• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon, tråden!
20210926_085704.jpg

Nu känner jag att jag är för trög för att fatta skämtet här men sportade inte Kingsley en pepsi-GMT?

hehe tror ingen hajar referenserna och har dribblat bort mig själv tror jag, Jo, tror faktiskt du har rätt men och andra sidan är Ned Plimpton inte rättmätig Kingsley 🥴
Sen att @MaBr döper sin klocka överhuvudtaget är bara sjukt 😆
Well, tanken var väl mer att det inte är en äkta Zissou men att det ändå finns en viss relation däremellan. Ned vill framstå som en Zissou utåt men även om han inte är det så finns Steve där i bakgrunden för honom. Blev för jävla djupt det där men ni fattar. 😅 För övrigt den enda klockan jag äger som har ett namn! 🐬

Trevlig söndag alla!
Kaffet klart och vädret trevligt. Underbart!
Riktig mikro idag också.
Söndagen är ju lite finare så då duger ingen beater.
Utan vridring ska det va. Så har det varit sen urminnes... idag.
Aevig räcker långt i alla fall på en dag som denna, (eller länge om man vill, ja faktiskt längre än långt... :cool: )

20210926_092142.jpg

Trevlig söndag alla!
Kaffet klart och vädret trevligt. Underbart!
Riktig mikro idag också.
Söndagen är ju lite finare så då duger ingen beater.
Utan vridring ska det va. Så har det varit sen urminnes... idag.
Aevig räcker långt i alla fall på en dag som denna, (eller länge om man vill, ja faktiskt längre än långt... :cool: )

20210926_092142.jpg
Jäkligt trevlig den där Thor 😍😃

Well, tanken var väl mer att det inte är en äkta Zissou men att det ändå finns en viss relation däremellan. Ned vill framstå som en Zissou utåt men även om han inte är det så finns Steve där i bakgrunden för honom. Blev för jävla djupt det där men ni fattar. 😅 För övrigt den enda klockan jag äger som har ett namn! 🐬
Aah! 😅 men det var ju svinbra tänkt ju 😃 jäklar vad glad jag blev nu! Riktigt fin klocka också 👌

Jag gillar den filmen och klockan skarpt, faktiskt den som fick mig att trilla dit på Vostok själv, och givetvis byggs det en variant här med (kanske någon till i pipen)

Vart hittar man bäst billiga isofrane look alikes? Borealis är slutsålda och kostar dessutom dryga 500 kr nuförtiden. Obris morgans iso minns jag kändes ganska obehagliga. Har dom bättrat sig kanske? Finns det andra alternativ?

Ja, riktigt dåliga bilder faktiskt, skoja!
Visste inte att du skaffat både SuperPH och lelle BBn så nu blev man sådär nostalgisk igen 🤗
Blev även påmind om en stark anledning till varför min BBn fick gå, hur svårt kan det vara att ha AR på ett jäkla glas liksom? 🤷
Hellre ingen AR än en som blir skitig hela tiden som på 104an 😂🤬
Det är faktiskt den ”stora” 41an btw 😉

PHn har jag haft en stund, den väntar på nästa sommar men framförallt rätt band!
Knepig rackare det där, snyggaste Bonettogummit hamnar tyvärr mellan hål för mig 😥

Vart hittar man bäst billiga isofrane look alikes? Borealis är slutsålda och kostar dessutom dryga 500 kr nuförtiden. Obris morgans iso minns jag kändes ganska obehagliga. Har dom bättrat sig kanske? Finns det andra alternativ?
OM var väl dessutom väldigt långa och man var tvungen att ha 17cm+? @MaBr gjorde en riktigt matig jämförelse förut mellan ett par olika alternativ men det är inget jag hittar så här på rak arm. :bag:

Tyvärr tror jag inte att det finns så många vettiga alternativ. Isofrane är isofrane och Borealis är "90% av kvaliteten till 30% av priset" men övriga alternativ är nog mest lågbudget som ligger väldigt långt med på kvalitetsskalan.

Med tanke på hur stor efterfrågan är så är det något som känns suspekt med att Borealis inte tillverkar fler. De skyllde tidigare på råvarupriset på gummi men det känns snarare som att de har fått påtryckningar från Isofrane eller något. Foliehatt på! 👽

Hellre ingen AR än en som blir skitig hela tiden som på 104an 😂🤬

PHn har jag haft en stund, den väntar på nästa sommar men framförallt rätt band!
Knepig rackare det där, snyggaste Bonettogummit hamnar tyvärr mellan hål för mig 😥
Kluven i frågan, har ju typ bara plexi på mina så blir det bästa av två världar 😉 Nä, men det är väl just platta safirglas utan AR som är svårt svårt för mina gamla ögon.

Skitsvårt med orangea tavlor överlag med band och så. Khaki/militärgrönt tyckte jag funkade oväntat bra så kan väl vara värt att kika upp? * leta leta bild *
qQXu3JV.jpg

Kolla om du inte kan få tag på ett Cuda. Sitter på bland annat Maranez. Jag personligen tycker att de är riktigt bra.

OM var väl dessutom väldigt långa och man var tvungen att ha 17cm+? @MaBr gjorde en riktigt matig jämförelse förut mellan ett par olika alternativ men det är inget jag hittar så här på rak arm. :bag:

Tyvärr tror jag inte att det finns så många vettiga alternativ. Isofrane är isofrane och Borealis är "90% av kvaliteten till 30% av priset" men övriga alternativ är nog mest lågbudget som ligger väldigt långt med på kvalitetsskalan.

Med tanke på hur stor efterfrågan är så är det något som känns suspekt med att Borealis inte tillverkar fler. De skyllde tidigare på råvarupriset på gummi men det känns snarare som att de har fått påtryckningar från Isofrane eller något. Foliehatt på! 👽

Kolla om du inte kan få tag på ett Cuda. Sitter på bland annat Maranez. Jag personligen tycker att de är riktigt bra.
Tack till er båda. Var riktig nöjd med borealis när jag väl hade det. Får leta efter lite andra alternativ.

Tillbaka
Topp