• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Cartier Tank och Panthere är oerhört snygga och eleganta damklockor. Jag har länge försökt övertala min fästmö om detta. Helt plötsligt har hon ändrat sig eftersom att de blivit populära bland influensers. Tyvärr är rätt Tank eller Panthere utanför budget. Jag tar tacksamt emot förslag på liknande upp till 12000:-.
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Jag tror inte du blir besviken av kvaliteten i en Victorinox klocka, har ägt flera modeller som jag inte blev besviken med, tvärtom.
Valjoux 7750 finns bl.a. i Breitling klockor, det är ett bra verk.
Har själv en Victorinox med 7750- verk till salu, men om priserna gått upp så mycket ska jag nog behålla den. 25 TSEK är rätt saftigt.
25 var nypris på just den modellen.. På ett ungefär då! 2200£ hos engelsk butik och såg med stållänk för 25995 hos svensk ad..
 

Sebastard

Vacheron
Fick bli DS. Trevlig helg.

AA939285-E069-4B2E-AF86-CED19D0BA27D.jpeg
 
Cartier Tank och Panthere är oerhört snygga och eleganta damklockor. Jag har länge försökt övertala min fästmö om detta. Helt plötsligt har hon ändrat sig eftersom att de blivit populära bland influensers. Tyvärr är rätt Tank eller Panthere utanför budget. Jag tar tacksamt emot förslag på liknande upp till 12000:-.
Tycker inte det finns något superalternativ till dessa (som jag känner till). Eftersom Cartier är på väg upp i popularitet lär vi se fler alternativ framöver. Om du kan skramla mer än 12K så skulle jag satsat på nya Cartier Tank Solar.

Seiko har en solar som heter SUP250. Bild stulen.

E1A1ABAE-02BC-4253-BD8E-9535BF12C6F5.jpeg
 

Bilagor

  • A2481C7D-98C6-4F1C-9EA2-ABF09D9CEB27.jpeg
    A2481C7D-98C6-4F1C-9EA2-ABF09D9CEB27.jpeg
    103.6 KB · Visningar: 3

v0n

Patek
2-Faktor
Ungefär så. :)
Jag gör sällan bra affärer, låt det vara en ledtråd. @Jeser90 är en så trevlig figur så jag har inga problem med att strössla pengar över honom. :p Det visade sig dessutom att vi nästan är grannar.
IMG_5025.jpg
Ja, jag hörde att det bara var 70-80 mil emellan er. Praktiskt med grannar som råkar ha schyssta klockor också. BBn sitter som en keps på dig! 👊
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Någon som kan tipsa om en sida med bra variation av band? T.ex. olika färger på sömmar på läderband, inte bara standard vitt. Den sortens historia.
 

Kreacon

Audemars
Eller så väntar vi tills Krille slutar jobbet?
Märkte det förresten också helt omedvetet när jag scrollade i arkivet, den finns inte mer och vi är dessutom kollegor på AB Tomat Enterprises så ingen större skada skedd (fakturerar självfallet ändå som du förstår) 🥳🥳🥳
Exakt så! Det var ju det jag undersökte! Så himla kul att vägarna strålade samman till denna typ av konferens. Eller möte. På ett själsligt plan om inte annat! 👍

Fridens!
 

Kreacon

Audemars
@Jockinho jag testade åt dig. Det var lätt! Helt vanlig babyolja, och den tickar på som vanligt :) boldr som jag tidigare testat på tvärdog så fort den kom i kontakt med oljan, men inte denna :) hur tidshållningen är har jag ingen aning om efter några minuter bara, men det funkade åtminstone!
Min kan dock behöva ett nytt glas tror jag.
IMG20210827105944.jpg
IMG20210827105949.jpg
Fy fan vad coolt.
Boldrn är jäkligt snygg den med men klart en fördel och klockan funkar oxå.

Med det sagt så önskar jag er en go fredag! Just nu tar det ca 5 min att ladda en sida. Ca 15 om bilderna ska ladda oxå. Så jag tackar för mig och ägnar resten av kvällen åt tantrisk yoga och mindfulness.

Hörs!
 
Topp