• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Wow, vilket jäkla projekt! Och vilken jäkla maskin det måste vara.
Och vilket häftigt resultat!
Ja, sjukt häftig maskin, man vill ju patinera alla möjliga saker i den där. 😆

Vilket sjukt coolt projekt, och bra resultat! Riktigt häftigt!
Väldigt roligt att kunna genomföra det. Tog ju bara två år! 🤷😁

Helt galet projekt, superkul att få ha varit med på ett hörn. En liten kul jämförelse med min 009 som jag tyckte var lagom härjad 🙄😂
GqnrwBr.jpg
Ja, finns ju olika nivåer av patina, hehe. Det finns ju (från vänster) naturlig patina, forcerad patina och sen finns det tillfällen när någon har släppt lös @Gummo på grejerna. 🤣
DSCF5897.jpg
DSCF5902.jpg
DSCF5904.jpg
DSCF5906.jpg
 
Kom ju fler paket igår! För er som inte har följt den andra tråden (länkar nedan) så har @Ehrnholm en piffig maskin som kan simulera olika klimat på sin arbetsplats, både ute och inne, för att testa hur olika material påverkas. Kissregn i oktober i Flen, soldränkt Moskva i april eller snöstorm i Texas. You name it, he's got it! Vi valde dock gassande solsken i Sahara och sammanlagt har vridringsinlägget varit i maskinen i 834h och tavlan och visarna i 12 121h (japp, nästan 1,5år) och det senare motsvarar ca 15-20 år i öknen. Såhär blev det i alla fall! Tavlan har ett grönt koppar-skimmer över sig men svårt att fånga på bild, speciellt när det inte är sol. Tack till @Von som moddade ihop kalaset till mig! 😊
IMG_3408.jpg

DSCF5859.jpg
DSCF5863.jpg
DSCF5871.jpg
IMG_3415.jpg
IMG_3417.jpg
IMG_3427.jpg


Fick lite hjälp vid fotograferingen! 😁
DSCF5856.jpg


Länk till tråden med mer detaljer:
Nöta nato
Riktigt coolt! Måste ju vara perfekt för att göra nya pvd-länkar till vintage.
 
Ja jäklars, vet vilken sort jag gillar bäst men alla har sin charm helt klart 🥳
Jag gillar dem bäst från vänster till höger måste jag säga men håller med om att alla har sin charm. 😊

Ser ut som random kaffemaskin, sån måste inköpas 😆
Kan maskinen simulera svenskt klimat, istappar på visarna etc?
Haha, damen lär bli glad om du ställer en sån i vardagsrummet. 🤣
 
Tillbaka
Topp