• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haha, över min prisklass. Jag är därmed ovärdig och smutsig!

Några gilt som passerat, utan särskild ordning:

V2fdhNf.jpg

AAhtHx2.jpg

HO216D1.jpg

lm0U6AI.jpg

L7DRU5V.jpg

pdGTccG.jpg

jKysmyG.jpg

Har säkert missat några, och den enda jag har kvar är Pepsi Squalen:
2XtmYJg.jpg
Haha, över min prisklass. Jag är därmed ovärdig och smutsig!

Några gilt som passerat, utan särskild ordning:

V2fdhNf.jpg

AAhtHx2.jpg

HO216D1.jpg

lm0U6AI.jpg

L7DRU5V.jpg

pdGTccG.jpg

jKysmyG.jpg

Har säkert missat några, och den enda jag har kvar är Pepsi Squalen:
2XtmYJg.jpg
Bull shark och root-beer! Absolut bra skit.

Fick lite band från @tidochting.se idag, de var inte alls dumma. 👍 Mycket bättre gul färg till Aquadiven än de jag testat tidigare där alla har varit lite åt det blekare hållet. Detta är verkligen knallgult! Det är på gränsen till för mjukt till den feta klockan men funkar okej. Det orangea bandet har också en riktigt fin nyans som passar bra på Squalen.
PSX_20210831_124614.jpg

Bara 10 grader nu men ska krypa upp till 25 idag så bad- och sommarklocka på! Tyvärr så har FruBr bjudit hem folk idag så ingen bad. :shifty:
PSX_20210831_081651.jpg
Din fru kan vara bad

Hjälp mig. Japansk gilt eller amerikansk gilt?

_new_release_seiko_prospex_62m_1598168310_0c865e8b_progressive.jpg

vs

DSC00032-Edit.jpg
Amerikansk, då slipper du ha en dussinklocka som snart finns i fler än 100 olika utföranden :) Dessutom är den där CONTRAIL riktigt cool och i "rätt" storlek. Hade SPB varit 39 mm hade den varit mycket bättre.

Är det någon som har tips på var man kan hitta den här typen av bandstift? 20mm, 1,8mm (eller helst 2,0mm) tjocka och 0,85-0,9mm ändar? Har hittat vem som tillverkar dem men de verkar inte sälja till privatpersoner.
906149.jpg
De saluför bl.a. BECO. Såg även att dessa fanns.

De saluför bl.a. BECO. Såg även att dessa fanns.

Hur har jag googlat i en timme utan att hitta det där. Fuck me... Tack ska du ha! 🤟

Inte helt rätt tråd, men hemma är hemma ändå
Kanske kommer någon affordable på 2a handsmarknaden vad det lider. Tyckte de var rätt kul iaf
1630413000788.png

1630413045406.png

Jo men det är den, ”Fattigmans-Aerospace 😁. Märket heter Butler och grundaren är en erfaren amerikansk civilpilot som släppt några trevliga pilotklockor. Klockan är 40mm och bär väldigt bra då den har ett tunt baklock och bra nedåtlutande bandhorn. Går att läsa lite mer här
Kul! Ser ut att funka bättre i "mörker" än min Certina (som är mer eller mindre oläslig så snart ljuset falnar det minsta 🤣 ) även om denna också saknar "bakljus"

Inte helt rätt tråd, men hemma är hemma ändå
Kanske kommer någon affordable på 2a handsmarknaden vad det lider. Tyckte de var rätt kul iaf
1630413000788.png

1630413045406.png
Är detta mikromärke eller affordable?

Fick lite band från @tidochting.se idag, de var inte alls dumma. 👍 Mycket bättre gul färg till Aquadiven än de jag testat tidigare där alla har varit lite åt det blekare hållet. Detta är verkligen knallgult! Det är på gränsen till för mjukt till den feta klockan men funkar okej. Det orangea bandet har också en riktigt fin nyans som passar bra på Squalen.
PSX_20210831_124614.jpg
Sweet! Kan man få en kort jämförelse med watchwears orangea tropic? Färg och känsla?

Tillbaka
Topp