• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är jag trög som inte fattar vilken bezel som är vilken på Haliosarna? De jag menar är elapsed time och 12 hour.
Är båda de alternativen stål?

Är jag trög som inte fattar vilken bezel som är vilken på Haliosarna?
Fixed:
shop2345200.pictures.SF3SG_XL_1.jpg

Elapsed time steel:
shop2345200.pictures.SF2_XL_1.jpg

12Hr:
shop2345200.pictures.SF2_XL_2.jpg

Sapphire. (Olika färg beroende på vilken urtavla. Den här omgången får orange+pastel blue svart bezel och grå+abyss Blue får i samma färg som urtavlan):
IMG_20180303_164152-01.jpeg

Abyss blue med vridring I safir. Men sen är frågan, med eller utan datum.. Fruktansvärt skönt att slippa stressa igenom det här iaf! :D

;)
We will run it for a week or until we reach an unmanageable amount of orders, whichever comes first (doubtful of the second scenario, but stating the possibility just in case).

Svårt att välja fel i detta läget tror jag. Både med och utan datum kommer bli riktigt snyggt. Som @Mcgregor skriver är datumfönstret smakfullt utfört och väldigt diskret med det färgmatchade hjulet och positionen kl 6. Jag kör utan datum denna gången för att få en så annorlunda klocka som möjligt jämfört med min gula (och resten av samlingen).

Bra val av bezel förövrigt. Den lyser rätt bra:
IMG_20180223_222403-02.jpeg

Det är väldigt mycket hype runt Halios och Seaforth och jag är lite nyfiken på vad det beror på? Klockorna är snygga och verkar absolut vara av bra kvalitet och man verkar använda komponenter och material av bra kvalitet till schyssta priser, men det är ju Halios inte ensamma om bland micromärkena. Kollar man olika forum är trådarna om Halios ofta mycket större än andra micromärken som tex Magrette och Mercer som använder liknande komponenter och som också gör snygga klockor av bra kvalitet till bra pris. Vad är det som lockar så mycket med Halios?

Det är väldigt mycket hype runt Halios och Seaforth och jag är lite nyfiken på vad det beror på? Klockorna är snygga och verkar absolut vara av bra kvalitet och man verkar använda komponenter och material av bra kvalitet till schyssta priser, men det är ju Halios inte ensamma om bland micromärkena. Kollar man olika forum är trådarna om Halios ofta mycket större än andra micromärken som tex Magrette och Mercer som använder liknande komponenter och som också gör snygga klockor av bra kvalitet till bra pris. Vad är det som lockar så mycket med Halios?
Personligen tycker jag att Halios har fått ihop det lite bättre rent utseendemässigt helt enkelt. Det kanske ligger rätt i tid med de ganska avskalade smidiga klockorna som de presenterar.

Halios var ett av dom första micromärkena på marknaden. Dom har genom väldigt bra kundservice visat att dom finns kvar efter försäljningen av klockan. Bland annat har dom samarbeten med serviceverkstäder I USA, Europa och Asien. Så där ligger nog en del av varför dom är så poppis.

Är sugen på en Halios men blev en Mercer Durham för mig då den levereras i Maj och jag diggade designen på den. Kanske blir att man snatchar en Seaforth ändå dock, man har kollat på den länge...

Ska lägga upp inlägg paket tråden i helgen. Helm Vanuatu. Mycket klocka för pengarna precis som Phoibos klockorna.

Lug-pinnarna på armbandet bråkade, tog en 1 timme att få till då hålen var borrade lite snett eller något.
Sen lutar datumskivan pyttelite till vänster.

Höjdpunkter Na är nog tjocka visarna och extremt tjocka armbandet 5mm.

För 2 tusen kr är jag supernöjd.

Nu har jag en Tool klocka i samlingen : )
IMG_20180309_013504443~2.jpg

IMG_20180308_180114875.jpg

Senast ändrad:
Min MWC Sorrento White som jag förhandsbeställde för en dryg månad levererades idag.
sorrento.jpg

Tyvärr då jag är lite snål, och inte vill betala tullar och andra extra kostnader, hade jag den levererad till en nära släkting bosatt i Australien. Får hålla mig till tåls en dryg månad ännu innan jag får känna på den. Fick denna bild skickad åt mig på messenger idag.

Länk om nån år intresserad: https://www.melbournewatch.com.au/collections/sorrento

Får jag över 15 likes lovar jag att försöka mig på min första recension här på KS. Om inte skriver jag den ändå, mutta Suomen kielellä. Hyvää viikonloppua kaikille!

MAEN kliver in på dykarmarknaden och kommer starta en kick-starter för denna 1 Maj i år. Priset kommer ligga på $349 och kommer finnas i båda 38 och 42mm. Tyckte den var läcker men lite synd att den är röd på timvisaren med. Kommer följa detta dock och eventuellt vara med. Något som har erfarenhet från deras dressare?

Swiss Made ETA 2824-2 movement

* 38 samt 42 mm diameter

* Double domed sapphire crystal

* Sapphire caseback

* Thickness: 12 mm incl caseback and domed sapphire crystal

* 46 mm lug to lug height

* 20 mm lug width

* 10 ATM

* 316L stainless steel case

* 120 click unidirectional bezel (stainless steel)

* Screw down crown / size: 6 mm

* Stainless steel strap

28156176_1198414090289556_5196774062948352000_n.jpg

Min MWC Sorrento White som jag förhandsbeställde för en dryg månad levererades idag.
sorrento.jpg

Tyvärr då jag är lite snål, och inte vill betala tullar och andra extra kostnader, hade jag den levererad till en nära släkting bosatt i Australien. Får hålla mig till tåls en dryg månad ännu innan jag får känna på den. Fick denna bild skickad åt mig på messenger idag.

Länk om nån år intresserad: https://www.melbournewatch.com.au/collections/sorrento

Tycker den där är väldigt lyckad! :)
Ser fram emot mer bilder sen när den kommer!

MAEN kliver in på dykarmarknaden och kommer starta en kick-starter för denna 1 Maj i år. Priset kommer ligga på $349 och kommer finnas i båda 38 och 42mm. Tyckte den var läcker men lite synd att den är röd på timvisaren med. Kommer följa detta dock och eventuellt vara med. Något som har erfarenhet från deras dressare?

* 38 samt 42 mm diameter

* Sapphire caseback

* 20 mm lug width

* 10 ATM

* Stainless steel strap

WR 10atm var rätt trist dock...
Och tycker rent estetiskt det är snyggare när minutvisaren sticker ut och ej som i detta fall timvisaren. Men en subjektiv åsikt :)

* 38 samt 42 mm diameter

* Sapphire caseback

* 20 mm lug width

* 10 ATM

* Stainless steel strap

Den där tyckte jag var riktigt riktigt snygg! Kan verkligen tänka mig en sån i 38 mm. Det röda på timvisaren tyckte jag inte störde alls, snarare så gjorde det att den såg lite vintage ut på något vis.

Tycker den där är väldigt lyckad! :)
Ser fram emot mer bilder sen när den kommer!

Bilder kommer, det lovar jag.
Var lite svårt att välja mellan denna och den helt svarta, men har rätt många klockor med svart tavla redan. Om jag är nöjd så får man väl ta och beställa den svarta också. Skall till Melbourne i December så får försöka få tid över för ett besök i deras showroom. Deras Portsea och Carlton modeller är rätt fina de också.

Den där tyckte jag var riktigt riktigt snygg! Kan verkligen tänka mig en sån i 38 mm. Det röda på timvisaren tyckte jag inte störde alls, snarare så gjorde det att den såg lite vintage ut på något vis.

Ja, jag tyckte den var riktigt läcker med och kommer sakna en svart klocka med de detaljerna vid den tidpunkten så finns chans att jag är med och testar den! Trist att den inte är en riktig med 300m dock samt så tycker jag det hade räckt med rött på sekundvisaren och vid bezeln.

WR 10atm var rätt trist dock...
Och tycker rent estetiskt det är snyggare när minutvisaren sticker ut och ej som i detta fall timvisaren. Men en subjektiv åsikt :)

Håller med! Dom hade kunnat låta bli timvisaren. Men i överallo en fin piece som jag kommer följa.

Bilder kommer, det lovar jag.
Var lite svårt att välja mellan denna och den helt svarta, men har rätt många klockor med svart tavla redan. Om jag är nöjd så får man väl ta och beställa den svarta också. Skall till Melbourne i December så får försöka få tid över för ett besök i deras showroom. Deras Portsea och Carlton modeller är rätt fina de också.

Portsea har jag sneglat på länge - blir kanske en sån framöver. Jättefin verkligen men dom har haft lite QC problem med den. En kille som skulle reviewa den fick två klockor i rad som inte var polerade ordentligt - slarvigt!

Tillbaka
Topp