• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sweet! Kan man få en kort jämförelse med watchwears orangea tropic? Färg och känsla?
Försökte ta bilder men det var väldigt svårt med min kassa mobilkamera, ska försöka ta andra sen. Ser ut att vara samma färg på banden på bilden men det är det inte. 🤨

Känslan är bra i båda banden och båda är väldigt bekväma men det från Tid&Ting är något mjukare. När det kommer till färgen så är det från Tid&Ting lite mer intensivt medans det från Watchwear är lite mer pastelligt. Båda är fina på sitt eget sätt så där får man själv avgöra vad som passar klockan bäst. 😊 Helt olika (nåja) stil på banden också och jag gillar den lite kaxiga looken på det från Tid&Ting. Det andra är ju mer klassiskt.
IMG_20210831_161936.jpg
IMG_20210831_161858.jpg

Baksidan, Tid&Ting på Doxan och Watchwear på Squalen. 😊
PSX_20210831_163310.jpg

Försökte ta bilder men det var väldigt svårt med min kassa mobilkamera, ska försöka ta andra sen. Ser ut att vara samma färg på banden på bilden men det är det inte. 🤨

Känslan är bra i båda banden och båda är väldigt bekväma men det från Tid&Ting är något mjukare. När det kommer till färgen så är det från Tid&Ting lite mer intensivt medans det från Watchwear är lite mer pastelligt. Båda är fina på sitt eget sätt så där får man själv avgöra vad som passar klockan bäst. 😊 Helt olika (nåja) stil på banden också och jag gillar den lite kaxiga looken på det från Tid&Ting. Det andra är ju mer klassiskt.
IMG_20210831_161936.jpg
IMG_20210831_161858.jpg

Baksidan, Tid&Ting på Doxan och Watchwear på Squalen. 😊
PSX_20210831_163310.jpg
Tack! 👍👍 👍

Är det någon som har tips på var man kan hitta den här typen av bandstift? 20mm, 1,8mm (eller helst 2,0mm) tjocka och 0,85-0,9mm ändar? Har hittat vem som tillverkar dem men de verkar inte sälja till privatpersoner.
906149.jpg

De saluför bl.a. BECO. Såg även att dessa fanns.

Vad är fördelen med de stiften?

Fel av mig tidigare, ställer om frågan-
Vet någon var jag kan köpa ett Clasp till en länk 20-18 med rimlig leveranstid och pris?
Microjusteringsmöjlgheter vore ju en bonus :)
B344BF8F-FFD4-470E-940B-C409A668A24A.jpeg

Watchbandcenter t.ex... men du får kika noga på din länk och på spännet så de passar ihop... det är inte så att allt är universal när det gäller länkar.

Idag ramlade äntligen min Steelix in som gått med snigelpost från en ebay-säljare från Grekland... den jäveln tog 16 dollars för frakt och har sen B-postat den för 4 euro 😡

Kul klocka iaf... har saknat min gamla länge.
Här först på zuludiver canvas och sen på Hadley Roma cordura, vilket lär bli det som stannar på.
20210831_145101.jpg

20210831_145110.jpg

20210831_145751.jpg

20210831_145757.jpg

20210831_165108.jpg

Snubblade på denna nyhet från MITCH MASON.
Kanske har varit uppe tidigare i tråden men den här såg ganska trevlig ut och lite egen design även om den ska efterlikna vintage compressor-style utan att vara riktig compressor men väl 300 m WR.

MITH MASON MAELSTROM
Mitch-Mason-Maelstrom-Dive-Watch-Diver-35.jpg
Mitch-Mason-Maelstrom-Dive-Watch-Diver-8.jpg
Mitch-Mason-Maelstrom-Dive-Watch-Diver-39.jpg

Bilagor

• Mitch-Mason-Maelstrom-Dive-Watch-Diver-52.jpg
    Mitch-Mason-Maelstrom-Dive-Watch-Diver-52.jpg
    254.5 KB · Visningar: 4
Kanske har varit uppe tidigare i tråden men den här såg ganska trevlig ut och lite egen design även om den ska efterlikna vintage compressor-style utan att vara riktig compressor men väl 300 m WR.

MITH MASON MAELSTROM
Trevlig, och jag gillar inte ens compressors (😱 ja ja @Von )

MITH MASON MAELSTROM
Trevlig fast aningens överarbetat formspråk kan jag tycka...sen var namnet tyvärr löjligt lökigt men det är nog bara jag 😆
"hello, my name is Mitch Mason" nä

Har äntligen hittat en vit field/GADA jag gillar

Denna har platt safirglas, 159 dollars

Finns även med svagt kupat safir och då "ihopsatt i america" på tavlan, 209 dollars

Känns som om man "ska" gilla 2an bättre... men aså... den där lökiga america texten gillar jag inte på tavlan och vad är egentligen fördelen med kupat glas? Visst det är snyggt... men den försämrar ju läsbarheten...
Men den har ju då ameriquartz istället för Miyota... kanske är det värt något?

Har äntligen hittat en vit field/GADA jag gillar

Denna har platt safirglas, 159 dollars

Finns även med svagt kupat safir och då "ihopsatt i america" på tavlan, 209 dollars

Känns som om man "ska" gilla 2an bättre... men aså... den där lökiga america texten gillar jag inte på tavlan och vad är egentligen fördelen med kupat glas? Visst det är snyggt... men den försämrar ju läsbarheten...
Men den har ju då ameriquartz istället för Miyota... kanske är det värt något?
Alla mina klockor har välvt glas så känner mig aningens kränkt här 🥺
Bättre läsbarhet från olika vinklar med kupat ju, särskilt under vattnet (fast kanske inte rakt framifrån)... och snyggare, det är ändå det viktigaste 🤌🏻

Trevlig! Fattar iofs inte grejen med GMT-insert utan komplikationen…
Synd faktiskt. Det skulle vart en vanlig minutskala. Är den moddad?
Det är väl en double 12 på den om jag minns rätt. Så då funkar två tider fast den inte visar am/pm, så lite inkomplett. Helt ok ju och snygg ring.

Edit: Hoppsan, sorry @Silverglantz såg din kommentar för sent...
Edit2: Och @Master J :sorry:. Tusan så långsam man är...

Tillbaka
Topp