan Henryn i sin tur inspirerad av tidigare ”Super Kompressors”.
Exaktus Aquamax ligger hyfsat nära till hands
Web_P1300981-500x500.jpg

Det jag menar är att man gör olika associationer utifrån vilka intryck vad man blir utsatt för. Här har det postats en hel del Aquadive. Jag tycker inte ens den är lik klockan du länkade till.

Tror att @SpaceAce som känner mig och vet att jag gillar Aquadive i turkos, såg det jag kanske inte tänkte på. Inte att de var lika. Lite svårt att förstå vad som menas kanske 🥴
Speciellt när man är färgblind 🤪
Jo jag ser givetvis också det uppenbara att den runda klossen inte passar i det fyrkantiga hålet. Det var färgen som jag menade.

Jahopp, semestern slut och vädret är som vädret är!
Stormsteg mot vintern och mörkret känns det som, stämningen på forat är lika glatt som aldrig tidigare - det blir en kul vinter det här när folk blivit less på riktigt 😳

Jag tar med mig dessa från sommaren iaf, jäklar vad det har flippats i år och jag är nog inte riktigt klar heller känner jag 🤣

Puss i ljumsken på de flesta av er, ni andra är redan på ignorelistan eller hamnar där inom kort! 😘

A15FE912-908F-4CE4-B661-C184773077A9.jpeg

Tack! 😊 Nu blev man ju sugen på efterrätt! 😁 Hur känns den nu efter några dagar på armen?

Jo den funkar trotts sina uppenbara brister som t.ex länken och placeringen av lug holesen
Har inte provat men tror inte det är möjligt att få på ett normalt gummi typ tropic i och med att hålen sitter så nära boetten
Det medföljande natot är sjukt tjockt och inget jag normalt tycker är så där jättekomfortabelt.
Funkar dock superbra och stabilt när jag monterar det på alternativa sättet så att spänne mm samlas snyggt under handleden.
Boetten ligger komfortabelt och snyggt på handleden.
Tavla/boett är supersnygga, ("inspirationen" är ju bra :))
Tachymeterskalan är inget som stör mig.
Med mina kassa ögon ser jag bara lite snyggt orange på ringen när jag tittar 😁
Helt ok beaktad pris och ursprung så jag klagar inte.
Jag köpte den av nyfikenhet (Trotts att det gör mig till en falsk människa enligt vissa. Rätt eller fel, vad vet jag. Jag är ju ingen professor :cool:)

20210818_073337.jpg

20210818_073359.jpg

20210818_073408.jpg

20210818_074929.jpg

Senast ändrad:
Jo den funkar trotts sina uppenbara brister som t.ex länken och placeringen av lug holesen
Har inte provat men tror inte det är möjligt att få på ett normalt gummi typ tropic i och med att hålen sitter så nära boetten
Det medföljande natot är sjukt tjockt och inget jag normalt tycker är så där jättekomfortabelt.
Funkar dock superbra och stabilt när jag monterar det på alternativa sättet så att spänne mm samlas snyggt under handleden.
Boetten ligger komfortabelt och snyggt på handleden.
Tavla/boett är supersnygga, ("inspirationen" är ju bra :))
Tachymeterskalan är inget som stör mig.
Med mina kassa ögon ser jag bara lite snyggt orange på ringen när jag tittar 😁
Helt ok beaktad pris och ursprung så jag klagar inte.
Jag köpte den av nyfikenhet (Trotts att det gör mig till en falsk människa enligt vissa. Rätt eller galt, vad vet jag. Jag är ju ingen professor :cool:)

20210818_073337.jpg

20210818_073359.jpg

20210818_073408.jpg

20210818_074929.jpg
Synd att bandstiften sitter så när boetten för den där hör ju hemma på gummi tycker jag. Ser för övrigt ut att vara en bra matchning av natot de har skickat med, kul att de ändå lagt lite tid på sånt med tanke på vad den kostar. Boetten är ju självklart lik Doxa men tavlan är faktiskt inte alls särskilt lik om man jämför. Visst, det är ett hopplock av olika tavlor som 5000T och liiite av de andra men i det stora hela är det inte mycket som är samma så där kan man inte anklaga dem för att ha kopierat. 👍

Jääääklar, vad fin den är! Mycket tack vare dina fantastiska bilder så klart. 😊
Tackar, mycket vänligt!
Idag kör jag den för övrigt på Eulit perlon. Blev positivt överraskad at 20mm perlon sitter fint på 19mm luggar (köpte innan klockan ens var släppt och jag inte kände till lugbredden). Vanligtvis är jag väldigt emot för breda band på klockor, men flätningen i perlonbandet anpassar sig väl på ett helt annat sätt än vad läder eller nato gör. Tur det, eftersom perlon nog är min favoritvariant på band, och Alpinisten gör sig löjligt bra på det!
47477261-6f71-4439-adb4-476f1b161b7e-jpeg.1849224

Tankar och blir på dåligt humör när soppan kostar 18 kr/litern. Men så tittar jag ner på mitt nyförvärv och blir glad igen. Och det är exakt så en bra klocka ska fungera; den ska ge lite extra oumph! i vardagen när allt känns grått och trist.

Sorry @JohnMonchard men jag kunde inte hålla mig utan slängde på en BoR-länk jag hittade i gömmorna. 😆

IMG_20210818_092417~2.jpg

Tackar, mycket vänligt!
Idag kör jag den för övrigt på Eulit perlon. Blev positivt överraskad at 20mm perlon sitter fint på 19mm luggar (köpte innan klockan ens var släppt och jag inte kände till lugbredden). Vanligtvis är jag väldigt emot för breda band på klockor, men flätningen i perlonbandet anpassar sig väl på ett helt annat sätt än vad läder eller nato gör. Tur det, eftersom perlon nog är min favoritvariant på band, och Alpinisten gör sig löjligt bra på det!
47477261-6f71-4439-adb4-476f1b161b7e-jpeg.1849224
Nu är jag nära att beställa en.
Sökt länge något att bryta av mina dykare.
2 saker bara gillar ej öppna baksidan på denna hade hellre sett case closed.
Sen står det svart tavla på många sidor men visst är den grå?

Tankar och blir på dåligt humör när soppan kostar 18 kr/litern. Men så tittar jag ner på mitt nyförvärv och blir glad igen. Och det är exakt så en bra klocka ska fungera; den ska ge lite extra oumph! i vardagen när allt känns grått och trist.

Sorry @JohnMonchard men jag kunde inte hålla mig utan slängde på en BoR-länk jag hittade i gömmorna. 😆

IMG_20210818_092417~2.jpg
Lääänk😍

Tjenare!
Någon som sitter på en marathon gsar 41mm arctic white och vill bli av med den?;)
Hör i såfall av dig!

Tillbaka
Topp