• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
120 härliga klick som funkar utmärkt på min GMT. Ja jag veeet att det ska vara 96 eller 48 men ingen vill ju tillverka en sådan :)
Tack, då vet jag. Några har ju faktiskt kommit rätt nu, senaste squale 1545 pepsin t.ex. (även om de 96 klicken där var lite jiddriga).

Edit: förresten om man ändå gör om ringen så den blir bidirektionell varför inte fixa antalet klick också...
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Sluta komma här med dina fakta! Jag vill att det ska vara en Klocksnack special edition ju! 😁 Hemsk grön färg men nu förstår jag var de har fått den ifrån i alla fall.

Men vem gör för övrigt en klocka för att hylla det där jävla skit-diktatur-landet? 🤨
Blir det inte ”Klocksnack Special Adition” med KSA? Hur är det nu med stavningen HrBar…?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Blir det inte ”Klocksnack Special Adition” med KSA? Hur är det nu med stavningen HrBar…?
KlockSnackAdaptation tänkte jag, som jag skrev i första inlägget! 😁 Det gick dock från det till att bli K*k-Sugar-As edition med tanke på vad det är. Inget som går upp emot att hylla en diktatur med kvinnoförtryck, slaveri, fängslande av oliktänkande och stena ihjäl folk för att de är otrogna. Mmmmysigt!
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
KlockSnackAdaptation tänkte jag, som jag skrev i första inlägget! 😁 Det gick dock från det till att bli K*k-Sugar-As edition med tanke på vad det är. Inget som går upp emot att hylla en diktatur med kvinnoförtryck, slaveri, fängslande av oliktänkande och stena ihjäl folk för att de är otrogna. Mmmmysigt!
Nu läste jag inte ditt första inlägg, så du kan sluta hoppa på mig! (Ok, jag läste det, men valde att ignorera vad som stod, för att hela min poäng hade gått förlorad då…) Så i kontenta; påhoppet var nog befogat trots allt. Men men. Ridå.
 

AndyJ

Panerai
Ryss noir.
PXL_20210826_204354831.jpg

Ps. Lyckades nästan få skuggan att dölja stumpen till sekundvisare...
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Äntligen lite fart i tråden igen!
Mycket fräna klockor att titta å läsa om..
För min del blev dagens affordable ett par riktigt grymma putsdukar som var riktigt effektiva för det ringa priset av 79kr!
Bild på dukar med en bannlyst klocka på nytt grönt nato och min ds podium:

20210826_211853.jpg


Blev även erbjuden en riktigt schysst Seiko orange landmonster! 😍👍
Var faktiskt första gången jag sett och klämt på en sådan, riktigt stöddig med bland annat bägge kronorna skruvade och underbart toolig!
Någon som har ett hum om vad en sådan ska kosta?
Totalt genomgången av AD och i toppskick..
Fick ett pris men den var långt ifrån gratis. Men blev ändå sugen, bara rädd att förlora pengar vid efterföljande flippning..
Bilden stulen från nätet då jag glömde fota.

SNM037_hires.jpg


Utöver Seikon testade jag en riktigt häftig Victorinox Alpnach Mechanical Chronograph Special Edition! 😍😍😍🤤🤤🤤
Sjukt stadigt utförande med allting väldigt kraftigt och tight! Kanske den bästa ar jag sett på någon klocka, såg knappt att det satt något glas på klockan!
Och ett trevligt Eta valjoux 7750 verk under huven!
Kanske inte affordable med listpris kring 25k men blev erbjuden den till ett helt klart överkomligt pris med full garanti då detta var urmakarens privata klocka..
Någon här som testat och kan komma med synpunkter?
Den bars väldigt litet för att vara en 44mm!

unnamed (1).jpg
s-l1600 (2).jpg


Det var dagens funderingar från min sida.. Tack och hej leverpastej!
Eller tack och bock ge mig en ny klock! 🤣
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Som vanligt får man dra igång tråden efter natten med lite morgonkaffe utomhus 😊

Grått och vått idag så man får försöka ljusa upp lite.
Passar perfekt med en gul CW då.
Sen är der ju fredag också.
Vad finns det att inte gilla med det? ;)

20210827_062359.jpg
20210827_062435.jpg
 

mouqvist

Rolex
Äntligen lite fart i tråden igen!
Mycket fräna klockor att titta å läsa om..
För min del blev dagens affordable ett par riktigt grymma putsdukar som var riktigt effektiva för det ringa priset av 79kr!
Bild på dukar med en bannlyst klocka på nytt grönt nato och min ds podium:

20210826_211853.jpg


Blev även erbjuden en riktigt schysst Seiko orange landmonster! 😍👍
Var faktiskt första gången jag sett och klämt på en sådan, riktigt stöddig med bland annat bägge kronorna skruvade och underbart toolig!
Någon som har ett hum om vad en sådan ska kosta?
Totalt genomgången av AD och i toppskick..
Fick ett pris men den var långt ifrån gratis. Men blev ändå sugen, bara rädd att förlora pengar vid efterföljande flippning..
Bilden stulen från nätet då jag glömde fota.

SNM037_hires.jpg


Utöver Seikon testade jag en riktigt häftig Victorinox Alpnach Mechanical Chronograph Special Edition! 😍😍😍🤤🤤🤤
Sjukt stadigt utförande med allting väldigt kraftigt och tight! Kanske den bästa ar jag sett på någon klocka, såg knappt att det satt något glas på klockan!
Och ett trevligt Eta valjoux 7750 verk under huven!
Kanske inte affordable med listpris kring 25k men blev erbjuden den till ett helt klart överkomligt pris med full garanti då detta var urmakarens privata klocka..
Någon här som testat och kan komma med synpunkter?
Den bars väldigt litet för att vara en 44mm!

unnamed (1).jpg
s-l1600 (2).jpg


Det var dagens funderingar från min sida.. Tack och hej leverpastej!
Eller tack och bock ge mig en ny klock! 🤣
Jag tror inte du blir besviken av kvaliteten i en Victorinox klocka, har ägt flera modeller som jag inte blev besviken med, tvärtom.
Valjoux 7750 finns bl.a. i Breitling klockor, det är ett bra verk.
Har själv en Victorinox med 7750- verk till salu, men om priserna gått upp så mycket ska jag nog behålla den. 25 TSEK är rätt saftigt.
 
Topp