• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Gött, tack för infon! Synd att kronan blir svagare hela tiden mot euron nu då! :p
Det är det värt :cool:.
IMG_20180303_164152-01.jpeg

Nu när Halios kör eta-verk känns det ändå prisvärt ja :) Undrar hur den grå sunburst-tavlan blir (om det nu blir den nya färgen)
Jag tycker grå sunburst skulle bli perfekt. Intressant att se vilken färg de bli och hur beställning kommer att fungera. Han har lovat en klocka till alla som vill ha men det skulle inte helt förvåna mig om det bli typ 2000 klockar då.

Jag tycker grå sunburst skulle bli perfekt. Intressant att se vilken färg de bli och hur beställning kommer att fungera. Han har lovat en klocka till alla som vill ha men det skulle inte helt förvåna mig om det bli typ 2000 klockar då.
Helt klart. Grå sunburst är alltid riktigt snyggt. Blå sunburst med guldvisare (gilt?) lär också vara riktigt snyggt.

Lyssnade på worn and wounds podcast med mannen bakom Halios och han ska släpps en field watch på 38mm senare i år....

Hur ska man ha råd med allt!!? :)

Var är bäst att handla från, Forasec eller direkt via Halios?

Senaste uppdateringen från Halios: ( https://halioswatches.com/blogs/journal/seaforth-pre-order-update )
Not quite ready to open up the pre-order yet (apologies if I wasn't more clear in my last post, and if you were preparing to throw money in my direction), but here is a bit more info as we continue to put some meat on these bones. You'll also find a pre-order open date at the end of this post.

- Pastel Blue is confirmed, and while it will be the third time producing this dial, I quite like the fact that it has become somewhat of a defining colour for the series (go #teampastel).

- beginning to rethink the decision to produce the Abyss Blue again. Thoughts on a lighter shade that doesn't appear black 85% of the time?

- orange is a go!

- ...which leaves us the final colour: sunburst grey.

- development and design work continue on the Roldorf edition. Expect Arabic numerals, no date and the ETA 2892-A2. Also, expect the pre-order on this one to start at the same time as the regular 2824-2 Seaforth.

- no date will be an available option. For the better part of a year, I had been searching to no avail for a source for an ETA part to do a no-date modification, but thanks to a tip from Matt Cook of A.M. Cook Watches, a true no date option is in the works. More info to come.

So, let's set a date for the opening of the pre-order to save you from incessantly refreshing the Journal: THURSDAY, MARCH 8TH(Vancouver, Canada time). You won't have to worry about hitting the site at a certain time, or a watch being yanked from your cart, or your favourite variant being sold out this time around. The pre-order will be open for one week to start, after which we'll reassess whether or not it'll remain open. When the pre-order opens up, you'll see all the final dial and bezel options, along with mockups of the variants.

Comments open!

Utöver Borealis Portus Cale som kommer i sommar så beställde jag även Phoibos Reef Master som kommer på både läder och gummiband. Tyckte den var lite häftig. 120 clicks, ceramisk bezel, safirglas med AR-coating samt lume på både tavla och bezel.

Någon annan med erfarenhet från Phoibos?

_DSC5356__99746.1519881093.jpg

Utöver Borealis Portus Cale som kommer i sommar så beställde jag även Phoibos Reef Master som kommer på både läder och gummiband. Tyckte den var lite häftig. 120 clicks, ceramisk bezel, safirglas med AR-coating samt lume på både tavla och bezel.

Någon annan med erfarenhet från Phoibos?

_DSC5356__99746.1519881093.jpg
Köpte en wavemaster 300 för 1800kr. Otroligt mycket klocka för pengarna. Dom kunde ta det tre dubbla priset och folk skulle inte reagera. Känns som dom skänker bort grejerna..... Kvalitén på utförandet drar jämt med mina Schweiziska klockor.

Köpte en wavemaster 300 för 1800kr. Otroligt mycket klocka för pengarna. Dom kunde ta det tre dubbla priset och folk skulle inte reagera. Känns som dom skänker bort grejerna..... Kvalitén på utförandet drar jämt med mina Schweiziska klockor.
Kul och höra. Ser fram emot att testa min reef master på gummi - den ser riktigt rolig och somrig ut på videoomdömena som man sett.

Om man skulle vilja köpa länk - finns det något via strapcode som eventuellt skulle passa?

Hur många har Halios och kan ge lite wristshots å tankar?
Börjar tycka den baby blå är rätt ball i sin ovanlighet ;P

Tillbaka
Topp